728 x 90

توقف همکاری دو بانک بزرگ ژاپنی با رژیم ایران

توقف همکاری دو بانک  بزرگ ژاپنی با رژیم ایران
توقف همکاری دو بانک بزرگ ژاپنی با رژیم ایران

به گزارش دویچه وله، دو بانک بزرگ ژاپنی به نام‌های میتسوبیشی ام یو اف جی (MUFG) و میزوهو (Mizuho)به‌دلیل از سر گرفته شدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا معاملات بانکی خود را با رژیم ایران متوقف خواهند کرد. بر اساس قانون تحریم‌های آمریکا، شش ماه پس از خروج این کشور از برجام، بانکهایی که به قانون تحریم عمل نکرده باشند از سوی آمریکا مورد مجازات قرار خواهند گرفت .

 

در همین راستا خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، دو بانک بزرگ ژاپنی به نام‌های میتسوبیشی یو اف جی (MUFG) و میزوهو (Mizuho) به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا، معاملات بانکی با ایران را متوقف خواهند کرد.

در ارتباط با تحریمهای همه‌جانبه رژیم ایران و خشکاندن درآمدهای رژیم که عمدتاً صرف تروریسم و بنیادگرایی در کشورهای منطقه می‌شود آمریکا از ژاپن خواسته است تا خرید نفت از رژیم ایران را متوقف کند.

 

آمریکا خواستار توقف کامل خرید نفت ایران است

خبرگزاری بلومبرگ، گزارش داد که آمریکا از ژاپن خواسته است تا به‌طور کامل خرید نفت از رژیم ایران را متوقف کند.

این خبرگزاری افزود:‌ مقامهای آمریکا در اجلاس هفته جاری با همکاران خود در ژاپن، موضوع توقف کامل خرید نفت ایران را پیش کشیده‌اند، اما تصمیم نهایی در این باره به جلسات آینده موکول شده است.

بلومبرگ می‌نویسد درخواست توقف کامل واردات نفت ژاپن از رژیم ایران نشان می‌دهد که دولت دونالد ترامپ بسیار سختگیرانه‌تر از تحریم‌های قبل وارد عمل شده است.

در راستای همسویی ژاپن با سیاست جدید آمریکا نسبت به رژیم ایران رسانه‌های ژاپن سه‌شنبه ۱۲تیر ۱۳۹۷ گزارش دادند سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری کیودو، قرار بود شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن اواخر تیرماه با آخوند حسن روحانی دیدار کند.

این سفر کم‌سابقه تلقی می‌شد چون از سال ۱۹۸۷ میلادی، هرگز نخست وزیران ژاپن به ایران سفری نداشتند.

کیودو در گزارش خود نوشت لغو این سفر می‌تواند به دور جدید فشار آمریکا بر رژیم ایران برای بی‌ثبات‌سازی در خاورمیانه ارتباط داشته باشد.

دونالد ترامپ اردیبهشت امسال از توافق هسته‌یی با ایران خارج شد و اعلام کرد در صورتی که رژیم ایران برنامه موشکی خود را متوقف کند، از حمایت از تروریسم دست بردارد و فعالیت بی‌ثبات‌سازی در خاورمیانه را متوقف کند، با تهران مذاکرات جدیدی خواهد داشت.

 

فشارهای اقتصادی آمریکا

فشارهای اقتصادی بر روی رژیم ایران از زمانی به اوج خود رسید که در ۱۸اردیبهشت دونالد ترامپ تصمیم خود مبنی بر خروج از برجام را اعلام کرد. مقامهای آمریکایی پس از این اعلام تأکید کردند که صادرات نفت ایران را نیز به صفر خواهند رساند.

 

تحریم‌ رژیم ایران به‌منظور جلوگیری از تولید سلاح هسته‌ای

قدرتهای دنیا با انگیزه توقف در پیشرفت برنامه اتمی ایران تحریم‌هایی علیه ایران شکل دادند. به گفتهٔ کارشناسان این تحریم‌ها بر روی برنامه اتمی ایران تأثیرگذار نبوده‌، بلکه اقتصاد رژیم ایران را بحرانی کرده است.

 

این تحریم‌ها در زمینه‌های اقتصادی، علمی، سیاسی، فروش سلاح و مهمات است. از جمله تأثیرگذارترین این تحریم‌ها می‌توان به تحریم صادرات نفت ایران و بانک مرکزی ایران اشاره کرد که اقتصاد تک‌محصولی ایران (نفت) و نقش بانک مرکزی ایران در وصول درآمد سهل حاصل از فروش نفت ایران به کشورهای جهان را هدف گرفته‌است. با توجه به تحریم هر دو بخش اقتصاد ایران دچار مشکل جدی شده‌ است.

مقام‌های دولت آمریکا تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را سخت‌ترین و فلج‌کننده‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ تمدن انسان نامیده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39b6eb39-9898-4096-b1f9-5c7c5183a88e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات