728 x 90

تصویب قطعنامه محکومیت تروریسم رژیم ایران در پارلمان کانادا و حمایت نمایندگان پارلمان

پارلمان کانادا
پارلمان کانادا

به‌دنبال تصویب قطعنامه‌یی در پارلمان کانادا، در محکومیت تروریسم حکومت آخوندی و لیست‌گذاری سپاه پاسداران، نمایندگان پارلمان کانادا طی پیامهایی حمایت خود را از این قطعنامه اعلام کردند.

 

گارنت جنوس - تصویب قطعنامه لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک نهاد تروریستی

نماینده پارلمان کانادا گارنت جنوس، ارائه‌دهنده قطعنامه مصوب این پارلمان در محکومیت تروریسم رژیم آخوندی و فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران، دیکتاتوری آخوندی را «حامی اصلی تروریسم در منطقه و جهان» نامید، و افزود: «نقض‌های وحشتناک حقوق‌بشری در داخل ایران در جریان است».

وی تأکید کرد: «ما به دولت (کانادا) فراخوان خواهیم داد تا قطعنامه مصوب پارلمان را به‌ویژه در ارتباط با لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک نهاد تروریستی به اجرا بگذارد».

گارنت جنوس افزود: ما در این قطعنامه پیشنهادهای مشخصی را درباره چگونگی پاسخ دولت (کانادا) با هدف منزوی‌کردن رژیم ایران و نیز حمایت از مردم ایران ارائه کرده‌ایم...».

 

جیمز بزن - تصویب قطعنامه لیست‌گذاری سپاه پاسداران - مخالفت با تروریسم و خشونت رژیم ایران

 جیمز بزن معاون کمیته دفاع ملی پارلمان کانادا ضمن استقبال از تصویب قطعنامه پارلمان این کشور، گفت: «از تصویب قطعنامه حزب محافظه‌کار در پارلمان که عادی‌سازی روابط با (رژیم) ایران را محکوم کرده و به دولت فراخوان می‌دهد تا موضع قاطعی علیه این رژیم اتخاذ کند، خشنود هستم. کانادا باید با حمایت (رژیم) ایران از تروریسم و خشونت در سراسر جهان، مخالفت کند».

 

مایکل لویت - تصویب قطعنامه لیست‌گذاری سپاه پاسداران - حسابرسی از رژیم ایران با تحریمها

مایکل لویت رئیس زیرکمیته حقوق‌بشر بین‌المللی پارلمان کانادا طی بیانیه‌یی درباره تصویب قطعنامه لیست‌گذاری سپاه پاسداران، تأکید کرد: «دولت کانادا به حسابرسی از رژیم ایران... از طریق یکی از قوی‌ترین نظام تحریم‌ها در جهان و استمرار لیست‌گذاری (این رژیم) به‌عنوان یک حکومت حامی تروریسم... ادامه می‌دهد. کانادا هم‌چنان یکی از قوی‌ترین منتقدان کارنامه نقض وحشتناک حقوق‌بشر (رژیم) ایران است و از سال ۲۰۰۳، به‌طور مستمر حامی اصلی قطعنامه سالانه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران بوده است».

 

واکنش وزیر خارجه رژیم ایران از تصویب قطعنامه لیست‌گذاری سپاه پاسداران در پارلمان کانادا

وزیر خارجه رژیم در واکنشی هراسان در قبال قطعنامه لیست‌گذاری سپاه پاسداران و محکومیت تروریسم رژیم آخوندی توسط پارلمان کانادا گفت:

‌ما معتقدیم که سیاست‌ها به زیان کانادا خواهد بود و در جهت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی نیست... ما امیدواریم که کشورهای غربی کمتر تحت تاثیر این‌گونه جوسازیها قرار بگیرند و خودشون هم وارد این جوسازیها نشوند و با سیاست مستقلی نسبت به جمهوری اسلامی تصمیم بگیرند.

باعث تأسف است که دولت کانادا نسبت به سیاستهای خودش اینگونه عمل می‌کنه.

 

 سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم ایران - تصویب قطعنامه لیست‌گذاری سپاه پاسداران در پارلمان کانادا

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم نیز گفت: «تصویب طرح محدودکننده روابط با نظام ایران در مجلس عوام کانادا و مطرح‌ کردن برخی ادعاها و اتهامات علیه نهادهای نظامی ما، اقدامی غیرسازنده و یک خطای اساسی با آثاری مخرب خواهد بود».

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی، با التماس و درخواست، افزود: «امیدواریم دولت کانادا با آگاهی کامل از سیاستهای روشن جمهوری اسلامی و با درک شرایط خطیر امروزِ منطقه و جهان، مانع تصویب نهایی این طرح و تأثیر مخرب آن بر روابط دو کشور شود».

 

دخالتهای منطقه‌یی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60e5563e-f421-4841-9342-cb4d3e772add"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات