728 x 90

سوغات سفر روحانی

آخوند روحانی در یزد
آخوند روحانی در یزد

ره آورد سفر روحانی به یزد، برای نظام آخوندی فوران تضاد و بحران در رأس حاکمیت فاسد نظام بود. روحانی در سفرش به یزد از دو سو مورد حمله قرار گرفت؛ هم از طرف مردم و اقشار به جان آمده که شعار می‌دادند «تورم گرانی، جواب بده روحانی» و با شعار «دروغگو دروغگو» روحانی را هو می‌کردند. هم از طرف باند خامنه‌ای مورد حمله شدید قرار گرفت و متقابلا پتهٔ نمایش مسخرهٔ مبارزه با فساد ولی‌فقیه را روی آب انداخت و چندین فقره دزدیهای میلیارد دلاری باند خامنه‌ای را برملا کرد. این فاش‌گویی‌ها یک جنگ پردامنه را کلید زده است.

روز یکشنبه ۱۹مرداد پاسدار حسین شریعتمداری در آستانه سفر روحانی به یزد، به فهرستی از فساده‌ای دولت وی اشاره کرد و با یادآوری فامیل سالاری رایج در دولت روحانی، از خیز نظام برای وارد آوردن ضربات سنگین به این باند خبر داد و با بیان این‌که « آیا افرادی با این ویژگی (بخوانید ویژه‌خواری) منافع و مصالح نظام را به منافع فامیلی و حزب و گروه و قبیله‌ای خود ترجیح می‌دهند؟!» وعده داد به‌زودی فهرستی از ویژه خواریها در دولت روحانی را برملا کند.

 

در پاسخ به این تهدیدات بود که آخوند روحانی در یزد با یادآوری دزدیهای نجومی و میلیارد دلاری باند رقیب از فروش نفت تهدید کرد که این فاش‌گویی‌ها را در سفرهای استانی خود ادامه خواهد داد. وی گفت: «این پول‌هایی که من امروز اعلام کردم باید برای مردم توضیح بدهند والا مورد به مورد من به‌ مناسبت در استانهای مختلف این رقمها را اعلام می‌کنم».

واکنش‌های باند ولی‌فقیه به اظهارات روحانی از آماده‌باش این باند برای حمله به روحانی حکایت می‌کند.

اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه فوری به صحنه آمد و بخشی از فساده‌ایی را که روحانی به باند رقیب نسبت داده بود به خودش برگرداند و با اشاره به پرونده‌های فساد باند روحانی در کرسنت و استات اویل، با لحن تهدیدآمیز گفت: «آیا روحانی از پیگیریهای دستگاه قضا در پرونده زنجانی بی‌اطلاع است؟. برای ما فرقی نمی‌کند که پرونده فساد مربوط به زنجانی باشد یا کرسنت و استات اویل. برخی وزرا و مدیران دولت قبل که در پرونده زنجانی برای آنها کیفرخواست صادر شده بود، در دولت جدید ارتقا پیدا کردند».

پاسدار نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم هم در جلسهٔ علنی روز ۱۹آبان بهصحنه آمد و علاوه بر اشاره بهفساد در باند روحانی مذاکره جویی با آمریکا را هم بهانه حمله قرار داد و در حالی که نظام آخوندی را «ملت ایران» می‌نامید گفت: «در عجبم که برخی هم‌چنان بر طبل مذاکره می‌کوبند در چنین شرایطی کدام وجدان بیدار کدام انسان آگاه و آزاده کدام ایرانی غیرتمند راضی بهمذاکره با آمریکا می‌شود که نتیجه‌اش جز ذلت و خواری ملت ایران نخواهد بود...آقای رئیس‌جمهور شما در یزد اشاره کردید که ما با اقتصاد مقاومتی و مقاومت به مذاکره ختم می‌شود این غلط است این اشتباه نادرستی است».

پاسدار نقوی حسینی در ادامه به فساد درون باند روحانی اشاره کرد و گفت: «باز آقای رئیس‌جمهور امروز در یزد این اقدام اعتماد ساز را اشتباه تعبیر کرد و گفت با کشاندن چند نفر به دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیست آقای رئیس‌جمهور مفاسد اقتصادی در دستگاه جنابعالی اتفاق می‌افتد، شش سال است مبارزه می‌کردی کشاندن افراد به دادگاه مبارزه اقتصادی نیست؟ جنابعالی مبارزه با فساد مبارزه با مفاسد کنید‌ از برادر خودتان شروع کنید».

آخوند سالک هم ضمن این‌که همهٔ افتضاحات نظام را بر سر روحانی ریخت نسبت به ابراز ضعف در مذاکره جویی به او هشدار داد: «جای اقتدار و التماس نباید عوض شود لذا باید مراقبت ویژه‌یی باید داشت....کشور را معطل دشمنان نکنید و برای حل معضل بیکاری، معیشت مردم، گرانی، تورم و اقتصاد به ظرفیت‌های جوانان، نخبگان، مردم و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری کنید».

پژمانفر عضو دیگر مجلس ارتجاع هم روحانی و باندش را عامل تشدید بحرانهای اقتصادی – اجتماعی دانست و به او نسبت به تشدید شکاف درونی نظام تحت عنوان «دوقطبی سازی» هشدار داد و گفت: «آقای روحانی وظایف دولت را در مسأله حل مسائل گرانی و بیکاری و تورم را که تمام خانواده‌های کشور را آزرده کرده و رنج میده با دوقطبی کردن تو موضوعات دیگه نمی‌شود حل کرد شما فرار از وظایف خودتان نکنید شما هر چه بگید مردم از شما به‌عنوان رئیس‌جمهور کار شغل حل مسایل اقتصادی خودشون را می‌خواهند.....یک نگاهی به مطالبات مردم که جلوی شما امروز گرفته شده بود اگر می‌کردید و چشمتان را مثل گذشته نمی‌بستید می‌دیدید مردم از شما چه می‌خواهند مردم از شما نسبت به سفره‌های کوچکشدشون سؤال دارند مردم نسبت به مشکلات اقتصادی شون از شما سؤال دارند مردم که چندتا فرزند شون تحصیل کرده است و بیکار است در منزل هست از شما سؤال دارند آقای روحانی حاشیه‌ها را رهاکنید».

هر چند در یزد واکنش آخوند روحانی به باند رقیب تند و تهدیدآمیز بود، اما حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی روحانی گفت:« هدف صحبت‌های امروز رئیس‌جمهور توجه دادن به فسادهای بسیار بزرگ بود». وی افزود « به‌نظر نمی‌آید سخنرانی امروز رئیس‌جمهور غیر از موارد خاصی که ایشان به صراحت اعلام کردند مورد دیگری را پوشش دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6749d14-b223-4c87-a6bb-52017cdf580e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات