728 x 90

سفارتخانه‌های رژیم، لانه‌های جاسوسی و ترور

سخن روز
سخن روز

روز چهارشنبهٔ ۱۱اردیبهشت ۹۸، علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن، طی یک کنفرانس مطبوعاتی، کتاب جدید این شورا با عنوان «فرستاده‌های ترور رژیم ایران» را معرفی کرد. امری که در آمریکا و سایر کشورها از سوی ناظران سیاسی با اهمیت ویژه‌یی مورد مراجعه قرار گرفت.

 

اهمیت این کتاب 

اهمیت انتشار این کتاب، از یک طرف در این است که یک تصویر جامع از دستگاه تروریستی رژیم به‌ویژه در کشورهای غربی ارائه می‌کند و مشخص می‌شود هنگامی که تروریسم روح حاکم بر این رژیم را تشکیل می‌دهد، نه فقط ارگانهای اطلاعاتی- امنیتی آن هم‌چون وزارت اطلاعات و سپاه، بلکه از بالاترین مقام این رژیم یعنی ولی‌فقیه تا شورایعالی امنیت تا وزیر خارجه و وزارت‌خارجه و تک‌تک سفارتخانه‌هایش در خدمت این تروریسم قرار دارند.

در این کتاب به‌عنوان نمونه ۸سفارت این رژیم در کشورهای فرانسه، آلمان، اتریش، سوئیس، ایتالیا، آلبانی، ترکیه مثال زده شده و عملیات تروریستی و جنایتکارانه‌ای که از طریق این سفارتخانه‌ها درگذشته انجام شده توضیح داده شده است.

از طرف دیگر علت انتشار کتاب تشدید تروریزم در یکی دو سال اخیر است.

کتاب به این سؤال پاسخ می‌دهد که چرا رژیم آخوندی، بعد از دیماه ۱۳۹۶تروریسم خارجی به‌ویژه علیه سازمان مجاهدین را تشدید کرده‌ است.

قابل ذکر است شخص خامنه‌ای بعد از قیام دیماه ۹۶علت و موتور قیام را صراحتاً سازمان مجاهدین اعلام کرد و بعد هم دست به تهدید زد. همزمان علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت رژیم نیز سازمان مجاهدین را تهدید کرد و بعد هم طرح تروریستی علیه گردهمایی در آلبانی در نوروز ۹۷و همچنین گردهمایی در ویلپنت در خرداد ۹۷اجرایی شد.

 

نقش سفارتخانه‌های رژیم در دستگاه ترور رژیم 

در سفارتخانه‌های رژیم یک بخش مجزا اختصاص به ایستگاه اطلاعات دارد که سایر پرسنل اجازه ورود به آن را ندارند.

به‌عنوان نمونه در سفارت رژیم در بن طبقه سوم آن اختصاص به وزارت اطلاعات داشت.

یا در عراق ساختمانی که مأموران اطلاعاتی در آن مستقر بودند از سفارت جدا بود.

در برخی از کشورها سفارت رسماً در کنترل سپاه قرار دارد. مانند کشورهای عراق و افغانستان و لبنان. در سوریه سفارت در کنترل نیروی قدس سپاه است.

 

نمونه سفارت اتریش و اسدالله اسدی 

همچنین در اتریش محلی که اسدالله اسدی در سفارت مستقر بود یک محل مستقل بود. سفارت اتریش در سالهای اخیر نقش فرماندهی امور وزارت اطلاعات در خاک اروپا را داشته است. هواپیمایی ایران‌ایر امکانات جداگانه‌ای در اختیار مصطفی رودکی و بعد هم اسدالله اسدی قرار می‌داده است.

در حالی‌که اسدالله اسدی که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ به‌عنوان دبیر سوم در سفارت رژیم در عراق مستقر بوده و کارشناس مواد منفجره است، در طراحی عملیات تروریستی و کارگزاری بمبهای کنار جاده‌یی در کشور عراق با همکاری مزدوران نیروی قدس سپاه نقش مستقیم در کشتن بیش از ششصد آمریکایی داشته است.

همچنین سفارت رژیم در فرانسه نقش پشتیبانی عملیات تروریستی ویلپنت را داشته است.

 

استفاده از پاسپورت دیپلماتیک 

تروریستهای رژیم به‌طور گسترده از پاسپورت دیپلماتیک استفاده کرده‌اند. از جمله در ترور دکتر کاظم رجوی ۱۳تروریست اعزامی همه پاسپورت دیپلماتیک داشته‌اند.

در پاسپورتی که اسدالله اسدی در طرح تروریستی علیه گردهمایی ایرانیان در پاریس، استفاده کرده است مشخصاتی درج شده که با هویت واقعی‌اش متفاوت است. در پاسپورت استفاده شده محل تولد اسدی تهران ذکر شده در حالی‌که او متولد خرم‌آباد است و پدرش از اعضای ستاد پشتیبانی جنگ در خرم‌آباد بوده و اساساً خانواده‌اش در لرستان هستند.

 

مثال دیگر سفارت در آلبانی 

 نمونه دیگر سفارت رژیم در آلبانی است که تحت کنترل وزارت اطلاعات قرار دارد و یک مدیرکل به‌عنوان سفیر در آن مستقر شده است.

این‌ها همگی موارد بارزی از نقش کلیدی و مرکزی دستگاه دیپلماسی رژیم در ماشین ترور آخوندها است.

 

نقش وزرای خارجه رژیم در این دستگاه؟ 

تاریخچه عملیات تروریستی رژیم آخوندی به‌خوبی نشان می‌دهد که وزارت‌خارجه و وزیر آن، نقش پشتیبانی از عملیات تروریستی توسط وزارت اطلاعات و همچنین نیروی قدس سپاه را داشته است.

 

ولایتی

به‌عنوان مثال علی‌اکبر ولایتی که به‌مدت ۱۶ سال وزیر خارجه دیکتاتوری آخوندی بوده، در حال حاضر رئیس امور بین‌الملل دفتر علی خامنه‌ای است که این نهاد خود یک ارگان شناخته شدهٔ صدور تروریسم است.

ولایتی طبق احکام بین‌المللی به‌خاطر مشارکتش در عملیات تروریستی آمیا در آرژانتین در سال ۱۹۹۴ و همچنین عملیات تروریستی میکونوس در سپتامبر ۱۹۹۲ تحت تعقیب بین‌المللی قرار دارد.

در۱۳ژوئیه ۲۰۱۸ دولت آرژانتین از دولت روسیه و دولت چین درخواست استرداد علی‌اکبر ولایتی را در مسافرت به این کشورها کرده بود.

 

متکی

منوچهر متکی که از ۲شهریور ۱۳۸۴ تا ۲۲آذر ۱۳۸۹ وزیر خارجه دولت محمود احمدی‌نژاد بوده، مطابق شهادت شهود از جمله گواهی یکی از اقوام نزدیکش، از اعضای جوخه اعدام و شکنجه‌گر در شهر دره گز در استان گلستان بوده است.

طی دوره‌ای که او طی سالهای ۱۳۶۴تا ۱۳۶۸ سفیر رژیم در ترکیه بود، دهها ترور توسط رژیم در ترکیه انجام شده که توسط سفیر رژیم در ترکیه یعنی شخص منوچهر متکی پشتیبانی و حمایت شده است.

در یک عملیات تروریستی، در آبان۱۳۶۷ تروریستهای سفارت رژیم در استانبول یکی از مجاهدین را ربودند و پس از شکنجه، قصد انتقال او به ایران را داشتند. این مجاهد خلق که ابوالحسن مجتهدزاده نام داشت موفق شد با استفاده از یک موقعیت استثنایی از چنگ تروریستها فرار کند. این فرار پرده از چهره متکی و سایر دیپلمات تروریستهای سفارت آخوندی در استانبول برداشت. مجتهدزاده در مصاحبه‌هایش همانجا و در همان‌ زمان نقش مستقیم منوچهر متکی در این اقدام تروریستی را فاش کرد.

 

وزیر خارجه عضو شورایعالی امنیت ملی 

مطابق گزارشات رسمی منتشر شده در رسانه‌های رژیم شخص وزیر خارجه یکی از اعضای اصلی و کلیدی شورایعالی امنیت ملی رژیم آخوندی محسوب می‌شود.

کلیه طرح‌های تروریستی و دخالت‌های جنگ‌افروزانه رژیم در آنجا تصمیم‌گیری شده و شخص وزیر خارجه همانجا به‌طور مستقیم در جریان این‌گونه تصمیمات می‌باشد.

 

نقش محمد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم در عملیات تروریستی 

محمد جواد ظریف به‌عنوان یکی از اعضای اصلی شورایعالی امنیت ملی رژیم در جریان طرح تروریستی ویلپنت پاریس که در ژانویه ۲۰۱۸در شورایعالی امنیت رژیم مورد تصویب قرار گرفته، بوده است.

اسدالله اسدی که به اتهام حمل بمب در کشور بلژیک زندانی است سال‌ها با عنوان دبیر سوم در سفارت اتریش مستقر بوده که تحت مسئولیت وزیر خارجه قرار داشت.

محمد جواد ظریف در تاریخ یکشنبه ۲۸آوریل ۲۰۱۹ در مصاحبه‌یی که با تلویزیون فاکس‌ نیوز انجام داد مدعی شد که «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرگز آمریکایی‌ها را نکشته است». تلاش ظریف برای پنهان کردن خونی که روی دست پاسداران است و آنها خود این را پنهان نمی‌کنند منزجر کننده است. علاوه بر آن طی سال گذشته ۵نفر از دیپلمات تروریستهای رژیم که همه زیر دست ظریف بوده‌اند از کشورهای مختلف اخراج شده‌اند.

محمد جواد ظریف شخصاً دارای ارتباطات گسترده‌ای با بالاترین مقامات وزارت اطلاعات که در طرح‌های تروریستی شرکت داشته‌اند بوده است. از جمله محمد جواد ظریف از دوستان نزدیک و خانوادگی سعید امامی معاون وزیر اطلاعات است که دهها ترور را در داخل و خارج ایران انجام داده بود.

محمد جواد ظریف در سال ۱۳۶۳ به همراه سعید امامی در جلسات سازمان ملل شرکت کرد. ظریف در یک مصاحبه گفته بود: «در کمیته سوم، بحث حقوق‌بشر به‌تازگی علیه ایران مطرح شده بود. بنده مسئول این کمیته شدم و آقایان سعید امامی و سیروس ناصری نیز به‌عنوان همراه من، در جلسات شرکت می‌کردند»!

محمد جواد ظریف طی سالهایی که مسئول کرسی نمایندگی رژیم در سازمان ملل در نیویورک بود، غلامحسین محمد نیا، رئیس ایستگاه اطلاعات رژیم زیر دست وی و در همان دفتر نمایندگی رژیم در سازمان ملل مستقر بود و پروژه‌های مشترکی را با هم دنبال می‌کردند. غلامحسین محمد نیا به‌عنوان سفیر رژیم در این کشور در نوامبر ۲۰۱۸به اتهام اقدامات تروریستی توسط دولت آلبانی اخراج شد.

محمد جواد ظریف همچنین دارای ارتباطات نزدیکی با رضا امیری مقدم، رئیس «سازمان اطلاعات خارجی و نهضتها» و معاون وزارت اطلاعات است که فرماندهی طرح تروریستی ویلپنت پاریس را اجرا کرده است. او در جلسه بزرگداشت محمد باقر حکیم با عنوان «همایش حکیم، محور و وحدت» عصر شنبه ۱۸اسفند ۱۳۹۷با حضور محمد جواد ظریف، رضا امیری مقدم در دانشگاه تهران شرکت کرده است.

 

بخشی از وزارت اطلاعات در وزارت‌خارجه 

نکته دیگری که باید مورد تأکید قرار گیرد این است که یک بخش از معاونت خارجی وزارت اطلاعات که اکنون اسم آن را «سازمان اطلاعات خارجی و نهضتها» گذاشته‌اند و به اسم « اداره کل بررسی گزارشات» شناخته می‌شود، در مقر مرکزی وزارت‌خارجه آخوندها مستقر است. یک نسخه از تمام گزارشاتی که از سفارتهای مختلف به مرکز ارسال می‌گردد،‌ به این اداره کل می‌رسد. این اداره کل در وزارت‌خارجه با کد ۲۱۰ شناخته می‌شود.

 

نقش خامنه‌ای در طرح‌ها و توطئه‌های تروریستی 

نقش خامنه‌ای از دو وجه در کتاب فوق‌الذکر توضیح داده شده است:

  • ابتدا نقش خامنه‌ای در تصمیم‌گیریهای تروریستی توضیح داده شده که عملیات تروریستی نهایتاً توسط شخص خامنه‌ای تصویب و نهایی می‌شود. در یک شماتیک ارتباط بین خامنه‌ای و ارگانهای تروریستی شامل دفتر امور ویژه، شورایعالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی قدس نشان داده شده است.
  • در ادامه آن احکام دادگاههای بین‌المللی آمده است که در آنها از خامنه‌ای به‌عنوان بالاترین تصمیم‌گیرنده تروریزم صریحاً اسم برده شده است.

 

خواسته‌های مقاومت

در انتهای کنفرانس (معرفی کتاب) خواسته‌های مشخصی اعلام شد که برای جلوگیری از تکرار تروریسم رژیم باید انجام شود و به سیاست مماشات با این رژیم پایان داده شود:

یکم. لیست‌گذاری تروریستی وزارت اطلاعات (اشاره به نقش مشترک وزارت اطلاعات و سپاه و ضرورت لیست‌گذاری مثل سپاه).

دوم. لیست‌گذاری خامنه‌ای و بیت خامنه‌ای به‌عنوان بالاترین آمر اقدامات تروریستی.

سوم. اخراج مأموران وزارت اطلاعات و همچنین مزدورانی که در شبکه اطلاعاتی وزارت اطلاعات در کشورهای اروپایی قرار دارند.

چهارم. بستن سفارتها و مراکز وزارت اطلاعات در آنها.

پنجم. قطع منابع مالی تروریسم، شامل تحریم نفت و گاز و پتروشیمی.

ششم. به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای مقاومت و آزادی.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b17bbadf-b273-4f8b-87a4-44cf363b2696"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات