728 x 90

آخوند حجتی کرمانی: سرطان سراپای نظام را گرفته است

آخوند محمد یزدی و آخوند صادق لاریجانی
آخوند محمد یزدی و آخوند صادق لاریجانی

آخوند حجتی کرمانی درباره جنگ و بحران در رأس نظام گفت: معتقدم که نظام مبتلا به بیماری شدید سرطان است و سرطان سراپای [نظام] را گرفته، از سقوط فرهنگی و اخلاقی و شیوع ریاکاری و... مفاسد اقتصادی تا اختلافات و دشمنی‌های داخلی تا مسائل خارجی. [نظام] احتیاج به یک شیمی‌درمانی همه‌جانبه دارد.

آخوند مکارم شیرازی خطاب به آخوند لاریجانی و محمد یزدی گفت: این درگیری هرگز نتیجه‌یی جز روشن شدن آتش فتنه‌ها ندارد. به این وضع خاتمه دهید.

رسانه‌های رژیم درباره جنگ و بحران در رأس نظام نوشتند: شاید سپهر سیاست در نظام آبستن حوادث بزرگتری از تخلفات اطرافیان رئیس سابق قوه قضاییه باشد (از جمله) همزمان با حضور صادق لاریجانی در مجمع تشخیص مصلحت، شایعه عزل محسن رضایی نیز شنیده شد.

 

بر اساس گزارشهای منتشر شده در رسانه‌های حکومتی، جواد لاریجانی از دستگاه قضاییه استعفا کرده و فاضل لاریجانی از ایران خارج شده و قصد بازگشت ندارد. همچنین یک جریان وابسته به خامنه‌ای در دانشگاهها موسوم به جنبش عدالتخواه، همزمان با انتقاد از صادق لاریجانی، نقد‌های ریزی را به پاسدار قاسم سلیمانی مطرح کرده است.

 

رسانه حکومتی رویداد ۲۴نوشت: اسفند سال قبل که کار احداث مدرسه علمیه (صادق لاریجانی) به مراحل پایانی رسیده بود، اعتراضاتی نسبت به تخلفات ساختمانی آن مطرح شده بود که شهردار وقت قم به‌شدت از این پروژه حمایت کرده و گفته بود «پروانه ساختمان این مدرسه سال ۹۲صادر شده و ظاهراً الآن به بهره‌برداری رسیده است.

 

این رسانه‌ حکومتی می‌افزاید: انتقادها از صادق لاریجانی به موضوع کاخ حوزه علمیه و بازداشت نزدیکان او ختم نشد. در یکی از جلسات رسیدگی به پرونده تخلفات بانک سرمایه، نامی مطرح می‌شود تحت عنوان عبدالله رنجبر. طبق شواهد، وی وامی به ارزش ۸۰میلیارد تومان از بانک دریافت می‌کند، اما اقساط باز پرداخت را نمی‌پردازد.

 

آخوند زائری گفت: یزدی تهدید کرده که در صورت اعلام مرجعیت علوی بروجردی، به میدان خواهد آمد و بساط را به هم خواهند ریخت و تابلوی دفتر ایشان را پایین خواهد آورد! تاکنون فکر می‌کردیم آقایان از جامعه بی‌خبرند و میزان محبوبیت و جایگاه اجتماعی خود در افکار عمومی را اطلاعی ندارند، اما الآن معلوم شده که اصلاً از تاریخ روحانیت و حوزه‌های علمیه نیز آگاه نیستند!

 

آخوند فاضل میبدی، عضو مدرسین حوزه قم گفت: در چند سال اخیر هزینه‌هایی که صرف نهادهای مذهبی می‌شود به حد افراط رسیده است. برخی از مدارس علمیه مجلل مسجد یا حسنیه کم‌نظیر است، هزینه آنها از کجا آمده من مطلع نیستم. مدارس علمیه در استانها به‌نحو بدی مجلل شده و از چشم مردم، نظر منفی به آنها وجود دارد.

وی همچنین درباره ساخت قبر فرعونی خمینی ملعون گفت: اولین جایی که ساختمان مجلل ساخته شد، قبر خمینی بود... و ایکاش این هزینه‌های سرسام‌آور سر قبر او انجام نمی‌شد.این در حالیست که در بسیاری از نقاط کشور نیازهای اولیه مدارس ابتدایی تأمین نشده است. لوازم گرمایی و سرمایی ندارند. کمبود مدرسه وجود دارد.

 

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی نیز نوشت: این‌که هر حرفی زده شود و هیچ خط قرمزی رعایت نگردد، نشان از هرج و مرج سیاسی و عدم هماهنگی و مدیریت یکپارچه در کشور دارد و باید هر چه زودتر متوقف گردد. نکته بسیار مهم این است که دعوای این حضرات بر سر این مسائل غیر از فاصله ایجاد کردن میان مردم و روحانیت نتیجه دیگری ندارد. این حضرات لطفاً اختلافات صنفی را به جامعه نکشانند.

 

رسانه‌های حکومتی درباره پیامدهای کشمکش در رأس رژیم میان آخوند محمد یزدی و صادق لاریجانی نوشتند:

با اظهارات یزدی (علیه صادق لاریجانی) جلسات شورای نگهبان بیش از قبل دیدن دارد. وقتی دو عضو رکنی مهم در ساختار سیاسی نظام که قرار است پاسدار قانون اساسی باشد تا این حد دچار تنش هستند چگونه قرار است با یکدیگر دور یک میز بنشینند؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a85d763e-eabf-44f4-a5e9-5e21c7a72d03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات