728 x 90

دونالد ترامپ عملیات ویژه کشته شدن ابوبکر بغدادی سرکرده داعش را اعلام کرد

ستاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در عملیات علیه ابوبکر البغدادی
ستاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در عملیات علیه ابوبکر البغدادی

رئیس‌جمهور آمریکا کشته شدن سرکرده داعش طی یک عملیات ویژه نیروهای آمریکایی را اعلام کرد.

ترامپ بعد ازظهر یکشنبه ۵آبان ۹۸در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:‌ شب گذشته آمریکا شماره یک تروریستهای جهان به اسم ابوبکر بغدادی را به هلاکت رساند. آمریکا سال‌ها دنبال او بود. نیروهای آمریکا عملیات خیلی ویژه‌یی انجام دادند. هیچکس کشته نشد و ما تلفاتی ندادیم. تعداد زیادی از همراهان بغدادی کشته شدند. او در ابتدای یک تونل گیر کرد و همانجا کشته شد. تنها کسی که در تونل باقی مانده بود بغدادی بود که کشته شد. جلیقه خود را منفجر کرد و خودش و سه بچه‌اش کشته شدند. آزمایشها هویت وی را تأیید کرد. آخرین لحظات در ترس مطلق بود که گیر آمریکایی‌ها نیفتد.

 

ترامپ هم‌چنین گفت:‌ کار ما گسترده است. ما البته حمزه بن‌لادن را هم کشتیم. او از نفرات القاعده بود و تروریستی بود که خیلی‌ها را کشته و زیر فشار گذاشته بود. این غولهای وحشتناک هیچوقت از مجازات گریزی ندارند. من به‌عنوان فرمانده کل قوا تعهدم این بود که آنها را از بین ببریم و به انهدام بقایای داعش ادامه می‌دهیم.

 

وی افزود: تعداد زیادی از آمریکایی‌ها توسط داعش کشته شدند. هم‌چنین خلبان اردنی که به‌صورت زنده توسط داعش کشته شد و یا کشتن مسیحیان در ساحل لیبی یا در مصر و یا کشتار ایزدیها. داعش بدترین کشتار را کرد. آنها تعداد زیادی را سر بریدند. این کارها را ابوبکر بغدادی کرد. او عقب‌افتاده و خشن بود و الآن دیگر نیست و مثل یک آدم بزدل کشته شد.

 

دونالد ترامپ درباره جزییات عملیات نیروهای ویژه آمریکا اضافه کرد:

ما با ۸هلیکوپتر و گروهی از بهترین نیروها وارد شدیم. ما برای سوژه دام چیدیم. ما با مایک پنس، مایک پمپئو،‌ وزیر دفاع مارک اسپر، ژنرال مارک میلی، چندین تن از افسران اطلاعاتی، رابرت اوبراین و چند ژنرال نخبه ارتش دنبال می‌کردیم و به‌وضوح صحنه‌های عملیات را مثل فیلم می‌دیدیم. این یک تکنولوژی است که فقط ما آن را داریم. بهترین قسمت جایی بود که یک ساعت و ۱۰دقیقه پرواز بود که خطرناکترین قسمت عملیات است و در آن قسمت ما خیلی نگران بودیم. پرواز خطرناک بود می‌توانست، مورد حمله قرار بگیریم.

 

از صبح یکشنبه تلویزیونها تصاویری از کشته شدن ابوبکر بغدادی سرکرده داعش منتشر کردند که در استان ادلب در شمال شرقی سوریه در یک عملیات نیروهای ویژه آمریکا کشته شد.

برخی منابع می‌گویند ۸هلیکوپتر آمریکایی در ساعات اولیه امروز یکشنبه مقر بغدادی در روستای باریشا در ادلب را هدف قرار دادند. آنها تعدادی از نیروهای ویژه آمریکا را برای انجام این عملیات هلی برد کردند.

منابع آمریکایی گفتند: عملیات کشتن بغدادی به همراه ۸نفر دیگر ۹۰دقیقه به طول انجامید.

خبرگزاری رویترز گفت:‌ بغدادی در حین تلاش برای خارج شدن به سمت ترکیه کشته شد.

برخی منابع امنیتی گفتند:‌ بغدادی در روستایی کشته شد که ۵کیلومتر با مرزهای ترکیه فاصله داشت.

سی.ان.ان گفت:‌ بغدادی بعد از این‌که به محاصره در آمد خودش را منفجر کرد.

یک مقام ترک: بغدادی ۴۸ساعت قبل از شروع حمله آمریکا به محل کشته شدنش وارد شده بود.

 

گروه داعش که پدر خوانده‌اش خلیفه ارتجاع خامنه‌ای و محصول کار نوری مالکی و بشار اسد تحت‌امر خلیفه ارتجاع و جنایت در تهران بود، جنایات بیشماری علیه خلقهای منطقه و همین‌طور شهروندان کشورهای مختلف جهان انجام داد. هم پدرخوانده داعش حکومت آخوندی و هم بشار اسد و مالکی به‌غایت از جنایات داعش برای استمرار حکومت خود و انحراف اذهان از کانون اصلی تروریسم و ارتجاع و بنیادگرایی تحت نام اسلام یعنی رژیم ولایت‌فقیه، استفاده کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/720d0111-05ed-4a7a-8ef1-f9d1d2baa8e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات