728 x 90

دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران/ سفرهای برایان هوک به اروپا و هندوستان

برایان هوک فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران
برایان هوک فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران

سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۱۱اکتبر ۲۰۱۸نوشت: برایان هوک نماینده ویژه برای ایران از ۱۰تا ۱۷اکتبر برای گفتگوهای بیشتر در مورد سیاست خارجی آمریکا نسبت به ایران به هندوستان و اروپا سفر می‌کند.

در هندوستان او و فرانسیس آر فانون دستیار وزیر خارجه در منابع انرژی با همتایان خود در دولت هند برای مشاوره ملاقات خواهند کرد.

در لوگزامبورگ برایان هوک در جلساتی با مقامات گرد آمده برای اجلاس وزرای اتحادیه اروپا شرکت می‌کند.

در فرانسه او و مقامات اداره منابع انرژی و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی ملاقات خواهد کرد.

برایان هوک در بلژیک با همتایان در اتحادیه اروپا در مورد ادامه تکثیر موشکی ایران مذاکره خواهد کرد.

سایت وزارت‌خارجه آمریکا در ادامه این خبر نوشت، برایان هوک نماینده ویژه برای ایران خلال این سفر، متحدان و شرکایمان را در نیازمندی مشترکمان برای مقابله با رفتارهای نابود کننده رژیم ایران در خاورمیانه و در مناطق خودشان درگیر می‌کند.

او در همین رابطه در فعالیتهای مطبوعاتی مختلفی نیز شرکت خواهد کرد.

 

برایان هوک کیست؟

برایان اچ. هوک وکیل و سیاستمدار آمریکایی از سال ۲۰۱۷به‌عنوان مدیر برنامه‌ریزی سیاسی و مشاور سیاست‌گذاری مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در ۲۵مرداد ۹۷به‌عنوان رئیس «گروه اقدام ایران» منصوب شد. مسئولیت او بازبینی و همآهنگی همه‌جانبه اقدامات مربوط به رژیم ایران در وزارت‌خارجه آمریکا تعریف شد. او مستقیماًً با مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا کار می‌کند.

او همچنین مسئول همآهنگی سیاست‌های جدید آمریکا نسبت به رژیم ایران با سایر دستگاههای دولتی آمریکاست.

از دیگر وظایف او همکاری با جامعه جهانی برای تغییر رفتار رژیم ایران است.

او گفته‌ است، هدف از فشارهای حداکثر اقتصادی بر روی رژیم ایران قطع منابع مالی آن است تا نتواند هزینه حمایت مالی از تروریسم و برنامه‌های موشکی‌اش را تأمین کند.

برایان هوک در دولت بوش دستیار وزیر خارجه در امور سازمانهای بین‌المللی و در دولت ترامپ مدیر دفتر سیاست‌گذاری وزارت‌خارجه و دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امر سیاست‌گذاری بوده است.

فعالیت ها

برایان هوک نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه ششم شهریور۹۷در نشستی در «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در آمریکا حول موضوع ایران، به همراه نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل سخنرانی داشت. او در این نشست سعی کرد که سیاست دولت ترامپ برای تغییر در ایران را تشریح کند.

از جمله موضوعاتی که برایان هوک در این نشست به آن اشاره کرد بحث آزادیهای اجتماعی در ایران،فقر، بیکاری جوانان و فریبکاریهای رژیم حاکم بر ایران بود. او گفت:

  • حجاب اجباری و گشتهای ارشاد، مشتی از خروار و نشان‌دهنده «ماهیت سرکوبگر رژیم ایران» است.
  • سرکوب اقلیت‌های قومی و مذهبی در ایران نهادینه شده است.
  • یک‌سوم مردم ایران به‌دلیل «سوءمدیریت اقتصادی» در فقر غوطه‌ورند.
  • بیکاری یک‌سوم جوانان ایرانی را در خود فرو برده است.

برایان هوک در زمینه فریبکاریهای رژیم حاکم بر ایران گفت:

اوضاع کنونی ایران به‌دلیل ریاکاری مسئولان، شبیه شرایط شو روی در دهه‌های ۱۹۷۰و ۱۹۸۰میلادی شده است.

او در اشاره به سردمداران رژیم ایران گفت آنها هم با مردم خود و هم با اروپاییان ریاکاری می‌کنند.

در ارتباط با تروریسم صادراتی رژیم ایران او در این نشست گفت یک دیپلمات ایرانی در وین به‌دلیل حمل مواد منفجره و قصد عملیات تروریستی در گردهمایی پاریس مجاهدین خلق ایران دستگیر می‌شود ولی دولت ایران از طرف‌های برجام می‌خواهد به آن پایبند باشند.

از طرفی رژیم ایران تا کنون ۱۶میلیارد دلار برای حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در یمن، سوریه و عراق خرج کرده و سالانه حدود ۷۰۰میلیون دلار به حزب‌الله لبنان پرداخت می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98cd1923-3dd1-43bf-8f27-e2c30d578d40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات