728 x 90

دستگیری در کردستان، واکنش رژیم ایران به اعتصاب سراسری

بازار سنندج - اعتصاب سراسری ۲۱شهریور۹۷
بازار سنندج - اعتصاب سراسری ۲۱شهریور۹۷

روز چهارشنبه ۲۱شهریور۹۷ همزمان با اعتصاب سراسری در شهرهای کردنشین ایران مأموران اطلاعات آخوندی شماری از هموطنان را دستگیر کردند. این اعتصاب در اعتراض به اعدام سه مبارز کرد و حمله موشکی به احزاب کردی در عمق خاک عراق صورت گرفت.

اسامی برخی از بازداشت‌ شدگان عبارتند از: مختار زارعی، رشید ناصرزاده، خلیل گنجی، محمد ازکات، دلیر روشن، احمد تبیره، سوران دانشور، آرام فتحی، مسلم بهرامی، خالد حسینی و مظفر صالح‌نیا

 

اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان

از صبح چهارشنبه ۲۱شهریورماه، بازاریان و کسبه در ۲۸شهر در استانهای کردستان ایران، آذربایجان غربی و کرمانشاه از جمله در ارومیه؛ نقده، مهاباد، سنندج، دیوان‌دره، قروه، اشنویه، سقز، مریوان، بوکان، دهگلان، پاوه، کامیاران، بانه، سردشت؛ قصرشیرین؛ کامیاران؛ سرپل‌ذهاب، شهرک نودشه و کرمانشاه در اعتراض به اعدام سه مبارز کرد رامین حسین پناهی؛ زانیار مرادی و لقمان مرادی و همچنین حملات موشکی و تروریستی به احزاب کردی در عمق خاک عراق؛ به اعتصاب سراسری دست زدند.

 

تدابیر امنیتی و سرکوبگرانه برای مقابله با اعتصاب عمومی

مزدوران و مأموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم مغازه‌داران و بازاریان را تهدید کردند که محلهای کسب و کار خود را باز کنند.

آنها همچنین به‌منظور ایجاد رعب و وحشت اقدام به علامت‌گذاری مغازه‌های بسته در شهر اشنویه کرده و آنها را تهدید به دستگیری و شکنجه نمودند.

نیروهای سرکوبگر انتظامی و یگان ضدشورش با ماشینهای آبپاش و همچنین لباس‌شخصیها در سنندج در خیابانها جولان می‌دهند. گزارشها حاکی است که در شهر بانه خط اینترنت به‌شدت کند و ضعیف شده و در بسیاری از مناطق به‌صورت کامل قطع بود.

نیروهای سرکوبگر انتظامی و یگان ضدشورش با ماشینهای آبپاش و همچنین لباس‌شخصیها در سنندج در خیابانها جولان می‌دهند.

گزارشها حاکی است که در شهر بانه خط اینترنت به‌شدت کند و ضعیف شده و در بسیاری از مناطق به‌صورت کامل قطع بود.

 

موضعگیری مریم رجوی

مریم رجوی به مردم اعتصابی در سنندج، سقز، بانه، مریوان، مهاباد، بوکان، اشنویه، ارومیه، پاوه و کرمانشاه و سایر شهرها و عموم مردم کردستان ایران که در اعتراض به حمله موشکی و اعدامهای جنایتکارانه بپاخاسته‌اند درود فرستاد و شورای امنیت ملل ‌متحد را فراخواند تا برای توقف جنایت علیه بشریت توسط رژیم آخوندی دست به اقدام بزند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a327b9f5-60a0-4c71-a2a2-08e228f0848b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات