728 x 90

افشای جزئيات جديد مربوط به پرونده اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران

كنفرانس در برلين با حضور شخصيتهاي سياسي و حقوقي و نمايندگان پارلمان ۲۲ اوت ۲۰۱۸

جواد دبیران معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آلمان
جواد دبیران معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آلمان

بدعوت کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد، یک کنفرانس مطبوعاتی افشاگرانه، در ساختمان کنفرانس مطبوعاتی فدرال در برلین با عنوان دستگاه ترور آخوندها باید در مقابل دادگاه قرار بگیرد برگزار شد.

در این کنفرانس مطبوعاتی، ادوارد لینتنر معاون پیشین وزیر کشور آلمان، مارتین پاتسلت، نماینده پارلمان فدرال آلمان، هیله گوزه یاکوب رئیس سندیکای مددکاران اجتماعی و دبیر کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد، برند هویزلر نایب رئیس و سخنگوی پیشین حقوق‌بشر کانون وکلای برلین و جواد دبیران معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آلمان شرکت و سخنرانی کردند

در این کنفرانس مطبوعاتی، اطلاعات و جزییات جدید مربوط به پرونده دیپلمات تروریست دستگیر شده رژیم در آلمان اسدالله اسدی و سابقه فعالیتهای تروریستی وی افشا شد.

سخنرانان در این کنفرانس تأکید کردند که رژیم آخوندی که در مقابل گسترش قیام مردم ایران درمانده شده، تنها راه نجات را در تشدید اقدامات تروریستی علیه جنبش مقاومت یافته است.

 

هیله گوزه یاکوب رولف، دبیر کمیته آلمانی ایران آزاد

خانم هیله گوزه یاکوب رولف، دبیر کمیته آلمانی ایران آزاد علت برگزاری این کنفرانس را افشاگری در مورد سوءقصد خنثی شده علیه گردهمایی بزرگ مجاهدین در پاریس و ممانعت از تلاش رژیم برای دربردن دیپلمات تروریست اسدالله اسدی عنوان کرد که از اول ژوئیه در ایالت بایرن آلمان در حبس به‌سر می‌برد.

هیله گوزه یاکوب در ادامه گفت: هیچگاه من تصور این را نمی‌کردم که یک دیپلمات رژیم ایران بتواند با یک محموله مواد منفجره از خاک آلمان عبور و به لوکزامبورگ یا بلژیک تردد کند تا به همدستان خودش در آنجا مأموریت بمب‌گذاری واگذار کند. در آلمان به زحمت کسی به‌دلیل تلاشهای مماشات جویانه دولت فدرال ما باور دارد که یک چنین وضعیتی در ایران وجود دارد که از سوی حکومت ایران تروریسم هدایت و فعالیتهای تروریستی حمایت می‌شوند. این واقعیت به‌طور خاص بدین خاطر برای ما ملموس است که اکثریت مردم ایران الآن تحت رژیم حاکم آن‌چنان رنج می‌برند که به‌رغم تهدید دستگیری و اعدام در تظاهراتی که پیوسته جریان دارند شرکت می‌کنند. در تصور ما نمی‌گنجد که در حالیکه رژیم می‌خواهد از چنین دیپلماتی حفاظت کند، همزمان مردم ایران در معرض چه اعمال وحشیانه‌ای قرار دارند.

ما نگران این هستیم که پروسه قضایی علیه دیپلمات رژیم اسدالله اسدی که در آلمان در حبس به‌سر می‌برد، و با استرداد خودش به بلژیک مخالفت کرده، بگونه‌ای طی نشود که تمامی ابزارهای قضایی بکار گرفته شوند، بلکه به‌جای آن یک مسیر دیپلماتیک طی شود چیزی که نهایتاً خروج او از آلمان (به سوی ایران) را امکانپذیر سازد.

 

برند هویسلر رئیس پیشین کانون وکلای برلین

وکیل امور کیفری برند هویسلر رئیس پیشین کانون وکلای برلین در زمینه حقوق‌بشر در مورد ابعاد بزرگ این جنایت در صورت وقوع سخنرانی کرد. او تأکید کرد که این اقدام نه در مرحله برنامه‌ریزی بلکه در آخرین مراحل اجرا بوده و مشمول مجازات سنگین می‌شود. وی گفت: دیپلمات متهم به تروریسم اسدالله اسدی تا کنون با استردادش به بلژیک مخالفت کرده است شاید بدین دلیل که هنوز به تلاشهای رژیم ایران برای در بردن وی از این پرونده امید بسته است. او تأکید کرد که بهیچ‌وجه نباید چنین امکانی به رژیم داده شود. وی گفت: ایرانیان مخالف رژیم و حامیان خارجی‌شان همگی در معرض خطر این سوءقصد انفجاری قرار داشتند و آنها حق دارند که تقاضای پیوستن به پرونده به‌عنوان شاکی خصوصی را بکنند.

برند هویزلر در پایان سخنانش، ضمن یادآوری روندی که شاکیان خصوصی می‌توانند طی کنند، دولت آلمان را از مماشات با رژیم آخوندی به‌منظور در بردن دیپلمات تروریست رژیم از ایستادن در برابر دادگاه برحذر داشت و تأکید کرد: این سیاست است که باید خود را با قانون و حقوق منطبق کند و نه بالعکس.

 

مارتین پاتسلت گزارشگر ایران در کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال آلمان گفت: باید چشمها را نسبت به واقعیت رژیم ایران باز کرد. این رژیمی است که مردم به ستوه آمده ایران را سرکوب می‌کند. این رژیمی است که ابایی از دست زدن به ترور ندارد. من همراه با بسیاری دیگر از نفرات تقاضا کرده‌ایم که در این پرونده به‌عنوان شاکی خصوصی پذیرفته شویم. ما می‌خواهیم بدینوسیله اهمیت این پرونده را برجسته کنیم.»

 

مارتین پاتسلت-نماینده پارلمان فدرال آلمان در سخنان خود گفت:

من هم به‌عنوان شاکی خصوصی به دادگاه شکایت کرده‌ام و من این را قبل از هر چیز به‌دلیل سیاسی انجام داده‌ام، همان‌طور که پیش‌تر توضیح داده شده ما باید از تمام امکانات استفاده کنیم تا افکار عمومی را نسبت به این موضوع حساس کنیم. این خواسته من است و به همین دلیل من به‌عنوان شاکی خصوصی شکایت کرده‌ام.

ما جمعی از نمایندگان فعلی و سابق مجلس فدرال، و همچنین سیاستمدارانی مثل خانم اشنارنبرگز، آقای باوم، آقای تلچیک، آقای برنهارد و خودم طی نامه‌یی به خانم صدراعظم از ایشان خواسته‌ایم که اشراف داشته باشند – اگر‌چه ایشان مطلع هستند – که ما بر اساس اعتماد به حکومت قانون و به دستگاه قضایی در کشور مان مخالف بازگرداندن این دیپلمات دستگیر شده به ایران هستیم و باید در این رابطه به مسئولیت‌مان در همینجا عمل کنیم.

 

ادوارد لینتنر، معاون پیشین وزیر کشور آلمان گفت: با فعالیتهای سرویس اطلاعاتی رژیم ایران در خاک آلمان و اروپا باید به‌صورت پیگیرانه مقابله و این فعالیتها متوقف شوند. مأموران این سرویس کسانی هستند که در آنها پتانسیل این خطر وجود دارد که راه ترور را هموار کنند. آنها باید از این کشور اخراج شوند و بدین ترتیب ما می‌توانیم یک علامت روشن به تهران بفرستیم. پرونده اسدالله اسدی باید در مقابل دادگاه قرار بگیرد.

 

ادوارد لینتنر، معاون پیشین وزیر کشور آلمان گفت:

فکر می‌کنم که باید کم‌کاریها در این ارتباط نه تنها در آلمان بلکه در سراسر اروپا جبران شود. در اینجا سعی شده که این موضوع، به‌دلیل گره خوردن آن با سرنوشت و یا نجات برجام، بی‌اهمیت جلوه داده شود.

بطوریکه ملاحظه می‌شود، تشکیل دادگاه علیه این ۴نفر در بلژیک و طرح شکایت از سوی شاکیان خصوصی پرونده، قطعاً منجر به شفاف سازی خواهد شد و فرصتی خواهد بود تا که افکار عمومی نظرات و تصورات خوش خیالانه خود در مورد ایران را تصحیح کند و چهره واقعی رژیمی که به ظاهر دم از رفاه مردم می‌زند را خواهند شناخت.

 

جواد دبیران در سخنان خود در کنفرانس افشاگرانه برلین، با اشاره به دستگیری دو مأمور وزارت اطلاعات رژیم آخوندی در آمریکا به‌عنوان تازه‌ترین مورد از فعالیتهای اطلاعاتی و تروریستی رژیم گفت که ما می‌خواهیم نسبت به ورود تروریسم دولتی رژیم به یک مرحله جدید هشدار دهیم. وی سپس به پروسه تصمیم‌گیری در مورد توطئه بمب‌گذاری علیه گردهمایی ۳۰ژوئن در پاریس در شورای عالی امنیت رژیم تحت ریاست آخوند روحانی و با تأیید خامنه‌ای پرداخته و اطلاعات جدیدی در مورد سابقه دیپلمات تروریست دستگیر شده در آلمان اسدالله اسدی و همچنین ارگانها و مقامات درگیر در این توطئه تروریستی را در داخل ایران افشا کرد.

جواد دبیران تأکید کرد که رژیم با تمام قوا برای در بردن دیپلمات تروریست خود اسدالله اسدی از چنگال عدالت تلاش می‌کند و برای این منظور کمیته ویژه‌یی تشکیل داده است. وی همچنین به افشاگری در خصوص نقش سفارت رژیم آخوندی در برلین در این پرونده پرداخت.

 

جواد دبیران در پایان گفت:

در اینجا می‌خواهم بگویم که مقاومت ایران بر سه اقدام فوری و ضروری تأکید می‌کند.

  • اول. تروریستهای دستگیر شده در آلمان و بلژیک بدون هیچگونه ملاحظه سیاسی در بلژیک محاکمه و مجازات شوند، تو‌طئه وزارت اطلاعات رژیم برای بازگردان اسدی به کشور اتریش باید خنثی شود.
  • دوم. مزدوران و جاسوسان وزارت اطلاعات در کشورهای اروپایی دستگیر و محاکمه و اخراج شوند.
  • سوم. سفارت ها و نمایندگیهای رژیم ایران در اروپا تعطیل شوند.

نباید اجازه داد رژیم ایران در دوران پایانی خود جان پناهندگان و مخالفان ایرانی و امنیت کشورهای اروپایی را به خطر بیندازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fbebd15d-1ff5-4826-9546-2362a55a47f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات