728 x 90

سکونت ۴.۵میلیون نفر در بافتهای فرسوده و حاشیه‌ای تهران + تصویر

بافت فرسوده
بافت فرسوده

استاندار رژیم در تهران گفت که در این استان ۱۴هزار و ۵۰۰هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین وجود دارد که ۴.۵میلیون نفر در این بافت ساکن هستند.
محمد حسین مقیمی امروز پنجشنبه 19بهمن گفت: در استان تهران ۱۴هزار و ۵۰۰هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین داریم که ۶۶۰۰هکتار آن در شهرهای استان تهران و ۷۹۰۰هکتار دیگر نیز در شهر تهران است که در این بافتها ۴.۵میلیون نفر جمعیت سکونت دارند.
یک میلیون و ۲۰۰هزار خانوار ساکن در این بافتها هستند که ۶۵۰هزار خانوار در شهرهای استان تهران و ۵۵۰هزار در خود شهر تهران سکونت دارند.
در این استان ۱۴هزار و ۵۰۰هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین وجود دارد که ۴.۵میلیون نفر در این بافت ساکن هستند.
وی همچنین گفته است: ۳درصد بافت فرسوده تهران در منطقه ۱۷قرار دارد

 

لازم به یادآوری است که در تاریخ ۱۵آذر ۹۶ مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در رابطه با بافتهای فرسوده تهران گفته بود:
بافت فرسوده ما خیلی ناپایدارتر از ساخت و سازهای سر پل ذهاب است زلزله سرپل‌ذهاب تنها 22ثانیه طول ‏کشید که این میزان خرابی به بار داشت 15هزار واحد مسکونی تخریب شد و 2هزار 800میلیارد تومان خراب ‏شد، حال تصور کنید در بافت فرسوده شهر زلزله بیاید، حدود 3تا 3.5میلیون نفر جمعیت در 123هزار پلاک ‏با سه فاکتور؛ ناایمن، ریزدانه و نفوذناپذیر زندگی می‌کنند. این آمار نگران‌کننده است از این رو الویت ما در ‏مدیریت شهری نوسازی بافت فرسوده است.‏

 

‏۲۰۳هزار و خرده‌ای که ۲۰۵هزار پلاک عنوان می‌شود البته تا الآن ۴۰درصد کار انجام شده، یعنی ‏نزدیک به ۸۰هزار پلاک نوسازی شده است و ۱۲۳هزار تا باقی مانده که این ۸۰هزار در طول ۱۱سال انجام ‏شده است.
و در تاریخ 8آذر 96 عباس شوکتی یک کارشناس مسکن گفت: حدود ۲۰درصد از جمعیت تهران در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ساکن هستند؛ بافتهایی که زلزله ۶ریشتری برای تبدیل آنها به تلی از خاک کافی است.‏

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ef342ee-c346-4db8-8f67-83f53a695ae5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات