728 x 90

دلال رژیم ایران بخاطر دور زدن تحریمها مجرم شناخته شد

دادگاه فدرال منطقه‌ای کلمبیا ایالت واشنگتن
دادگاه فدرال منطقه‌ای کلمبیا ایالت واشنگتن

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه ۱۷آبان ۹۷در وب‌سایت خود اعلام کرد روز چهارشنبه دادگاه فدرال منطقه‌یی کلمبیا، ایالت واشنگتن یک شهروند ایرانی را به اتهام «دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران» مجرم شناخته است.

این دادگاه که نام دلال رژیم ایران را آرش سپهری اعلام کرده، تأکید می‌کند وی و همدستانش تصمیم به قاچاق کالاها و فناوری‌هایی به ایران داشتند که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

 

مایک پمپئو: هدف تحریم وادار کردن رژیم ایران به انجام کاری است که به نفع مردم ایران است

وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو پیرامون تحریم رژیم ایران از جمله گفت: تلاشهای ما برای این نیست که مردم ایران را تنبیه کنیم در واقع کاملا برعکسش است هدف ما این است که رژیم ایران را وادار کنیم به این نتیجه برسد به نفع کشور خودشان نیست که این‌طور رفتار کنند و مسیرشان را باید عوض کنند.

 

توقف نفوذ تنش‌زا رژیم ایران در منطقه و عملیات ترور

پمپئو در پاسخ به این سؤال که آیا نشانه‌ای از این‌که مقامهای رژیم ایران بخواهند مذاکره بکنند وجود دارد گفت: هنوز هیچ نشانه‌ای از این ندیده‌ایم ولی خیلی امیدواریم که این کار را بکنند.

ما فکر می‌کنیم این چیزی ست که مردم ایران از رهبران ایران می‌خواهند انجام دهند. هدف ما را به یاد داشته باشید. هدف این است که نفوذ تنش زایی ایران را در منطقه متوقف کنیم. همین‌طور عملیاتش برای ترور در اروپا و حمایت از حزب‌الله لبنان که آمریکاییها و اسراییلی‌ها را تهدید می‌کند و استفاده از دارایی مردم ایران برای این‌که دورتادور جهان هراس افکنی کند، مردم ایران چنین چیزهایی نمی‌خواهند این است که رهبری ایران را متوجه کنیم که این به نفع کشورشان یا به نفع مردم نیست و باید رفتارشان را عوض کنند.

 

نفع شان در این است که رفتار خود را عوض کنند. مسأله فقط این نیست که بیایند پای میز مذاکره، مسأله مذاکره نیست. مسأله تغییر رفتار است. آنها دارند به کسانی در یمن سلاح می‌رسانند. حوثی‌ها که به طرف ریاض و نقاط دیگری از خاورمیانه موشک پرتاب می‌کنند این آمریکاییها را تهدید می‌کند. در واقع خود ایرانیها را هم تهدید می‌کند که به این نقاط سفر می‌کنند یا از فرودگاه‌شان عبور می‌کنند این خیلی تنش‌زا است.

 

خامنه‌ای و مقامات رژیم ایران عامل لطمه به مردم ایران هستند و به مردم اجازه نمی‌دهند حرف بزنند

پمپئو در پاسخ به این سؤال که آیا تحریمها به ضرر مردم ایران عمل نمی‌کند، گفت: کسانی که دارند به زندگی ایرانیها لطمه می‌زنند آیت‌الله خامنه‌ای و قاسم سلیمانی هستند و مقامات ایران اینها کسانی هستند که امروز ایران را به مشی غلط انداخته‌اند.

خودتان می‌بینید وقتی درباره اعتراضات در ایران می‌خوانیم وقتی مردم ایران فرصت داشته باشند حرف بزنند این را می‌بینید. هر چند می‌دانیم وضعیت حقوق‌بشر چطور است به مردم ایران اجازه نمی‌دهند راحت حرف بزنند این رژیم ایران است که دارد این صدمه‌ ها را به مردم ایران می‌زند نه بقیه دنیا و نه آمریکا.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec64b340-a679-4f52-8684-545628cdb29c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات