728 x 90

اعزام عناصر حزب‌الله و حشدالشعبی برای جنگ در یمن

اعزام عناصر حزب‌الله و حشد الشعبی  برای جنگ در یمن
اعزام عناصر حزب‌الله و حشد الشعبی برای جنگ در یمن

به گزارش العربیه شیوخ و اعیان استان صعده خاستگاه حوثی‌ها در یمن در مصاحبه با العربیه گفتند رژیم ایران شبه‌نظامیانی «از گروه‌های تروریستی مختلف شامل حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق را به یمن اعزام کرده تا از شبه‌نظامیان حوثی پشتیبانی نظامی و فنی کنند.»

یحیی مقیت شیخ «شمل خولان» در شهر صعده گفت نیروهای ارتش یمن با پشتیبانی ائتلاف عربی، موفق شدند یکی از شبه‌‌نظامیان عراقی که به همراه حوثی‌ها در جبهه البقع می‌جنگید را از پا در آورند. او افزود ۱۵روز پیش در جبهه حرض نیز ۳ایرانی کارشناس در طراحی نظامی را به اسارت خود درآورده و ۴ایرانی متخصص در شلیک موشک را نیز به‌قتل رسانده‌اند. یکی از کشته‌ها کیان اشتری نام دارد.

 

حشدالشعبی عراق تحت‌امر حوثیهای یمن

پیش از این شخصی با نام «ابو ولاء الولائی» دبیرکل تشکیلاتی که «گردانهای سیدالشهداء» نام دارد و به حشدالشعبی عراق وابسته است، در یک نوار ویدیویی گفته بود تمایل دارد تحت فرمان عبدالملک الحوثی رهبر حوثی‌ها در یمن بجنگد.

در این مصاحبه، عبدالخالق بشر رئیس شورای عالی فرزندان صعده گفت: «دستگاهی که در یمن، عراق و لبنان به طرح‌های رژیم ایران خدمت می‌کند، یکی است ». او گفت هدف این دستگاه، تحقق چیزی است که « انقلاب خمینی» نامیده می‌شود.

 

آثار کوبنده عملیات حدیده

رئیس شورای عالی فرزندان صعده گفت: «پس از پیروزهایی که ارتش ملی یمن و ائتلاف عربی به‌ویژه در الحدیده در میدانهای نبرد به‌دست آورد، این دستگاه تلاش دارد، به حوثی‌ها روحیه بدهد. او گفت: «شبه‌نظامیان رژیم ایران در لبنان و عراق، در برابر مردان مقاومت، ارتش یمن و نیروهای ائتلاف ناچیزند».

 

قاچاق نفت عراق برای حوثی ها

فهد الاشرفی یکی از شیوخ قبایل صعده نیز گفت: «پشتیبانی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران از جمله حشدالشعبی عراق از حوثی‌ها، از عراق آغاز شده بود».

او افزود: «بخشی از حمایتی که شبه‌نظامیان حوثی از سوی گروه‌های حشدالشعبی عراقی دریافت می‌کنند، مالی است و این کمکها از راه قاچاق نفت عراق به یمن صورت می‌گیرد.

برخی از مراجع شیعه و شخصیت‌های عراقی در قاچاق نفت عراق به یمن توسط برخی دلالان دست دارند؛ هدف از این قاچاق کمک به حوثی‌ها است».

او گفت: «تهدیدهای اخیر شبه‌نظامیان ایرانی در منطقه، نشان از تلاش‌های فراوان آنها برای نجات حوثی‌ها دارد».

او افزود: «ما از روز اول می‌دانستیم که آنها حضور دارند اما در برابر استقامت مردم، مقاومت و ارتش ملی یمن و تلاش‌های ائتلاف عربی، شکست خورده‌اند...

رژیم ایران هیچ فرصتی را برای دخالت در یمن از دست نمی‌دهد. امروز اما با اقدامات ائتلاف عربی، رژیم ایران روزنه‌ای برای این دخالتها ندارد و نمی‌تواند طرح و برنامه‌هایش را تکمیل کند».

 

بن‌بست رژیم ایران در یمن

الاشرفی سخنان خود را این‌گونه پایان داد: «یمن، سوریه نیست که مرزهایش برای حزب‌الله و شبه‌نظامیان فرقه‌گرای ایرانی باز باشد. امروز هیچ‌کدام از شبه‌نظامیان وابسته به تهران نمی‌توانند به آسانی وارد خاک یمن شوند چرا که نیروهای ائتلاف در تمام گذرگاههای دریایی، آبی و خاکی یمن حضور دارند».

 

مطالب مرتبط:

اذعان رژیم آخوندی به دخالت در یمن

برنامه ریزی ۲۵ساله رژیم آخوندی برای تسلط بر یمن و اشغال آن توسط مزدورانش

طراحی خامنه‌ای برای اشغال صنعا و در قدم بعد تصرف کل یمن

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a819e959-f91f-47e7-8556-eddcd33e0284"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات