728 x 90

دیدار نمایندگان پارلمان اروپا با مریم رجوی در آلبانی

دیدار نمایندگان پارلمان اروپا با مریم رجوی در آلبانی
دیدار نمایندگان پارلمان اروپا با مریم رجوی در آلبانی

‌یکشنبه ۴آذر ۹۷، هیاتی از پارلمان اروپا متشکل از آقایان تونه کلام عضو کمیسیون خارجی و نایب رئیس گروه دوستان ایران آزاد و آقای یارومیر اشتتینا عضو کمیسیون خارجی و نایب رئیس زیر کمیسیون امنیت و دفاع و همچنین آقای استرون استیونسون هماهنگ‌کننده ‌"کارزار برای تغییر در ایران‌" با مریم رجوی دیدار و گفتگو کردند.

هیات پارلمان اروپا با اشاره به بیانیه ۱۵۰نماینده پارلمان اروپا، بر حمایت بخش وسیعی از نمایندگان پارلمان اروپا از مجاهدین و مقاومت ایران تأکید کردند. در بیانیه نمایندگان پارلمان تصریح شده است «از اواخر دسامبر سال گذشته، شهرهای ایران صحنه قیامهای گسترده و اعتراضات ضد رژیم بوده‌اند. فضای اجتماعی جوشان است و مردم خواهان تغییر بنیادین هستند. مقامات رژیم نقش «کانونهای شورشی» اپوزیسیون سازمان مجاهدین را در سازماندهی اعتراضات و اعتصابهای سراسری تأیید کرده‌اند».
بیانیه تأکید می‌کند «رژیم، ناتوان از مقابله با معترضان در داخل کشور، موج جدیدی از تروریسم را علیه فعالان اپوزیسیون دموکراتیک در اروپا و آمریکا راه انداخته است» و نتیجه‌گیری می‌کند «ما باید رژیم ایران را به‌خاطر توطئه‌های تروریستی‌اش مورد حسابرسی قرار بدهیم و مأموران وزارت اطلاعات ایران را از اروپا اخراج کنیم. ما همچنین باید روابط خود با رژیم ایران را به بهبود حقوق‌بشر و حقوق زنان و توقف اعدامها مشروط کنیم».

آقای تونه کلام در این ملاقات گفت: من قریب ۲۰سال است مسأله ایران و مقاومت را از نزدیک دنبال می‌کنم. مجاهدین را از نزدیک در اشرف دیده‌ام و با صدها تن از آنها صحبت کرده‌ام و اکنون دومین باری است که با آنان در آلبانی دیدار می‌کنم. آنچه امروز دیدم بسیار چشمگیر بود از یک سو پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی که مجاهدین در این مدت کوتاه در ساختن این محل داشته ‌اند و از سوی دیگر نشاط و سرزندگی آنها که برای من نوید‌بخش دستیابی ملت ایران به آزادی است. آقای کلام ضمن تبریک به مریم رجوی گفت جنبش شما یک استاندارد جدید اخلاقی و سیاسی و دموکراتیک از خود به جای گذاشته است. چیزی که شما را قادر به ایستادگی در مقابل رژیم بنیادگرا و قرون‌وسطایی حاکم بر ایران کرده است.
همزمان شما و مجاهدین الهام‌بخش معنوی و سیاسی صدها تن از شخصیتها و رهبران سیاسی اروپایی در حمایت از مبارزه مجاهدین برای آزادی ایران بوده‌اند. سیاستمداران اروپایی تشویق شده‌اند که یک موضع سیاسی قوی و اصولی در مقابل سیاست استمالت اتخاذ کنند.

آقای اشتیتیا نیز گفت: طیف گسترده‌یی از نمایندگان پارلمان از گروه‌های مختلف سیاسی از مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران حمایت می‌کنند و اطمینان دارند آینده ایران با این مقاومت و شخص شما گره خورده است. به‌همین خاطر رژیم ایران بار دیگر حربه تروریسم را بکار گرفته است طرح‌های شکست خورده تروریستی در آلبانی و فرانسه و آمریکا به‌خوبی نشان می‌دهد که رژیم ایران این جنبش را تهدید اصلی موجودیت خود می‌داند. وقتی هم که نمی‌تواند مجاهدین و شورا را با سرکوب و ترور از میدان خارج کند با تمام قوا و با استفاده از مزدوران و ”خبرنگاران” دست پروده خودش به تلاش برای شیطان‌سازی و لجن‌پراکنی علیه مقاومت می‌پردازد. چیزی که ما آن را به‌خوبی در پارلمان اروپا تجربه کرده‌ایم.

آقای استیونسون در این دیدار گفت: همه علائم نشان می‌دهد رژیم حاکم بر ایران در تنگنای سختی قرار گرفته و قادر به ادامه حیات نیست. تصریحاًت ولی‌فقیه و رئیس‌جمهور و دیگر مقامات این رژیم در نقش سازمان مجاهدین در پیشبرد قیام مردم جای شکی باقی نمی‌گذارد. بنابراین برای ما چیزی عجیبی نیست که ماشین دروغ‌پردازی‌اش را با سرعت هر چه بیشتری به راه انداخته است. ولی این تشبثات کسی را نمی‌فریبد.

مریم رجوی ضمن قدردانی از حمایت‌های نمایندگان پارلمان اروپا، آخرین تحولات مربوط به وضعیت انفجاری جامعه ایران و بحرانهای فزاینده رژیم را تشریح نمود و گفت: قیام مردم ایران که از روزهای پایانی سال گذشته میلادی آغاز شده است به‌رغم همه تدابیر سرکوبگرانه و دستگیریهای گسترده و سربه نیست کردن در زندانها تحت عنوان خودکشی، ادامه و استمرار یافته است. اکنون اعتصاب‌ها، تظاهرات و اعتراضات کارگران، کشاورزان و دیگر زحمتکشان زنگ‌های خطر را برای رژیم به صدا درآورده و چشم‌انداز پیروزی آزادی و دموکراسی بر استبداد سیاه دینی را که ۴دهه است بر میهن ما حکومت می‌کند روشن‌تر و نزدیک‌تر کرده است.

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6d00e8d-e5ff-4bba-bd82-539a2456b1ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات