728 x 90

توقف فعالیتهای بانک ژاپنی میتسوبیشی ام.یو.اف.جی در ایران

توقف فعالیتهای بانک ژاپنی میتسوبیشی ام.یو.اف.جی در ایران
توقف فعالیتهای بانک ژاپنی میتسوبیشی ام.یو.اف.جی در ایران

بانک ژاپنی ام.یو.اف.جی MUFG اعلام کرد تجارت با رژیم ایران را متوقف خواهد کرد.

 

خبرگزاری رویتر ۲۱تیر۹۸

بزرگترین بانک ژاپن میتسوبیشی یو.اف.جی گروه مالی یا ام.یو.اف.جی بنا‌به یک سندی که روز پنجشنبه ۲۱تیر۹۷ به دست رویتر رسیده، معاملات مرتبط با رژیم ایران را متوقف می‌کند تا با از سرگیری تحریمهای آمریکا خود را تطبیق دهد.

احتمال دارد بانک ژاپن با این تصمیم، مشتریان خود را وادارد کند تمامی معاملات خود با رژیم ایران را متوقف کنند زیرا عمده تجارت بین‌المللی ایجاب می‌کند که این معاملات از طریق نهادهای مالی عبور نماید...

واشنگتن به‌دنبال خروج از برجام به کشورها هشدار داده است که تا ۴نوامبر سال جاری خرید نفت خام از ایران را متوقف کنند یا با پیامدهای مالی تحریمها مواجه شوند.

ژاپن یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است و بانک ام.یو.اف.جی عمده واردات را به‌گفته منابع صنعتی اداره می‌کند...

 

درخواست آمریکا از ژاپن برای توقف خرید نفت از رژیم ایران

خبرگزاری بلومبرگ، گزارش داد که آمریکا از ژاپن خواسته است تا به‌طور کامل خرید نفت از رژیم ایران را متوقف کند. این خبرگزاری افزود:‌ مقامهای آمریکا در اجلاس هفته جاری با همکاران خود در ژاپن، موضوع توقف کامل خرید نفت ایران را پیش کشیده‌اند، اما تصمیم نهایی در این باره به جلسات آینده موکول شده است. بلومبرگ می‌نویسد درخواست توقف کامل واردات نفت ژاپن از رژیم ایران نشان می‌دهد که دولت دونالد ترامپ بسیار سختگیرانه‌تر از تحریم‌های قبل وارد عمل شده است.

 

لغو سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران بر اثر فشار آمریکا
 

رسانه‌های ژاپن سه‌شنبه ۱۲تیر ۱۳۹۷ گزارش دادند سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری کیودو، قرار بود شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن اواخر تیرماه با آخوند حسن روحانی دیدار کند.

این سفر کم‌سابقه تلقی می‌شد چون از سال ۱۹۸۷ میلادی، هرگز نخست وزیران ژاپن به ایران سفری نداشتند.

 

تاثیر تحریمهای آمریکا بر لغو سفر شینزو آبه به ایران

کیودو در گزارش خود نوشت لغو این سفر می‌تواند به دور جدید فشار آمریکا بر رژیم ایران برای بی‌ثبات‌سازی در خاورمیانه ارتباط داشته باشد.

دونالد ترامپ اردیبهشت امسال از توافق هسته ای با ایران خارج شد و اعلام کرد در صورتی که رژیم ایران برنامه موشکی خود را متوقف کند، از حمایت از تروریسم دست بردارد و فعالیت بی‌ثبات‌سازی در خاورمیانه را متوقف کند، با تهران مذاکرات جدیدی خواهد داشت.

 

تحریم نفت و گاز رژیم ایران توسط آمریکا

رئیس‌جمهوری آمریکا به‌زودی تحریمهای هسته‌یی ایران را باز می‌گرداند که بر اساس آن خریداران نفت و گاز ایران نیز تحریم می‌شوند. ژاپن یکی از اصلی‌ترین مشتریان نفت ایران است و حتی در روزهای اخیر گفته شد این کشور تلاش دارد از آمریکا معافیت تحریمی دریافت کند.

همزمان رویترز گزارش داد که واشینگتن از متحدان خود از جمله ژاپن و کره جنوبی خواسته که تا چهارم نوامبر زمان بازگشت تحریمهای نفتی، خرید نفت خام خود از ایران را متوقف کنند.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6150fc2-8ca9-4428-b44f-ae8fef683a65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات