728 x 90

حکم دادگاه آلمان علیه اشپیگل و به سود مقاومت ایران

روز اول فروردین(۲۱مارس ۲۰۱۹) دادگاه هامبورگ، به مجله اشپیگل دستور داد ۲فقره از افترائات کذبی را که در شماره ۱۶فوریه خود علیه مجاهدین خلق و اعضای آن در آلبانی نوشته بود، حذف کرده و این ادعاها را دیگر تکرار نکند.

تصمیم دادگاه روز ۲۲مارس به اشپیگل ابلاغ شد، طبق این تصمیم، چنان‌چه اشپیگل از اجرای دستور دادگاه سر بازمی‌زد، برای هر مورد نقض دستور، به جریمه‌ای تا سقف ۲۵۰هزار یورو یا ۶ماه حبس محکوم می‌شد.

اشپیگل در گریز از مجازات، جمعه‌شب ۲۲مارس(دوم فروردین ۱۳۹۸) قسمتهایی از افترائات خود را از نسخه پی.دی.اف این مجله، از روی سایت آلمانی و انگلیسی خود حذف کرد.

یادآور می‌گردد، روز ۱۶فوریه ۲۰۱۹، یعنی فردای تظاهرات بزرگ مقاومت در ورشو و همزمان با کنفرانس مونیخ، اشپیگل مقاله‌ای مملو از افتراء و اتهامات مجعول علیه مجاهدین ساکن آلبانی منتشر کرد که مورد استقبال و استعمال وسیع رسانه‌های رژیم آخوندی قرار گرفت.

متعاقباً دفتر شورای ملی مقاومت ایران در آلمان از دادگاه هامبورگ خواهان ”رسیدگی فوری“ شد.

در ادامه، دادگاه نشر اکاذیب مطروحه بریدگان بر ضد مجاهدین و کمپ آنها در آلبانی را برای اشپیگل ممنوع کرد.

آنها گفته بودند مجاهدین”۳بار در هفته تمرین می‌کنند گلوها را با چاقو از هم بدرند، دستها را بشکنند، چشمها را با انگشت از حدقه در بیاورند و دهانها را پاره کنند“.

دادگاه‌ آلمان در حکم خود نوشت: ”مجاهدین، نادرست بودن این ادعاها را با مدرک اثبات کردند“.

خامنه‌ای پس از انتقال سازمان یافتهٔ مجاهدین به آلبانی و قیام دی ۱۳۹۶ و پایان سیاست مماشات، تنها راه برون‌رفت خود از بحران سرنگونی را تروریسم و شیطان‌سازی علیه مقاومت ایران یافته است ولی با حکم دادگاه آلمان علیه اشپیگل و به سود مقاومت ایران، سرمایه‌گذاریش با شکست سختی روبه‌رو شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab584bb1-1ae6-4bdb-a123-60a95ce6be8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات