728 x 90

مایک پمپئو: رژیم ایران با حمله به نفتکشها اصول و میثاقهای بین‌المللی را به چالش کشیده‌ است

مایک پمپئو وزیر خارجه  آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو روز ۲۶خرداد در مصاحبه با سی.بی.اس گفت: رژیم ایران مشکلات زیادی در سراسر جهان ایجاد کرده است و با حمله به نفت‌کش‌ها اصول و میثاقهای بین‌المللی را به چالش کشیده‌است.

 

مایک پمپئو افزود: رژیم ایران به یک هواپیمای آمریکا هم حمله کرده است. در ۶ژوئن آنها از یمن موشک زدند. ارزیابی ما این است که با همیاری رژیم ایران بود که یک هواپیمای ام.کیو را ساقط کردند. وی در ادامه گفت: ما همواره این حق را داریم که از کشورمان دفاع کنیم.

 

وزیر خارجه آمریکا در مورد اعمال تروریستی رژیم ایران در هفتههای گذشته در خلیج‌فارس گفت: شما این را باید در زمینه‌یی از رفتار ۴۰ساله رژیم ایران ببینید. اینها همخوان است با رفتار آنها، قبل از این وقتی که آنها در برجام بودند و برنامه موشکی را توسعه دادند، ما[دولت قبلی آمریکا] تحریم‌ها را لغو کردیم و آنها ملوانهای آمریکا را گروگان گرفتند.

 

پمپئو افزود: در ۴۰روز اخیر و نه فقط دو روز گذشته، ما شماری از فعالیت‌های این رژیم را دیده‌ایم که ۴نفتکش مورد حمله قرار گرفتند که نورمهای بین‌المللی و آزادی بین‌المللی را به چالش گرفتند.

 

وزیر خارجه آمریکا در مورد گزینه‌هایی که برای رژیم ایران در نظر گرفته می‌شود و سؤالی درباره پاسخ نظامی آمریکا گفت: آمریکا طیف کاملی از گزینه‌ها را در نظر می‌گیرد.  ما مطمئن هستیم که می‌توانیم مجموعه‌یی از اقدامات را انجام دهیم که بتوانیم بازدارندگی ایجاد نماییم که هدف از مأموریت ما هم هست.

وی گفتک ما مستمراًً رئیس جمهور را به‌روز می‌کنیم. رئیس جمهور هر کاری که لازم باشد ما انجام بدهیم را در نظر می‌گیرد. ضمن این‌که رئیس جمهور گفته است که ما نمی‌خواهیم رژیم ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند. دولت قبلی آنها را در مسیری قرار داد که بواقع تضمین کرد که آنها بتوانند به سلاح اتمی برسند. ما از آن توافقی مسخره به‌نام برجام بیرون کشیدیم و ما در مسیری حرکت می‌کنیم تا سیاستی را تعیین کنیم که رژیم ایران را متقاعد کند مانند یک کشور نرمال رفتار نماید. رژیم ایران آبراههای بین‌المللی را مورد حمله قرار می‌دهد، تلاش می‌کنند قیمت نفت خام در جهان را به این طریق بالا ببرند تا جهان صدایش بلند شود.

 

مایک پمپئو در پاسخ به سؤال مجری تلویزیون سی.بی.اس درباره فیلم ویدیویی که سنتکام منتشر ساخته که نشان می‌دهد قایق گشت سپاه پاسداران نزدیک به امتداد این نفتکش آمده تا یک مین چسبنده را از آن جدا کنند و با خود بردند گفت: ما این سند را به متحدان خود در سازمان ملل نشان می‌دهیم و این واقعیتی است که این فیلم با دوربین آمریکایی گرفته شده و این دیتا و داده‌ها واقعی می‌باشد. ما پیشاپیش آن را با متحدانمان مشترک کردیم. و این کار سپاه پاسداران بود.

من مجموعه‌یی از تماسها را روز گذشته داشتم و مجموعه‌یی هم امروز دارم. جهان لازم است علیه این تهدید از طرف رژیم ایران متحد شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c976024-87a0-4b3e-a9c1-0ff487f7a9f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات