728 x 90

سفیر عربستان سعودی در آمریکا: گفتگو با رژیم ایران و اعتماد به آن بسیار دشوار است

  خالد بن سلمان، سفیر عربستان سعودی در آمریکا
  خالد بن سلمان، سفیر عربستان سعودی در آمریکا

  خالد بن سلمان، سفیر عربستان سعودی در آمریکا  گفت: گفتگو و اعتماد به رژیم ایران آنهم  در سایه نقض قوانین بین‌المللی توسط این رژیم، کار دشواری است.

به گزارش العربیه وی شامگاه پنج شنبه  طی پیامی نوشت: «طبق معمول هنگامی که رژیم ایران با دلیل و مدرک مبنی بر دخالتهای آشکار آن در امور داخلی دیگر کشورها مواجه می‌شود، با انکار از پذیرفتن آن سرباز زده و ادعای ساختگی بودن آن را تکرار می‌کند.

سفیر عربستان سعودی در آمریکا افزود:« با چنین رژیمی که به نقض قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد بسیار دشوار است که بتوان با آن وارد مذاکره یا اعتماد کرد.

اظهارات سفیر عربستان سعودی در آمریکا  پس از بیان شد که عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل‌متحد روز پنجشنبه 26آوریل از شورای امنیت خواست تا «موضعی قاطع در برابر اقدامات تجاوزکارانه رژیم ایران» اتخاذ کند.

وی، در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت درباره منطقه خاورمیانه، گفت:« رژیم ایران به حمایت‌های خود از شبه‌نظامیان مسلح در یمن و سوریه ادامه می‌دهد.

نماینده  عربستان سعودی تأکید کرد:« رژیم  ایران به دخالتهای آشکار خود در کشورهای عربی و گسترش تروریسم و تأمین مالی آن ادامه می‌دهد.  این رژیم از بزرگترین گروه تروریستی یعنی حزب‌الله لبنان که تمام این کشور را به کنترل در آورده و در سوریه دست به اقدامات تروریستی زند، حمایت می‌کند.

نماینده دائم عربستان  سعودی در سازمان ملل گفت:«کارشناسان تأیید کردند که موشک شبه‌نظامیان حوثی که عربستان سعودی را  هدف قرار داده‌اند، ساخت  رژیم ایران است.

المعلمی افزود:«تهران از شبه‌نظامیان حوثی پشتیبانی کرده و اسلحه و موشک در اختیار آنها قرار می‌دهد تا با آن خاک عربستان سعودی را هدف قرار دهند».

وی با تأکید بر این‌که رژیم  ایران قطعنامه‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، گفت:« جامعه جهانی در برابر اقدام های تروریستی رژیم ایران که با هدف بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه صورت می‌گیرد، دست بسته ساکت نخواهد ایستاد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d18afa73-623d-4c0e-a0f6-268e71a2ccc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات