728 x 90

رسانه‌های حکومتی: ظریف که وعده داده بود ما را از لیست تحریم در بیاورد خودش تحریم شد

۲۰۱۹-۰۸-۰۴_۱۱-۱۵-۵۶
۲۰۱۹-۰۸-۰۴_۱۱-۱۵-۵۶

درپی تحریم ظریف نماینده خامنه‌ای در کیهان روز ۱۲مرداد نوشت: اهمیت ظریف برای آمریکا حضور او در مذاکرات بوده است بنابراین، وقتی مذاکره‌ای در میان نباشد با عرض پوزش باید گفت دیگر حفظ جایگاه او برای آمریکا ضرورتی ندارد!

پاسدار حسین شریعتمداری افزود: تحریم ظریف نشان داد دولت طی ۶سال گذشته در اعتماد به آمریکا و گره‌زدن همه مسائل، ـ ‌حتی آب خوردن مردم ـ به مذاکرات هسته‌یی، به بیراهه رفته است. به بیان دیگر، تحریم ظریف خط بطلان پُر‌رنگی است که بر مواضع چند سال گذشته دولت کشیده شده است.

 

نماینده خامنه‌ای در کیهان همچنین نوشت: «بعید نیست که تحریم ظریف با این انگیزه صورت گرفته باشد که دولت را به سوی مذاکره با اروپا ترغیب کند!».

وی اضافه کرد: «رویکرد دولت به اروپا، افتادن در چاه عمیقی است که آمریکا و اروپا متحداُ پیش پای (نظام) حفر کرده‌اند».

 

ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر سابق رژیم در ایتالیا نیز درباره تحریم ظریف گفت: این تحریم «توطئه‌ جدید آمریکا برای مذاکره» با نظام و «تسهیل مذاکرات احتمالی مورد نظر دولت آمریکاست».

 

روزنامه سپاه پاسداران نوشت: ظریف، به فهرست بی‌پایان تحریم‌های آمریکا اضافه شد و امضای آمریکا که زمانی تضمین بود، پای مذاکره هم نشست تا ممنوعیت و بی‌نتیجه بودن هر گونه گفتگو و دیپلماسی را در سیاست خارجه آمریکایی‌ها تضمین کند.

 

از سوی دیگر، آخوند مسیح مهاجری، می‌نویسد: قبل از آمریکا، خودی‌ها ظریف را تحریم کرده بودند. همین خودی‌هایی که خود را صاحب نظام می‌دانند، او را تحریم کرده بودند. از تحریم هم بدتر، علیه او فیلم ساختند و به همدیگر جایزه دادند.

 

یک رسانه باند خامنه‌ای با طعنه به ظریف نوشت: او وعده داده بود که تحریم‌ها را برمی‌دارد چون زبان دنیا را بلد است اما حالا که خودش هم تحریم شده می‌گوید افتخار می‌کند که به‌خاطر مردم تحریم شده است! رسانه‌های حامی دولت هم سعی دارند تا از وی بار دیگر قهرمان بسازند و کارنامه مردود او را بپوشانند. این رسانه کلیپهایی از حرفهای قبلی روحانی و ظریف را منتشر کرد.

 

ظریف قبل از برجام: الآن در حال مذاکره‌ایم، منتقدان بعد از توافق نهایی انتقاد کنند.

ظریف: اما میگم

مجری: آقای دکتر شما استقبال می‌کنید که مثلا حال با منتقدان هم، حالا همکاران شما مثلا جلساتی باشه، صحبت‌هایی در سطح رسانه‌های مطرح بشه.

ظریف: ببینید این کار بعد از این‌که توافق نهایی شد و امضا شد به‌نظر من زمان خوبیه. الآن ما در حال مذاکره‌ایم نمی‌تونیم وارد یک، همین اندازه هم که من الآن میگم چون احساس کردم من همین اندازه که دارم میگم به مذاکره ضرر می‌زنم.

روحانی پس از برجام:

زمان انتقاد از برجام قبل از تصویب آن بود.

روحانی: برجام اگر کسی نقدی داشت مال اون زمانی بود که هنوز تصویب نشده بود و اجرا نشده بود. برجامی که رهبری تأیید کرد، مجلس تأیید کرد، شورای عالی امنیت ملی تأیید کرد، همه تأیید کردند و امروز زمان اجراست. امروز دیگه زمان برخی از دردها و بیانها نیست. امروز باید از این فرصت استفاده کنیم.

 

روحانی: امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم تمامی تحریم‌ها، تمام تحریم‌های مالی، تمام تحریم‌های بانکی

نوبخت: تمام تحریم‌ها لغو می‌شه و وضعیت تجاری و اقتصادی

عراقچی: بر همین مبنا هست که تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی

ظریف: کل تحریم‌های اقتصادی، مالی و پولی اتحادیه اروپا از روز اجرا لغو میشه. کل تحریم‌های

خامنه‌ای: شش ماه از امضای برجام می‌گذره هیچ تأثیر محسوس و ملموسی هم در وضع معیشت مردم به وجود نیامده است. برجام اصلاً برای برداشتن تحریم‌ها بود دیگه. مگه غیر از اینه. مسئولان به ما آن روز هم به ما می‌گفتند و هم به مردم می‌گفتند که در این مذاکرات قرار بر این است که وقتی ایران تعهدات خود را انجام می‌دهد یکباره همه تحریم‌ها برداشته بشه. خب حالا شش ماه از این موعد گذشته است برداشته نشده. شش ماه برای یک مملکت هشتاد میلیونی زمانی کمی است؟

 

رسانه حکومتی رجانیوز ۱۲مرداد همچنین نوشت: نگاهی کوتاه به کارنامه ظریف نشان می‌دهد که عملکرد پرهزینه وی بسیاری از دست‌آوردها را زیر بتن دفن کرد. وی با کاهش دهها تن از ذخایر اورانیوم کشور، بتن ریزی در قلب رأکتور اراک، جمع‌آوری تعداد بالایی از سانتریفیوژها و تعطیلی فردو و نطنز نه تنها قدرت بازدارندگی (نظام) را از بین برد که راه را برای هر چانه‌زنی دیگری از بین برد. مشکلات ساختاری برجام به حدی بزرگ و فاجعه بود که خروج آمریکا از برجام به‌راحتی انجام شد و (نظام) نتوانست از مکانیزم پیش‌بینی شده در همان برجام استفاده کند.

او در زمانی که بشار اسد در تهران حضور داشت، به‌دلیل دعوت نشدن از سمت خود استعفا داد و باعث خوشحالی جریان رسانه‌ای دشمن شد.

 

به‌دنبال سخنان آخوند روحانی در تبریز که گفته بود: توافق برجام اگر تا سال آینده باقی بماند تمام تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل به‌طور کامل برداشته می‌شود، کیهان خامنه‌ای نوشت: باید گفت این قبیل اظهارات جای تعجب است. آیا ما برجام را امضا کردیم که بتوانیم سلاح بخریم؟ (آیا)مشکل ما اکنون محدودیت خرید سلاح است؟!

این منبع افزود: باید از روحانی پرسید اگر قرار بوده با برجام بتوانیم سلاح بخریم پس زمزمه برجامهای جدید درباره مذاکره بر سر توان نظامی و دفاعی و موشکی از سوی کشورهای اروپایی برای چه بوده است؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7711f43-b829-4b6e-9508-c31cb58c52d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات