728 x 90

سازمان مجاهدین خلق ایران در سالگرد تاسیس، خاری در گلوی رژیم ایران

مریم رجوی در همایش بزرگ شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین در ویلپنت پاریس
مریم رجوی در همایش بزرگ شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین در ویلپنت پاریس

تارنمای خبری «العین الاخباریه (ابوظبی)» ۱۴شهریور ۹۷در مطلبی که در مورد تأسیس و تاریخچه سازمان مجاهدین منتشر کرد نوشت، سازمان مجاهدین خلق که ائتلاف شورای نیروهای اپوزیسیون ایران در خارج را نمایندگی می‌کند روز پنجشنبه ۱۵شهریور جاری سالگرد پنجاه و سومین سال تأسیس خود را جشن گرفت.

 

تأسیس مجاهدین با هدف برقراری یک حاکمیت دموکراتیک

این سازمان با مخالفت با سیاستهای محمدرضا پهلوی –شاه سابق-از دل ”جنبش ملی‌گرایانه“ به رهبری محمد مصدق نخست‌وزیر سابق ایران بیرون آمد و هدفش برقراری یک حاکمیت دموکراتیک بود و سپس همین مبارزه را بر علیه رژیم خمینی حاکم بر تهران ادامه داد.

مقر اپوزیسیون ایران که توسط ”مجاهدین خلق“ نمایندگی می‌شود در پاریس قرار دارد و مریم رجوی پرزیدنت آن است.

این سازمان قبل این‌که بنیادگراها قدرت را در سال ۱۳۵۷به دست گرفته و نیروهای سیاسی و انقلابی دیگر را سرکوب کنند، نقش بزرگی در انقلاب علیه رژیم شاه داشت.

سازمان مجاهدین خلق بخشی از ائتلاف بزرگی به‌نام شورای ملی مقاومت ایران است و در سال ۱۳۷۲مریم رجوی را به‌عنوان رئیس‌جمهور دوره انتقال انتخاب کرد.

 

مریم رجوی مسئول انتقال صلح‌آمیز قدرت به مردم ایران

مریم رجوی به ابراز احساسات هوادارانش در همایش هواداران مجاهدین و شورای ملی مقاومت پاسخ می‌دهد

مریم رجوی به ابراز احساسات هوادارانش در همایش هواداران مجاهدین و شورای ملی مقاومت پاسخ می‌دهد

 

در صورت سرنگونی رژیم ولایت فقیه، مسئولیت مریم رجوی در این دوره گذار، بر روی نظارت بر روند انتقال صلح‌آمیز قدرت به مردم ایران تمرکز پیدا می‌کند، و این در حالی است که کنفرانسه‌ای سالیانه مردمی با بهره‌مندی از حضور و همبستگی شخصیتها و طرفهای بین‌المللی برجسته برگزار می‌شود.

اخگر سازمان مجاهدین خلق ایران در نیمه دهه شصت قرن گذشته به‌دست رهبران اولیه‌اش مانند محمد حنیف‌نژاد و سعید محسن و علی اصغر بدیع زادگان با هدف ایجاد دموکراسی در ایران در آن سالها و دعوت به حاکمیت و آزادی مردم فروزان شد. تمامی این رهبران فعالان جنبش دانشجویی دانشگاه بودند.

ولی اکثر بنیانگذاران اپوزیسیون ایران در زندانهای دستگاه امنیتی رژیم محمدرضا شاه پهلوی- که مهمترین آن سیستم ساواک بود- اعدام شدند.

این سازمان بعد از رسیدن خمینی به حاکمیت در سال ۱۳۵۷مدت کوتاهی در داخل ایران قانونی بود و در سال ۱۳۶۰مقامات ولایت فقیه آن را غیرقانونی اعلام کردند.

اعضای این سازمان به رهبری مسعود رجوی بعد از خروج از ایران در فرانسه حضور داشتند. مسعود رجوی تا زمانی که مریم رجوی در سال ۱۳۶۸رهبری سازمان را به‌عهده گرفت و در سال ۱۳۷۲به ریاست شورای ملی مقاومت برگزیده شد، شورای ملی مقاومت ایران را تأسیس کرد.

 

تلاش رژیم ایران برای حذف مجاهدین با استفاده از سیاست مماشات غرب

مقامات فرانسه ”مریم رجوی“ و ۱۶۰نفر دیگر را با دعاوی بی‌اساس دست داشتن در فعالیتهای تروریستی دستگیر کردند ولی تحقیقات بدون پیدا شدن هیچ مدرکی در سال ۲۰۱۴به پایان رسید.

اتحادیه اروپا نام ”مجاهدین خلق“ را در می‌  ۲۰۰۲در لیست تروریستی وارد کرد و در ژانویه ۲۰۰۹از لیست سازمانهای تروریستی خارج کرد و ایالات متحده آمریکا هم در سال ۲۰۱۲همین اقدام را انجام داد.

 

مجاهدین توطئه‌های منطقه‌یی و بین‌المللی رژیم ایران را افشا می‌کنند

”مریم رجوی“ توافق اتمی ای که ایران در سال ۲۰۱۵با قدرتهای جهانی امضاء کرد را مورد حمله قرار داد و در همین حال اپوزیسیون ایران محکومیت بین‌المللی جنایات و تجاوزات رژیم ایران علیه مخالفان و معترضان در داخل را ادامه می‌دهد.

اپوزیسیون ایران همچنین اعدام های دسته‌جمعی دهه ۶۰توسط رژیم ولایت فقیه را محکوم می‌کند و نیز توطئه‌های منطقه ای و توطئه‌های بین‌المللی رژیم تهران را -که با توجه به سیاستهای خصمانه خود بر علیه کشورهای همسایه انجام می‌دهد - افشاء می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f91fe30-2d34-4de4-84bd-3a75e5472ac7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات