728 x 90

درمان و بهداشت و دروغ‌درمانی آخوند روحانی!

اعتراضات پرستاران
اعتراضات پرستاران

رسانه‌ها و مهره‌های رژیم از وزارت بهداشت رژیم به‌عنوان «خانه سلامت مردم»! نام می‌برند. اما فساد در این وزراتخانه به‌گونه‌ای است که باید عنوان آنرا خانه چپاول مردم نامید.

سعید نمکی وزیر بهداشت دولت آخوند روحانی از وجود باندهای فاسد ورانت و مافیاهای قدرتمند حکومتی در این وزراتخانه خبر می‌دهد.

یکی از موارد فساد در این وزارت‌خانه که با حضور سعید نمکی در باند ولایی مجلس آخوندی مطرح شد خروج یک میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای خرید تجهیزات پزشکی است که مابه ازای این مبلغ تجهیزاتی وارد کشور نشده است.

فساد ۵۰هزار میلیارد تومانی در نظام پزشکی نیر از مباحثی که است که با حضور نمکی در مجلس رژیم مطرح شده است...(روزنامه جوان ۲۴تیر ۹۸)

آن روی سکه این همه فتنه و فساد در وزارت به‌اصطلاح بهداشت و درمان وضعیت اسف‌بار مردم در امر بهداشت و درمان است.

اما با وجود این همه دزدی و فساد در این وزارتخانه آخوند شیاد حسن روحانی سخنرانی خود در جلسه‌ای با حضور از مهره‌های حکومتی از پیشرفت شگرف در عرصه بهداشت و درمان خبر داد.! و از جمله مدعی شد که در زمینه علوم پزشکی و بهداشت و درمان و جراحی پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است.

روحانی گفت: « در گذشته ما برای یک عمل جراحی معمولی بیماران را به خارج اعزام می‌کردیم، امروز وضعیت معکوس است به‌طوری که بسیاری از ایرانیان و غیرایرانیان از خارج از کشور برای انجام عمل جراحی به ایران می‌آیند».(سایت انتخاب ۱۲خرداد ۹۸)

ادعای روحانی در این زمینه، در شرایطی است که سردمداران و آخوندهای دانه درشت رژیم نظیر آخوند هاشمی شاهرودی رئیس قبلی تشخیص مصلحت نظام، آخوند جزایری امام جمعه سابق اهواز و... برای درمان به کشورهایی نظیر آلمان و انگلستان رفته و می‌روند.

یک مقایسه ساده با کشورهای منطقه تو خالی بودن این ادعاهای کذب و مسخره روحانی را برملا می‌کند

کشور اردن سالانه ۵۰۰میلیون دلار درآمد ارزی از توریسم درمانی دارد، در امارات در سال ۲۰۱۰حدود ۲میلیارد دلار درآمد پذیرش بیمار خارجی داشته که این رقم ۱۱برابر ایران در زمینه پذیرش بیمار خارجی است.

عقب‌ماندگی ایران در زمینه درمان و خدمات پزشکی از سایر سیاست‌های ضدمردمی و ضد ملی رژیم آخوندی جدا نیست.

اگر بقیه کشورها در زمینه پذیرش بیمار از ایران جلو افتادند دلیلش این است که زیرساخت یک درمان رایگان را در کشورشان برای عموم مردم درست کردند.

درپی این سیاست ظرفیت‌های پذیرش بیمار خارجی را هم ایجاد کردند، در شرایطی که زیرساخت درمان در ایران روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود.

ایران به‌دلیل گستردگی پزشکان و دانشجویان و کادرهای درمانی و پرستاری ظرفیت بسیار زیادی برای درمان مردم ایران و حتی پذیرش بیمار از جهان را دارد، اما رژیم آخوندی به‌دلیل سیاست ضدمردمی و غارتگرانه از بسیاری از کشورهای جهان عقب‌تر است.

به گفته مدیر خدمات پرستاری مرکز آموزش و درمانی بیمارستان موسوی زنجان:« نسبت پرستار به بیمار در ایران در بخش مراقبتی آی.سی.یو یک به دو تخت و در بخش سی.سی.یو این نسبت یک به سه است؛ البته استاندارد جهانی پرستار به بیمار نسبت یک به یک را دارد».

این کارشناس حکومتی اضافه می‌کند: «در باقی بخش‌های بیمارستانی نسبت پرستار به بیمار یک به ۱۴یا ۱۵است به‌عنوان مثال بخش ۳۶تخته را سه پرستار می‌چرخانند».

سیاست‌های ضدمردمی رژیم در زمینه درمان و همچنین وضعیت بدمعیشتی در ایران تحت حاکمیت آخوندها باعث شده است که سالانه بیش از ۱۰۰۰پرستار از کشور خارج شوند و بخش دیگری هم بیکار باشند.

در حوزه پرستاری فشارهایی که رژیم به پرستاران می‌آورد شان و منزلت آنها را نابود می‌کند، در شرایطی که در بقیه کشورها پرستاران از شان و حرمت بالایی برخوردارند.

به‌رغم فساد و چپاول میلیارد دلاری در وزارت بهداشت و درمان، وضعیت معیشتی و شغلی پرستاران ایران به‌گونه‌ای است که پرستاران در بسیاری از بیمارستانها در اعتراض به ماهها حقوق پرداخت نشده‌شان تظاهرات می‌کنند.

در شرایطی که در بسیاری از کشورهای دنیا به‌دنبال راه‌حل برای کم کردن فاصله درآمدی پزشکان و پرستاران و سایر متخصصان هستند، رژیم آخوندی تبعیضهای وحشتناکی در این رابطه برقرار کرده است.

به گزارش روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد۲۱دی ۹۶: «در بررسی دریافتی پزشکان متخصص و عمومی، کمترین اختلاف در کشورهای اسکاندیناوی (فنلاند، ایسلند و دانمارک) مشاهده می‌شود که هر دو گروه دریافتی تقریباً برابری دارند، همچنین نسبت حقوق و دستمزد پزشک عمومی و متخصص به پرستار بین کشورهای پیشرفته دنیا یعنی OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) حدود دو تا سه برابر است. در این کشورها به‌علت سیاست‌های ضد اختلاف طبقاتی سعی می‌شود تفاوت درآمدی بین کادر پزشکی و همچنین دیگر اقشار جامعه تا جای ممکن گسترش نیابد و این امر از ایجاد نارضایتی در محیط کار و عواقب بعدی آن مانند مهاجرت جلوگیری می‌کند».

روحانی در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید:«با نگاه به آمار و کمیتها می‌توانیم حس کنیم یکی از پیروزیهای بزرگ ما در بعد از انقلاب، موفقیت در حوزه علم و سلامت بوده است».

طبق معمول این حرفهای روحانی نیز دروغ‌درمانی است که با نگاهی به آمارهای مقایسه‌ای واقعیت اوضاع مشخص می‌شود.

خبرگزاری حکومتی ایرنا آمار مقایسه‌ای را به این شرح منتشر کرده است: «طبق استاندارد جهانی، به ازای هر هزار نفر، ۳٫۵نفر پزشک باید وجود داشته باشد. این آمار در ایران، حداکثر ۱٫۶است که کشور را در بین ۲۴کشور منطقه بعد از فلسطین، ترکیه، عربستان سعودی و لبنان در جایگاه هیجدهم قرار داده و بسیاری از مشکلات نظام سلامت را موجب شده است».

در شرایطی که سرمداران رژیم دم از پیشرفت در زمینه بهداشت و درمان و وضعیت خوب پزشکان می‌زنند که در حال حاضر: « بیش از ۸هزار پزشک عمومی در کشور بیکارند و چیزی حدود ۱۰هزار و ۵۰۰پزشک عمومی در نظام آماری ما ثبت نشده‌اند و از طرف دیگر ۲۰هزار پزشک عمومی فاقد مطب و در بخش‌های اداری کشور در حال فعالیت‌اند که آمار نگران‌کننده‌ای در نوع خود است». (خبرگزاری ایرنا ۲۴خرداد ۹۶)

ملاحظه می‌شود که سرانه پزشک در ایران تقریباً یک‌سوم سرانه در جهان است و از طرف دیگر نزدیک به ۲۰هزار پزشک عمومی هستند که یا بیکارند و یا اصلا ثبت نشده هستند و هزار پزشک عمومی هم اصلاً مطبی ندارند.

عکس ۱

این نموداری است که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده است و همان‌طور که مشاهده می‌شود رژیم آخوندی تنها از چند کشور مثل یمن، افغانستان، عراق و سوریه جلوتر و از بقیه کشورهای منطقه حتی فلسطین عقب‌تر است، با این وجود روحانی ادعای پیشرفت شگرف در زمینه دارو و درمان می‌کند!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca27e781-c9c7-4df8-a0dd-9ce2d4e19121"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات