728 x 90

رئیس‌جمهور آلبانی از اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم ایران حمایت کرد

ایلیر متا رئیس جمهور آلبانی
ایلیر متا رئیس جمهور آلبانی

رئیس‌جمهور آلبانی از اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم آخوندی از این کشور حمایت کرد. ایلیر متا روز شنبه اول دیماه ۹۷ در این باره گفت وی به‌طور کامل از تصمیم وزارت امور خارجه آلبانی در خصوص این موضوع حمایت می‌کند.

روز چهارشنبه هفته گذشته وزارت‌خارجه آلبانی دو دیپلمات تروریست رژیم آخوندی را اخراج کرد. وزارت‌خارجهٔ آلبانی اعلام کرده بود که علت اخراج درگیر بودن آنها در فعالیتهایی است که امنیت کشور را به خطر می‌اندازد.

 

ساندر لشی وزیر کشور آلبانی روز ۲۹آذر۹۷ درباره اخراج سفیر رژیم و اخراج رئیس ایستگاه وزارت اطلاعات رژیم ایران از آلبانی در مصاحبه با تلویزیون ویژن پلاس گفت: رژیم ایران به‌عنوان حامی اصلی تروریسم در دنیا شناخته شده است.

وزیر کشور آلبانی ادامه داد: «مجاهدین در سایر کشورها هم در معرض تهدید بوده‌اند این یک شیوه است که مأموران امنیتی(رژیم ایران) در پوش دیپلمات عمل می‌کنند.

ما مجاهدین را خطر و تهدیدی برای امنیت آلبانی تلقی نمی‌کنیم این موضع دولت و ‌پلیس آلبانی و مقامات امنیتی است.

دیدگاه ما نسبت به مجاهدین به‌طور کامل، عاری از هر گونه تعصب است آنها دوستانی هستند که برای اقامت در آلبانی به آنها خوشآمد گفته شده و ربطی به فعالیت سیاسی آنها ندارد».

 

رهبر حزب دموکرات آلبانی حمایت اپوزیسیون از تصمیم دولت برای اخراج سفیر رژیم آخوندها را اعلام کرد

آلبانین دیلی نیوز گزارش داد: دیپلماتهای رژیم ایران اخراج شدند، باشا از تصمیم دولت استقبال می‌کند

رهبر حزب دموکرات لوزیم باشا روز پنجشنبه حمایت خود را از تصمیم اخراج سفیر و دیپلماتهای رژیم ایران از آلبانی را اعلام کرد. باشا از تصمیم دولت مبنی بر اخراج این دو دیپلمات حمایت کرد و فعالیت آنها را برای امنیت ملی خطرناک خواند.باشا گفت: من از طرف حزب دموکرات و اپوزیسیون آلبانی از تصمیم دولت مبنی بر اعلام دیپلماتهای ایرانی به‌عنوان عناصر نامطلوب و اخراج آنها حمایت می‌کنم. آنها فعالیتهایی در نقض ”استاتوی دیپلماتیک“ انجام دادند و امنیت ملی را به خطر انداختند. حزب دموکرات ساختارهای دولتی امنیت ملی، تعهد مستمر و همکاری صادقانه با متحدان را به‌عنوان تنها راه برای جلوگیری و خنثی کردن چنین فعالیتهایی در سرزمین جمهوری آلبانی عنوان کرد.“

آلبانین دیلی نیوز افزود: وزارت‌خارجه آلبانی روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت تصمیم گرفته است که دو دیپلمات رژیم ایران را به دلائل امنیت ملی اخراج کند، این تصمیم همزمان توسط ایالات متحده مورد استقبال قرار گرفت.

 

خبرگزاری رویترز در رابطه با اخراج سفیر و دیپلمات رژیم ایران از آلبانی در خبری گفت: وزارت‌خارجه(آلبانی) روز چهارشنبه گفت، آلبانی سفیر رژیم ایران و یک دیپلمات دیگر را به‌خاطر «صدمه به امنیت ملی آن» اخراج کرده است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که نقش عمده‌ای در دستور ترامپ در ماه مه برای خارج شدن آمریکا از توافق اتمی سال ۲۰۱۵داشت علناً از این تصمیم آلبانی حمایت کرد.بولتون در توییتر نوشت:نخست وزیر آلبانی ادی راما سفیر رژیم ایران در آلبانی را اخراج کرد. این امر به سران رژیم ایران پیام می‌دهد که حمایت آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد. در مقابله با رفتار خودسرانه رژیم ایران در اروپا و در سراسر جهان، ما در کنار نخست‌وزیر ادی راما و مردم آلبانی ایستاده‌ایم

رویتر افزود:.از زمانی که آلبانی مجاهدین خلق ایران را پذیرفته است، رژیم ایران در درگیری با این گروه، برای بی‌اعتبار کردن آنها تلاش می‌کند. بولتون و رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک که اکنون یکی از وکلای ترامپ است، از این گروه در آلبانی بازدید کرده‌اند.

 

خبرگزاری فرانسه: آلبانی دیپلماتهای رژیم ایران را اخراج می‌کند

خبرگزاری فرانسه روز ۲۸آذر ۹۷ در رابطه با اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم ایران از آلبانی نوشت: مقامات آلبانی گفتند این دو برای « حملات تروریستی» در این کشور طراحی کرده بودند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: آلبانی روز چهارشنبه اعلام کرد دو دیپلمات رژیم ایران را بدلایل امنیتی اخراج کرده است و مقامات آمریکایی یکی از آنان را سفیر شناسایی کرده و گفتند این دو برای « حملات تروریستی» در این کشور بالکان طراحی کرده بودند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌یی از این اقدام استقبال کرد و این دو دیپلمات را بعنوان« دو مأمور رژیم ایران که حملات تروریستی را در آلبانی طراحی می‌کردند توصیف کرد».

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز یکی از دیپلمات ها را تحت عنوان سفیر شناسایی کرد. بولتون در توییتر نوشت« نخست‌وزیر آلبانی ادی راما سفیر ایران در آلبانی را اخراج کرد و این امر به سران رژیم ایران پیام می‌دهد که حمایت آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد»‌ او افزود ما در کنار نخست‌وزیر ادی راما و مردم آلبانی که در مقابل رفتار خودسرانه رژیم ایران در اروپا و در سراسر جهان، ایستاده‌اند، قرار داریم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f15862c0-7860-4ab6-896d-9ea190039e08"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات