728 x 90

رژیم ایران، ۳۰درصد نقدینگی کشور در اختیار ۶مؤسسه!

رژیم ایران، ۳۰ درصد نقدینگی کشور در اختیار ۶ موسسه
رژیم ایران، ۳۰ درصد نقدینگی کشور در اختیار ۶ موسسه

 

علیرضا مناقبی، رئیس مجمع واردات رژیم ایران در خصوص تحولات بازار ارز و بالا رفتن قیمت دلار و یورو در بازار آزاد به خبرگزاری حکومتی ایلنا، ۲مرداد ۹۷، گفت: «این که ظرف ۲۴ساعت قیمت دلار بیشتر از ۸۰۰تومان تغییر کند، امر نادری است، در هر جای دنیا با تغییر یک درصدی قیمت ارز اقتصاد و دیگر شاخصهای آن کشور به هم می‌ریزد، من به‌جرأت می‌توانم بگویم هیچ بخش اقتصادی، قدرت ایجاد این همه تغییر را ندارد این اتفاقات کار مردم نیست، باید دید چه کسانی هستند که از این مسیر سود می‌برند».

 

این کارگزار حکومتی در ادامه اعترافاتش در مورد فساد رژیم ایران به‌طور ضمنی تأیید کرد، التهاب بازار ارز و طلا در دست کارگزاران حکومت و سیاستهای چپاولگرانه است، وی گفت: «وقتی ۳۰درصد نقدینگی کشور در دست شش مؤسسه غیرمجاز بود و دولت از جیب مردم بدهی‌های آنها را پرداخت کرده بود، باید فکری به‌حال این نقدینگی سرگردان در جامعه می‌کرد تا این طور بازار طلا، سکه و ارز ملتهب نشود».

 

وعده تو خالی مقابله با مفسدان مالی

عضو اتاق بازرگانی رژیم ایران مانند سایر کارگزاران حکومتی با کلی‌گویی و بدون پرداختن به ریشه سیاسی چپاولگری رژیم ولایت فقیه و کارتلهای مالی عظیم خامنه‌ای و سرکردگان رژیم ایران، خواهان مقابله با مفسدان مالی شد، وی گفت: «باید جلوی فرار افرادی مانند متهم ردیف سوم مؤسسه ثامن‌الحجج که ۱۲هزار میلیارد پول مردم را در اختیار داشته، گرفته شود تا مردم دوباره به اقتصاد کشور اعتماد کنند. اگر دولت رویه شفاف سازی را پیش‌رو بگیرد دیگر لزوم ندارد چهره خلاف کار را شطرنجی کنند. وقتی امثال ریگی را در هوا می‌گیریم پس قدرت جلوگیری از فرار مفسدین را داریم. باید آن دسته از مفسدینی که از کشور فرار کردند و یا توسط ایادی خود در داخل بازار را به هم می‌ریزند به مردم معرفی شوند».

 

پاس کاری مردم از این دفتر به آن دفتر

مناقبی، در ادامه ضمن ارائه تصویری از وضعیت بحرانی اقتصاد این رژیم و تاثیر انزوا و تحریمها بر آن، به دعوای باندی پرداخت و تلاش کرد مشکل را محدود به سیاستهای دولت و وزارت صنعت این رژیم بکند، این کارگزار حکومت در این رابطه گفت: «در حال حاضر مشکل واردات کشور نه بازار ثانویه است نه قیمت ارز، بلکه توقف ثبت سفارش است که باعث ایجاد سردرگمی در بازار شده است.آقایان اعلام کردند ضمن آن که ثبت سفارش جدید انجام نمی‌شود باید ثبت سفارش‌های قدیمی نیز مورد بررسی مجدد قرار بگیرد و نحوه تخصیص ارز و تعیین گروه کالایی جدید برای اعمال تعرفه مجدداً توسط دفاتر تخصصی وزارت صنعت صورت بگیرد در واقع ما امروز شاهد پاس کاری مردم از این دفتر به آن دفتر وزارت صنعت و معدن و تجارت هستیم. من شخصاً با سابقه چند ده ساله که در حوزه تجارت دارم نمی‌توانم امروز برنامه‌ریزی کنم ضمن آن که تعدد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که از زمان اعلام تک نرخی شدن ارز تا به امروز از سوی وزارتخانه اعلام شده آن چنان است که باری که روی کشتی است ممکن است فردا از یک گروه تعرفه‌ای به دو گروه تعرفه‌ای دیگر تنزل پیدا کند. اگر بازار ثانویه اجرایی می‌شد وضعیت امروز بهتر بود اما تحریم‌های خارجی به اضافه خود تحریمی‌ها که امروز به اسامی مختلف مانند حمایت از تولید داخلی یا جلوگیری از خروج ارز صورت می‌گیرد جلوی کار را گرفته است».

 

بیشتر بخوانید:

تمام اقتصاددانهای رژیم ایران از اصلاح‌پذیری وضعیت اقتصادی اظهار ناامیدی می‌کنند. یک کارشناس می‌گوید اگر از آسمان طلا هم ببارد، هیچ مسأله‌یی حل نمی‌شود، دیگری می‌‌گوید اگر بزرگترین اقتصاددانهای دنیا هم بیاورید نمی‌توانند مسألهٔ‌ اقتصاد در این حاکمیت را حل کنند. چرا؟ کارشناسان اقتصادی رژیم ایران با بیانهای مختلف، به تلویح یا تصریح اعتراف می‌کنند که به‌دلیل این‌که سیستم و ساختار نظام فاسد است و این فساد هم از رأس است، نظام مثل آبکش است، میلیاردها دلار پول هم که توی آن بریزی، یک ریالش هم نه اندوخته می‌شود و نه نصیب مردم می‌شود. بنابراین اگر اصلاحی هم قرار است بشود، باید اصلاح سیاسی باشد. اصلاح واقعی سیاسی هم چیزی است که رژیم به آن نمی‌تواند نزدیک شود، چرا؟ چون تجربه شاه و تجربه شوروی سابق را دارد و می‌داند که اگر دست به ترکیب این نظام فاسد بزند، همه چیز فرو می‌ریزد. مهره‌ها و مقامات حکومتی هر یک گوشه‌یی از فساد را برملا می‌کنند. مثلاً زیباکلام همسو با آخوند روحانی در روز ۳۰تیر گفت: «آدام اسمیت هم وزیر اقتصاد شود، تغییر ایجاد نمی‌شود». بعد هم کاسه کوزه فساد را بر سر باند رقیب شکست و افزود: «با افرادی مانند ابراهیم رئیسی و قاسم سلیمانی هم مشکلات کشور حل نمی‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fd91b5f-c849-46f2-9b3f-97af2856c2b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات