728 x 90

ادامه اعتصاب‌غذای دو زندانی سیاسی در زندان مرکزی ارومیه

زندان مرکزی ارومیه
زندان مرکزی ارومیه

بنا‌ به اخبار دریافتی، اعتصاب‌غذای دو زندانی سیاسی به نامهای ابراهیم خلیل صدیقی همدانی و پسرش سالار که از تاریخ ۳مهر ۹۸ در زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به ۳۸سال زندان (۱۹سال برای هر کدام) آغاز کرده‌اند، هم‌چنان ادامه دارد.

قاضی ناظر زندان به نام مختاری همراه رئیس زندان، به‌منظور شکستن اعتصاب‌غذای آنها به دیدارشان رفته‌ و یکسری وعده و وعید به این دو زندانی داده‌اند. اما آنها قبول نکرده و بر خواسته خود تأکید کرده‌اند.

فشار خون این دو زندانی بر اثر ۲۰روز اعتصاب غذا پایین آمده و به‌حالت ضعف افتاده‌اند. ابراهیم خلیل و پسرش به بهداری زندان نیز نامه نوشته‌اند که ما فشار خون هم نمی‌گیریم و تا زمانیکه به حق خودمان نرسیم اعتصاب را ادامه خواهیم داد.

در پرونده این دو زندانی سیاسی، وجود نیم کیلو اکلیل و سرنگ ذکر شده و بر این اساس به آنها اتهام اقدام علیه امنیت و انفجار اماکن دولتی زده شده است.

 

خاطرنشان می‌شود دبیرخانه شورای ملی مقاومت روز ۱۱مهر۹۸ در اطلاعیه‌یی با عنوان «اعتصاب غذای دو زندانی سیاسی در ارومیه در اعتراض به احکام قرون‌وسطایی قضاییه آخوندی» نوشت:

«آقایان ابراهیم خلیل صدیقی همدانی ۶۰ساله و فرزندش سالار صدیقی همدانی ۲۲ساله، از سوم مهر ماه در اعتراض به رفتار وحشیانه و احکام قرون‌وسطایی رژیم آخوندها دست به اعتصاب غذا زدند.

در ۳۰فروردین ۱۳۹۸، آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات آخوندها گفت ”در یک سال گذشته با ۱۱۶تیم مرتبط با سازمان مجاهدین برخورد شده” است. سازمان مجاهدین خلق ایران در سوم اردیبهشت ۱۳۹۸ اسامی ابراهیم صدیقی و پسرش را جزو ۲۸زندانی که در سال ۱۳۹۷ دستگیر شده و هم‌چنان در زندان به‌سر می‌برند اعلام کرد.

مقاومت ایران خواستار اقدام فوری دبیرکل، کمیسر عالی حقوق‌بشر، شورای حقوق‌بشر و گزارشگران ذیربط ملل متحد، عفو بین‌الملل و عموم مجامع مدافع حقوق‌بشر برای آزادی زندانیان سیاسی به‌ویژه‌ این دو زندانی سیاسی اعتصابی می‌باشد و بار دیگر بر فراخوان خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران برای تشکیل یک هیات بین‌المللی برای بازدید از زندانهای رژیم و دیدار با زندانیان سیاسی تأکید می‌کند.»

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c011d98-6fd8-4b00-9adc-e5564f19f875"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات