728 x 90

آمریکا به‌دنبال خنثی کردن انتقال ۳۰۰میلیون یورو پول نقد از آلمان به ایران

رژیم  ایران بدنبال انتقال ۳۰۰میلیون یورو پول نقد از آلمان
رژیم ایران بدنبال انتقال ۳۰۰میلیون یورو پول نقد از آلمان

واشینگتن فری بیکن ۹ژوئیه۲۰۱۸ برابر با ۱۸تیر۹۷

بنا‌به مکالمات میان دیپلوماتهای ارشد آمریکا و مقامات کنگره، مقامات ارشد دولت ترامپ در تلاش برای متوقف کردن آلمان از دادن اجازه به رژیم ایران برای خارج کردن هوایی بیش از ۳۰۰میلیون یورو پول نقد به خارج از این کشور و بازگرداندن آنها به تهران هستند. این اقدام رژیم ایران بخشی از تلاش آن برای ذخیره خزانه خود پس از تحریمهای مالی توسط آمریکاست.

 

افشای طرح اخیر برای دور زدن تحریمهای آمریکا موجب تشدید تنش میان آمریکا و آلمان شده است.

 

تلاشهای سفیر آمریکا در آلمان

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان روز دوشنبه بعد ازظهر به واشنگتن فری بیکن گفت که او و سایر مقامات ارشد در دولت ترامپ به دولت آلمان فشار می‌آورند انتقال ۳۰۰میلیون پول نقد به ایران را متوقف کند.

گرنل افزود:«ما دولت آلمان را در بالاترین سطح تشویق می‌کنیم که وارد شده و این انتقال را متوقف کند».

 

وزارت‌خارجه و مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید به‌دنبال این وضعیت گفته‌اند آنها نگران هستند انتقال پول از آلمان به ایران توسط دولت مرکل تسهیل شود.

 

یک حامی سپاه پاسداران دنبال انتقال پول از آلمان به ایران

علی ترزالی دست‌اندر کار انتقال این پول است. وی به‌خاطر حمایت از سپاه پاسداران و سایر گروهای تروریستی لیست‌گذاری شده است. ترزالی یک مقام ارشد ایرانی در بانک مرکزی ایران است که حامی فعالیتهای تروریستی و اتمی این رژیم بوده است.

 

یک مقام وزارت‌خارجه برای فری بیکن افشا کرد و گفت: «علی ترزالی بر اساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ در ۱۵ماه مه توسط وزارت خزانه‌داری لیست‌گذاری شده است. وی متهم به کمک و حمایت و تأمین مالی نیروی قدس سپاه پاسداران است».

 

ریچارد گلدبرگ مشاور ارشد سنا که در ایجاد ساختار تحریمهای ایران کمک کرده بود به فری بیکن گفت آلمان ممکن است خود را در معرض نقض (قانون) پولشویی قرار دهد اگر اجازه بدهد پول نقد ایران به این کشور منتقل شود.

 

گلدبرگ که اکنون کارشناس ارشد در بنیاد دفاع از دموکراسی هاست گفت:‌ « آلمان اگر که اجازه این کار را بدهد، ممکن است از خط سرخ اقدامات ضدپولشویی بین‌المللی عبور کند».

 

پولهای توافق برجام در خدمت تروریسم و... نه مردم ایران

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه پولهایی که در جریان برجام به رژیم پرداخت شده بود گفته بود «من نظر خودم را در رابطه با توافق اتمی به‌روشنی تمام اعلام کردم. این توافق به ازای موارد ناچیز، موارد بیش از اندازه‌ای را به رژیم ایران اعطا کرد. ثروت بادآورده عظیمی که رژیم ایران به یمن توافق دریافت کرد، یعنی دسترسی به بیش از ۱۰۰میلیارد دلار، از جمله یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار پول نقد، برای بهبود زندگی مردم ایران به کار گرفته نشده است. برخلاف آن، این پول در خدمت صندوقی قرار گرفته که برای تسلیحات، تروریسم، سرکوب و پرکردن جیبهای سران فاسد این رژیم استفاده می‌شود».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر نسبت به پرداخت پول نقد به رژیم ایران توسط دولت باراک اوباما ابراز شگفتی کرد و طی پیامی گفت:‌ من هرگز این موضوع را نتوانسته‌ام درک کنم که اوباما چطور توانست یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول نقد به رژیم ایران بدهد،...

 

مطلب مرتبط

طرح ارسال پول نقد برای رژیم تروریست در تهران!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/287cd4c5-fbab-44b0-bf8c-f2e5d82300eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات