728 x 90

بسیج سیاسی جهانی علیه رژیم

سخن روز
سخن روز

در روزهای اخیر و بعد از فعل و انفعالاتی که در مجمع عمومی و شورای امنیت ملل ‌متحد در ارتباط با مسأله ایران و رژیم ایران در جریان است، به‌نظر می‌رسد که تحرکات در منطقه شتاب بیشتری گرفته و اوضاع بیش‌‌از‌پیش علیه رژیم سمت و سو پیدا کرده است.

 

فعال شدن ائتلاف منطقه‌ای موسوم به «اتحاد استراتژیک خاورمیانه»

در منطقه شاهد فعال شدن ائتلاف منطقه‌ای موسوم به ناتو عربی هستیم که مضمون آن مقابله با دخالتهای رژیم در کشورهای عرب منطقه است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه ۶مهر با وزیران خارجه ۶کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به‌علاوه مصر و اردن در نیویورک نشستی برگزار کرد.

هدف این نشست که «اتحاد استراتژیک خاورمیانه» (MESA) نامیده می‌شود، بررسی طرح رئیس‌جمهور آمریکا برای تشکیل ائتلاف جدید با کشورهای عربی موسوم به «ناتو عربی» است.

 

لایحه تحریم شبه‌نظامیان وابسته به رژیم در عراق در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، طی جلسه‌یی به‌ریاست اد رویس، لایحه دوحزبی ۴۵۹۱ را برای اعمال تحریم بر عوامل رژیم آخوندی در عراق به‌خاطر تهدید صلح و ثبات این کشور به‌تصویب می‌رساند.

لایحه ۴۵۹۱ مجلس نمایندگان، شامل مفادی است که از سوی قاضی تد پو رئیس زیرکمیته تروریسم ارائه شده و به لیست‌گذاری تروریستی ۲گروه وابسته به رژیم آخوندی در عراق موسوم به عصائب و نجبا، فراخوان می‌دهد.

در جلسه کمیته خارجی، اد رویس، رئیس این کمیته، در سخنانش گفت:

«این لایحه اختیارات موجود را برای رئیس‌جمهور به‌منظور حسابرسی از (رژیم) ایران و شبه‌نظامیانش به‌خاطر فعالیت‌های مرگبار آنها در عراق تدوین و تشدید می‌کند. این شبه‌نظامیان فقط تهدیدی برای مردم عراق نیستند؛ چون پیش‌تر در ماه جاری، این شبه‌نظامیان اقدام به پرتاب خمپاره به سفارت ایالات متحده در بغداد کردند».

همچنین آدام کینزینگر، ارائه‌دهنده لایحه ۴۵۹۱، گفت:

«(این لایحه) تحریم‌هایی هم‌چون مسدود کردن دارایی‌ها و محدودیت سفر را بر (افراد رژیم) ایران و یا هر کس دیگری اعمال خواهد کرد که صلح و ثبات عراق را مورد تهدید قرار دهد. تصویب این لایحه تضمین می‌کند که به (رژیم) ایران برای دخالت مجدد در امور مردم عراق، دست باز داده نخواهد شد».

نشریه هیل، ارگان کنگره آمریکا در مقاله‌یی با عنوان: «مقابله با رژیم ایران یعنی تحریم شبه‌نظامیان تروریست آن‌» نوشت:

«شبه‌نظامیان مزدور رژیم ایران در سوریه و عراق... سازمانهای تروریستی هستند که تحت حمایت بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان قرار دارند و زمان آن رسیده است که ما این واقعیت را به‌خوبی تشخیص دهیم... خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که اعتراضات اخیر در عراق نشان می‌دهد، مردم شروع به طرد نفوذ رژیم ایران کرده و به‌دنبال یک جامعه امن و باثبات هستند».

 

ادعای رژیم در مورد داشتن دست بالا در عراق 

در همین حال رژیم ادعا می‌کند که در عراق بیش‌‌از‌پیش دست بالا را پیدا کرده و توانسته خواسته‌های خود را به کرسی بنشاند. تصمیم آمریکا برای تعطیل کنسولگری این کشور در بصره را هم نمودی از همین پیشروی خود جا می‌زند. در حالی‌که همین دود و دم تروریستی حکومت آخوندی با واکنشهای شدیدی از جانب آمریکا روبه‌رو شد.

وزارت‌خارجه آمریکا روز جمعه ۶مهر اعلام کرد دستور تعطیل و تخلیه کنسولگری خود در شهر بصره را به‌خاطر حملات هفته‌های اخیر شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران صادر کرده است.

پمپئو با اشاره به این‌که «در طول هفته‌های گذشته تهدیدهایی که حکومت ایران، سپاه قدس و شبه‌نظامیان وابسته و تحت کنترل قاسم سلیمانی متوجه کارکنان و اماکن ایالات متحده داشته‌اند، افزایش یافته» گفت:

«به حکومت ایران توصیه می‌کنم که بداند آمریکا ایران را مسئول مستقیم هر گونه آسیبی به جان آمریکایی‌ها یا اماکن دیپلماتیک‌مان در عراق و یا در هر جای دیگری می‌داند؛ خواه مستقیماً توسط نیروهای ایران انجام گرفته باشد خواه توسط شبه‌نظامیان نیابتی مرتبط با آن‌ها. صریح می‌گویم که ایران باید بفهمد که آمریکا متناسب و قاطعانه به چنین دست حملاتی واکنش خواهد داد».

 

حمایت عربستان از سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران

وزیر خارجه عربستان به سازمان ملل گفت: متوقف‌ساختن اقدامات ویرانگر ایران برای دسترسی به صلح خاورمیانه حیاتی است.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، گفت این کشور معتقد است متوقف‌ساختن «‌استراتری‌های ویرانگر» رژیم ایران بخش مهمی از حل و فصل بسیاری از درگیریهای است که خاورمیانه را به‌ستوه آورده است».

عادل الجبیر در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «رژیم ایران به فعالیتهای تروریستی و اقدامات تجاوزگرانه خود ادامه می‌دهد».

او اضافه کرد: «عربستان از استراتژی ایالات متحده در برخورد با رژیم ایران حمایت می‌کند».

 

برآیند این کنش و واکنش‌ها 

این فعل و انفعالها نشان از یک بسیج بین‌المللی و منطقه‌یی علیه رژیم برای قطع دخالتهای رژیم در منطقه را دارد. رژیم آخوندی که در رویارویی با قیام مردم ایران و در چنبره بحرانهای اقتصادی و اجتماعی ناتوان‌تر از آن است که بخواهد با این جهت‌‌گیری‌های سیاسی در منطقه مقابله کند، چاره کار را فعلاً در فرار به جلو و دود و دم راه‌انداختن در مورد این مسأله یافته است که روحانی در سفر به نیویورک پیروز شده است و توانسته است در مجمع عمومی آمریکا را منزوی کند.

این ادعا به قدری مضحک است که حتی مهره‌های باند روحانی نیز به آن واکنش نشان دادند. به‌عنوان مثال، صادق زیباکلام در مصاحبه با یورو نیوز گفت: «سفر و حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در مجمع عمومی سازمان ملل هیچ دستاوردی برای ایران نداشته است. متأسفانه روحانی نتوانست هیچ یخی را آب بکند و شاهد بودیم که وقتی او می‌خواست به نیویورک برود، دلار ۱۷هزار تومان بود و وقتی برگشت دلار رسیده بود به ۲۰هزار تومان».

 

حاصل کلام 

پایهٔ همه تحولات در سیاست خارجی رژیم، از جمله شکست و افول سیاست مماشات و در دستورکار قرار گرفتن سیاست قاطعانه در برابر این رژیم ریشه در داخل کشور دارد و از این حقیقت ناشی می‌شود که عموم مردم غارت‌شده و سرکوب‌شده ایران برای نابودی این رژیم که مسبب تیره‌روزی و فلاکت ایران و ایرانی است، بپاخاسته و عزم جزم کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ed65630-d347-443c-8d39-4b6fb613c717"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات