728 x 90

عضو مجلس رژیم ایران: تورم غذایی عدد تکان دهنده بالای ۵۰ را نشان می‌دهد

وضعیت وخیم اقتصادی در ایران
وضعیت وخیم اقتصادی در ایران

خبرگزاری حکومتی ایلنا، به‌نقل از علیرضا محجوب، عضو مجلس رژیم ایران گزارش کرد: «دزفول ۶۰ هزار بیمه‌گذار اصلی دارد، ولی حدود ۲۰۰ هزار نفر باید از خدمات بیمه‌ای و حمایتی بهره‌مند باشند که آمار بالایی است.... در مورد زندگی توده‌های ضعیف و مزدبگیر جامعه، در جلسات غیرعلنی مجلس هم گفتیم که چه حقوق کارگر و چه حقوق مستمری بگیران قابل تطبیق با هزینه نیست. امروز شاخص نابرابری در اقتصاد به سمت طبقات ثروتمند و دارا گردش می‌کند و این از نظر اجتماعی خبر بد و مأیوس‌ کننده‌ای است؛ همه باید عدالت را بپذیریم، صدقه و کمک از کسی نمی‌خواهیم، فقط می‌گوییم حقوق کارگر و کارمند آن گونه که حقش است باید داده شود».

 

وی که گرداننده تشکل دولتی خانه کارگر است افزود: «حقوق‌بگیران ما تحت فشار اقتصادی هستند، ولی این فشار یکطرفه است و شامل ثروتمندان نمی‌شود و این تورم برای ما عزا و برای ثروتمندان جشن است. هیچکس حق ندارد در مورد تورم کوچک‌نمایی کند. بین تورم عددی و سایر تورم‌ ها تفاوت قائل هستیم؛ آنچه حس می‌شود برای ما معتبر است نه عدد و ارقام. تورم مؤثر در زندگی کارگران بیداد می‌کند؛ تورم در غذا عدد بالای ۵۰را نشان می‌دهد و این عدد تکان‌دهنده است».

 

حداقل هزینه خانوار ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار، حداقل دستمزد یک میلیون و صدهزار!

آمارها در ایران نشان می‌دهد که سفره کارگران روزبه‌روز کوچکتر می‌شود، در حالی که حداقل هزینه یک خانواده چهار نفره، ماهانه شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد، رژیم آخوندی حداقل دستمزد برای سال ۹۷را تنها برابر یک میلیون و صد هزار تومان (کمتر از یک ششم این میزان) تعیین کرده است. حقوق متوسط یک معلم دو میلیون و سیصد هزار تومان و حقوق یک معلم بازنشسته حدود یک میلیون و دویست هزار تومان تعیین شده است.

 

مرکز آمار ایران متوسط درآمد سال ۱۳۹۶ خانوارهای شهری کشور را ۳۷ میلیون تومان اعلام کرد، که ماهیانه سه میلیون و هشتاد هزار تومان می‌شود. این بدان معناست که با توجه به خط فقر برابر شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به‌طور متوسط ۱۰۰ درصد خانواده‌های ایرانی زیر خط فقر قرار دارند.

 

حدود ۵۵ میلیارد دلار در سال، حداقل مخارج حفظ قدرت رژیم مذهبی

یکی از دلایل عمده وضعیت اقتصادی، چپاولگری نهادینه شده در رژیم ایران و هدر دادن سرمایه‌های ملی ایران برای پروژه‌های اتمی و صدور بنیادگرایی و تروریسم است، در این رابطه تلویزیون فاکس‌ نیوز در گزارش ۲۸ژانویه ۲۰۱۸ خود به‌نقل از شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد: (رژیم) ایران میلیاردها دلار را برای برنامه تسلیحاتی و تروریسم خرج می‌کند و هم‌زمان نیازمندی‌های پایه‌یی مردم ایران را نادیده می‌گیرد.
این گزارش (جزییات فعالیت‌های موشکی (رژیم) ایران را از زمان توافق اتمی نشان می‌دهد (و اضافه می‌کند که)از سال ۲۰۱۶ تا کنون این رژیم اقدام به شلیک ۱۶ موشک کرده که قابلیت حمل کلاهک اتمی دارند...
گزارشی که توسط شورای ملی مقاومت ایران منتشر شده تصریح می‌کند، قیام اخیر مردم ایران علیه رژیم نتیجه خرج منابع (کشور) برای «سرکوب داخلی، جنگ‌افروزی و توسعهٔ تروریسم در خارج» توسط رژیم است که به فقر و محرومیت مردم ایران منجر شده است.
عنوان این گزارش «دلایل اصلی فقر و قیام مردمی در ایران» است. این گزارش نشان می‌دهد، مخارج حداقل سالانه برای «حفظ قدرت رژیم مذهبی» حدود ۵۵ میلیارد دلار است.
شورای ملی مقاومت می‌گوید که طی سالیان، خامنه‌ای «بیشتر اقتصاد ایران» را تحت کنترل خود در آورده... و شرکتهای تحت کنترل خامنه‌ای بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی ایران را انجام می‌دهند. این گزارش تأمین مالی «جنگ‌افروزی و سرکوب»... را با سایر مخارج دولتی مقایسه می‌کند و.... می‌افزاید، بودجه کامل مراقبت‌های بهداشتی در ایران برای سال ۲۰۱۸،  ۱۶.۳ میلیارد دلار یعنی یک‌سوم بودجه جنگی (رژیم ایران) است... طی شش سال اخیر، مجموع مخارج فعالیت‌های (رژیم) در سوریه، حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار در سال بوده است. گزارش تشریح می‌کند که معترضان در اعتراضات ماه ژانویه شعار می‌دادند: «سوریه را رها کن، فکری به‌حال ما کن» و «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران».

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/844e870e-3642-4807-8396-8b7520c84d2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات