728 x 90

دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا خواستارحمایت غرب از جنبش ایرانیان برای تغییر شدند

محمد محدثین - روهراباکر - قاضی تد پو
محمد محدثین - روهراباکر - قاضی تد پو

تلویزیون العربیه روز دوشنبه 7 اسفند 96 گزارش داد:  دو نماینده جمهوریخواه «دینا روهرا باکر» و قاضی «تدپو» که از اعضای بلندپایه در کمیته امور خارجه‌ی مجلس نمایندگان آمریکا هستند خواستار حمایت غرب و جامعه بین‌المللی از جنبش مردم ایران برای تغییر شدند.

دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا که به دعوت شورای ملی مقاومت ایران وابسته به سازمان مجاهدین خلق در همایش «ایران: افقهای تغییر در سال 2018» در پاریس حضور داشتند گفتند که اعتراضهای مردمی اخیر در ایران نشان داد که آنها یک تغییر ریشه‌یی را خواستار هستند.

آنها بر ضرورت همکاری و تلاش ایالات متحده آمریکا و اروپا در ادامه فشار بر رژیم ایران و کمک به مردم ایران برای ایجاد تغییر مورد نظر شدند.

دو عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی خواستند که در کنار مردم ایران ایستاده و از آنها برای تحقق آرمانهایشان در برقراری نظامی دموکراتیک مبتنی بر حقوق‌بشر حمایت کنند.

این دو نماینده جمهوریخواه آمریکا تأکید کردند که این خواسته مردم ایران «جز با نابودی استبداد دینی» در این کشور محقق نخواهد شد.

این دو نماینده جمهوریخواه از دولت متبوع‌شان خواستند تا با فشار بر رژیم ایران آن را مجبور کنند نیروهای سپاه قدس و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به سپاه پاسداران را از کشورهای منطقه خارج کند.

همچنین آنها از دولت آمریکا خواستند تا تحریم‌های بیشتری بر مقامها و نهادهای رژیم ایران که در سرکوب تظاهر کنندگان دست داشتند وضع کنند. و بر ضرورت فراهم نمودن اینترنت و دیگر وسایل ارتباطی برای مردم ایران تأکید کردند.

دینا روهرا باکر در سخنرانی خود در این همایش گفت « ضروری است تا ایالات متحده آمریکا رسماًًًً اعتراف کند که ملت ایران رژیم آخوندی فاسد و سرکوبگر در ایران را نمی‌خواهد». وی همچنین افزود که اعضای کنگره و دولت ایالات متحده آمریکا باید نشان دهند که در کنار ملت ایران هستند اما نه به‌عنوان هم‌پیمان متعصب.

تد پو دیگر نماینده‌ی جمهوریخواه نیز در این همایش گفت «جامعۀ بین‌الملل باید رژیم ایران را به‌خاطر جنایت‌های آن مقصر بداند و از ملت ایران در تلاش برای رسیدن به آزادی و برقراری دموکراسی حمایت کند.

در این همایش تعدادی از جوانان فعال ایرانی که اخیراً از کشورشان فرار کرده‌اند به‌عنوان شاهدان اوضاع در ایران در این همایش حضور یافته و بر تمایل شدید جوانان ایرانی برای ایجاد تغییر در کشورشان صحبت کردند.

اکثر شاهدان حضور یافته در این همایش از طرفداران سازمان مجاهدین خلق بودند که تعدادی از آنها به‌علت فعالیت بر ضد رژیم به زندان محکوم شده‌اند.

در این همایش که با حضور شخصیت‌های سیاسی و کارشناسانی از کشورهای اروپایی و اسلامی برگزار گردید، «احمد غزالی» نخست‌وزیر سابق الجزایر و«راما یاد» وزیر خارجه سابق فرانسه برای حقوق‌بشر و«ایو بونه» مدیر سابق آژانس امنیت داخلی فرانسه و عضو سابق مجمع ملی فرانسه حضور داشتند.

دو عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا جمعه 23فوریه با «مریم رجوی» پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در پاریس دیدار کردند. این دو نماینده آمریکایی سرکوب تظاهر کنندگان توسط رژیم ایران را محکوم کرده خواستار پایان سکوت و بی‌توجهی آن در قبال جنایتهای رژیم ایران شدند.

این دو نماینده جمهوریخواه از دولت کشورشان خواستند تا تحریم‌های گسترده مالی و بانکی را بر  مقامهای  رژیم ایران که در سرکوب تظاهر کنندگان دست داشتند، وضع کند و ترتیباتی اتخاذ کند تا در رویارویی با فیلترینگ رژیم مقدمات دسترسی آزاد مردم ایران را به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فراهم نمایند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49eca788-545c-4fb5-8725-c50749f97a3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات