728 x 90

خانواده رامین حسین‌پناهی: اتهامات دادگستری رژیم در کردستان دروغ است

زندانی سیاسی رامین حسین پناهی
زندانی سیاسی رامین حسین پناهی

 خانواده زندانی سیاسی رامین حسین‌پناهی اتهام دادگستری رژیم  مبنی بر مسلح بودن او در هنگام دستگیری را رد کردند و آن را دروغ خواندند. امجد حسین‌پناهی، برادر  این زندانی سیاسی طی پیامی  گفت «اگر دادگستری راست می‌گوید حرف‌های رامین و ما را هم منتشر کند». مادر رامین حسین‌پناهی تأکید کرده که این اتهامات را سپاه پاسداران رژیم به پسرش زده تا «با اتهامات دروغین رامین را پای چوبه دار ببرنند». دادگستری رژیم در استان کردستان طی اطلاعیه‌یی  مدعی شده  است  رامین حسین‌پناهی در تیر ماه ۹۶ هنگام دستگیری مسلح به سلاح کلاش، اسلحه کمری و نارنجک بوده  و در بازجویی‌ها  اقرار به درگیری با مأموران  کرده است.

کارشناس سازمان ملل خواستار توقف اعدام زندانی سیاسی رامین حسین پناهی شدند

یک کارشناس حقوق‌بشر سازمان ملل از  رژیم ایران خواست اعدام قریب‌الوقوع زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را متوقف کند. خانم کالامارد گفت از این‌که مقامهای رژیم ایران  به فراخوانهای قبلی او جهت لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی بی‌توجهی کردند ابراز تأسف کر و افزود:‌ تنها مرزی که بین مجازات مرگ و اعدام خودسرانه هست رعایت دقیق پروسدور قانونی مربوطه است که به‌نظر نمی‌رسد در مورد حسین پناهی رعایت شده باشد.

  خانم کالامارد  به کارشناسان سازمان ملل گزارش داده بود که ارتباطات حسین پناهی در زندان را قطع کردند و او را مورد  شکنجه قرار دادند و نگذاشتند به وکیل و رسیدگی مکفی پزشکی دسترسی داشته باشد...

کارشناسان حقوق‌بشر سازمان ملل در ماه گذشته مصرانه از مقامهای رژیم خواسته بودند حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را لغو کنند.

عفو بین‌الملل خواستار توقف اعدام زندانی سیاسی  رامین حسین پناهی شد

عفو بین‌الملل طی بیانیه‌یی خواستار توقف اعدام قریب الوقوع  زندانی سیاسی رامین حسین پناهی شد. در این بیانیه آمده است:‌« حکم اعدام رامین حسین‌پناهی، ۲۲ساله، قرار است روز پنجشنبه به اجرا گذاشته شود. او به اتهام «بغی» (قیام مسلحانه علیه حکومت) بعد از یک محاکمه به‌شدت ناعادلانه و نادیده گرفتن شکایات جدی مربوط به شکنجه‌اش به اعدام محکوم شده است. فیلیپ لوتر مدیر تحقیقات عفو بین‌الملل شمال آفریقا و خاورمیانه در واکنش به این خبر گفت: «حجم بی‌عدالتی صورت گرفته در پرونده رامین حسین پناهی از آغاز تا امروز نفس‌گیر بوده است. آثار شکنجه گفته شده که در  زمان محاکمه بر بدن او مشهود بوده است و او در محاکمه‌ای که کمتر از یک ساعت طول کشیده به اعدام محکوم شده است.

رامین حسین پناهی در طول دوران تحقیقات و بازجویی از دسترسی به وکیل و خانواده‌اش محروم شده و اجازه دسترسی به مدارک و شواهد مطرح علیه خود را هم پیدا نکرده است. مأموران وزارت اطلاعات همچنین با اعمال فشار برای گرفتن اعترافات تلویزیونی در قبال وعده لغو حکم اعدام، عدالت را به سخره گرفته‌اند. امتناع رامین حسین پناهی از دادن اعتراف منتهی به نگهداری طولانی‌مدت او در سلول‌های انفرادی شده است.

ما از مقامهای رژیم ایران درخواست داریم که این مجموعه تکان‌دهنده از نقض حقوق‌بشر را بیش از این سنگین نکنند و از ارتکاب تخلفی که غیرقابل جبران خواهد بود دست بشکند. حکم اعدام رامین حسین پناهی باید تا  دیر نشده لغو شود.

خاطرنشان می‌شود مقاومت ایران نیز به اقدام فوری برای نجات زندانی سیاسی رامین حسین پناهی از اعدام فراخوان داده بود در این فراخوان آمده است: دژخیمان رژیم آخوندی زندانی سیاسی ۲۴ساله رامین حسین پناهی را برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه زندان سنندج منتقل کرده‌اند. وی در تیرماه گذشته توسط اطلاعات سپاه دستگیر و در بیدادگاههای رژیم آخوندی به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله” به اعدام محکوم شد. به‌رغم تلاشهای بین‌المللی برای توقف این مجازات جنایتکارانه، دیوانعالی رژیم حکم اعدام او را تأیید کرد. برادر رامین نیز به ٨سال و نیم زندان محکوم شده است.

مقاومت ایران عموم مردم به‌ویژه جوانان کردستان را به اعتراض علیه حکم اعدام رامین احسانی فرامی‌خواند و از عموم مراجع بین‌المللی حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه اعدام می‌خواهد برای نجات جان وی دست به اقدام بزنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11c8efd2-a9bd-4687-b394-de8ce357f88c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات