728 x 90

آنگلامرکل: توافق کنونی با رژیم ایران " کافی نیست"

کنفرانس مطبوعاتی دونالد ترامپ و آنگلا مرکل
کنفرانس مطبوعاتی دونالد ترامپ و آنگلا مرکل

تلویزیون فرانس24ـ 8اردیبهشت97: به‌نقل از خبرگزاریهای رویتر و فرانسه در رابطه با دیدار دونالد ترامپ و آنگلا مرکل گفت:

بعد از گفتگوهای آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که روز جمعه هفتم اردیبهشت ۹۷در کاخ سفید صورت گرفت، آنها در یک کنفرانس خبری به موضوعات مشترک میان دو کشور پرداختند. در این کنفرانس خبری مرکل گفت توافق اتمی با رژیم ایران کافی نیست و میبایست  نفوذ این رژیم مهار شود.

آنگلا مرکل  در این گفتگوها  تلاش کرد تا مانع از یک جنگ تجاری میان اروپا  و آمریکا شود. او همچنین تلاش می‌کرد تا روابط میان آمریکا و آلمان بهتر شود. صدراعظم آلمان  پرونده اتمی رژیم ایران را نیز مورد گفتگو قرار داد.

 مرکل در کنفرانس خبری مشترک گفت توافق اتمی کنونی با رژیم ایران کافی نیست. توافق اتمی با رژیم ایران  را  اولین مرحله برای جلوگیری از فعالیتهای اتمی این رژیم می‌دانیم و  عقیده داریم که این توافق برای تضمین مهار طمع ورزیهای رژیم ایران کافی نیست.

مرکل گفت می‌بایست میان اروپا و آمریکا حول این موضوع توافق وجود داشته باشد.

از طرفی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا رژیم ایران را به‌عنوان رژیمی قاتل و آدمکش توصیف کرد و  گفت رژیم ایران خشونت و خونریزی و آشوب را در سراسر خاورمیانه تغذیه می‌کند. می‌بایست تضمین کنیم که این رژیم قاتل به سلاح اتمی نزدیک نشود و حمایت از تروریسم و گسترش موشکهای خطرناک را پایان دهد.

پرونده اتمی رژیم ایران

تصمیم ۱۲ماه مه دونالد ترامپ در مورد پرونده اتمی رژیم ایران مهمترین محور گفتگوهای  مرکل و رئیس‌جمهور آمریکا بود. به‌گفته دونالد ترامپ توافق سال ۲۰۱۵با رژیم ایران  این رژیم را جری‌تر کرده است.  ترامپ توافقی که آلمان نیز در آن سهیم بود را به‌عنوان بدترین توافق توصیف کرد و خواست تا معایب فاجعه باری  که در آن وجود دارد برطرف شود.

در حالی که وزارت‌خارجه آلمان  اولویت را بر حفظ توافق اتمی داده است آنگلا مرکل گفت برنامه موشکی رژیم ایران مایه نگرانی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7da31906-5a19-4dc7-8ffa-ee0a54dad5f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات