728 x 90

رجزخوانی‌های رژیم به بهای تنگ‌تر شدن بیش‌ از پیش حلقه انزوا

حلقه تحریم‌ها تنگ‌تر می‌شود
حلقه تحریم‌ها تنگ‌تر می‌شود

در حال حاضر در سیاست خارجی و در رابطه با رژیم ۲جریان را می‌توان دید. یکی از طرف رژیم که به‌نظر می‌رسد هم رجزخوانی‌ها و هم تهدیدها و اقدامات تروریستی خودش را بیشتر کرده، از توطئه‌های تروریستی در اروپا علیه مجاهدین و مقاومت ایران و هم موشک‌پرانی توسط شبه‌نظامیان مزدور خودش در یمن، این موضع‌گیری‌ها و اقدامات طبعاً‌ واکنشهای خودش را داشته و موضع‌گیری‌ها در منطقه و در اروپا و آمریکا علیه رژیم را تندتر و رادیکالتر کرده است. از موضع‌گیری وزیر خارجه‌ امارات و مقامات عربستان تا گزارش رسواکننده اداره حراست از قانون اساسی آلمان - ایالت هامبورگ درباره فعالیت‌های جاسوسی رژیم در این کشور.

در آمریکا نیز با آغاز شمارش معکوس دور اول تحریم‌های جدید آمریکا در روز ۱۳مرداد و نزدیک‌شدن دور بعدی در تاریخ ۱۳آبان، تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی آمریکا علیه رژیم نیز به تدریج اما به‌طور مستمر و فزاینده‌یی تشدید شده است.

پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بر عزم آمریکا برای متوقف کردن همه فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران تأکید کرد. وی با اشاره به اظهارات روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که رژیم ایران همان رژیم نیست که ۵ماه پیش بود، گفت:‌ «این به‌دلیل این است که کارزار فشار مالی ما، خارج شدن ما از توافقنامه هسته‌ای و حمایت کامل ما از مردم ایران که من در سخنرانی‌ام در روز یکشنبه گذشته بیان کردم، دارند تأثیر می‌گذارند».

از سوی دیگر در کنفرانسی که روز ۴مرداد با عنوان گسترش آزادی مذهبی که حدود ۸۰کشور جهان شرکت داشتند، پمپئو از رژیم ایران به‌عنوان یکی از ۳کشور عمده که آزادی مذهبی را نقض می‌کنند، نام برد.

در این کنفرانس که در وزارت‌خارجه آمریکا برگزار شده بود، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور، طی سخنانی گفت: «ما می‌دانیم که مردم ایران از هیچ آزادی برخوردار نیستند از همه بیشتر در آزادی مذاهب. مسیحیان، یهودیان، سنی‌ها، بهائیان و سایر اقلیت‌های مذهبی از اساسی‌ترین حقوقی که اکثریت شیعی از آن بهره‌مندند، محروم مانده‌اند و به‌طور مرتب جریمه می‌شوند، شلاق می‌خورند و دستگیر شده و مورد هجوم قرار گرفته و حتی کشته می‌شوند».

به موازات این اقدامات، خبرگزاری حکومتی فارس ۴مرداد به‌نقل از سی.ان.ان از اقدامات «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» که آن را «اتاق جنگ ساکت» آمریکا برای نبرد اقتصادی علیه ایران توصیف کرده خبر داده و درباره آن نوشته است: «آنها در واقع مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند». سی.ان.ان نوشته فعالیت‌های این دفتر معمولاً بدون جار و جنجال انجام می‌شوند اما اثرگذار هستند.

خبرگزاری سپاه پاسداران همچنین خاطرنشان می‌کند که وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماههای اخیر تعداد کارشناسان این نهاد را که مستقیماً روی نحوه اعمال مؤثر تحریم‌ها علیه ایران کار می‌کنند را از ۳۰۰نفر به ۳۸۰نفر افزایش داده است.

به‌موازات این اقدامات، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، در ۲روز گذشته دو جلسه توجیهی در پنتاگون و در کنگره آمریکا برگزار کرد و آنها را نسبت به خط و سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران توجیه کرد.

لیز چینی، نماینده کنگره طی مصاحبه‌یی با فاکس‌نیوز درباره محتوای این جلسه توجیهی گفت: «ما جلسهٔ بسیار خوبی با مشاور امنیت ملی در کنگره داشتیم. اقدام رئیس‌جمهور در بیرون کشیدن از توافق هسته‌یی اقدام کاملاً درستی بود؛ زیرا این توافقی بود که به مردم یک آسوده‌خیالی کاذب می‌داد، در حالی‌که برای (رژیم) ایران یک مسیر برای دست‌یابی به سلاح هسته‌یی فراهم می‌کرد».

لیز چینی افزود: «ما در شرایطی قرار داریم که کمپانی‌ها در سراسر اروپا در موارد بسیاری، باید تصمیم‌گیری کنند که آیا می‌خواهند با ایالات متحده تجارت بکنند یا با ایران.

و ما به‌طور کامل متعهد به ادامه نظارت بر فعالیت‌های رژیم ایران در سراسر خاورمیانه (از جمله) ادامهٔ تهدیدات بر علیه اسراییل و توسعه برنامه‌های موشکی بالستیک آنها هستیم.

آنها باید بفهمند که این‌گونه رفتار آنها، برای آمریکا قابل‌قبول نیست».

از سوی دیگر، به گزارش آسوشیتدپرس ۱۰سناتور جمهوری‌خواه روز پنجشنبه ۴مرداد در نامه‌یی به سفرای ۳کشور اروپایی در واشنگتن نسبت به دورزدن یا تضعیف تحریم‌های آمریکا علیه ایران هشدار دادند.

آنها در نامه خود به سفرای فرانسه، بریتانیا و آلمان می‌گویند: «کنگره ایالات متحده به هر گونه تلاشی برای دورزدن یا تضعیف تحریم‌هایی که قرار است آمریکا به‌دنبال خروج از توافق هسته‌یی علیه ایران اعمال کند، واکنش نشان خواهد داد».

در همین حال تهدیدات تروریستی و شاخ و شانه کشیدن‌های موشکی رژیم توسط حوثی‌ها علیه کشورهای منطقه ادامه دارد:

روزنامه‌های باند خامنه‌ای با آب‌وتاب این تهدیدها را انعکاس می‌دهند:

کیهان خامنه‌ای در صفحه اول روز چهارشنبه ۳مرداد خود نوشت:‌ «موشکها در راه است؛ دبی، ابوظبی و ریاض را تخلیه کنید».

تلویزیون رژیم نیز با آب‌وتاب از انهدام یک نفتکش عربستان سعودی خبر داد و گفت که این نفتکش منهدم و سرنشینان آن کشته شدند که البته این خبر از سوی هیچ‌یک از منابع خبری تأیید نشده است.

در مقابل اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در کنگره آمریکا، چهارشنبه گذشته خبر ملاقاتش با وزیر خارجه بحرین در واشنگتن را از طریق حساب توئیتری کمیته روابط خارجی منتشر کرد و گفت در این ملاقات رفتار خطرناک ایران و تاثیرات بی‌ثبات‌کننده آن در سراسر خاورمیانه مورد گفتگو طرفین قرار گرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff50bb94-fff1-41cd-b161-d57f6c994651"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات