728 x 90

قاچاق تجهیزات موشکی به مقصد ایران از ایلینوی

قاچاق تجهیزات موشکی  به مقصد ایران از ایلینوی
قاچاق تجهیزات موشکی به مقصد ایران از ایلینوی

خبرگزاری آسوشیتدپرس در تاریخ اول تیرماه جاری اعلام کرد: یک کیفرخواست فدرال یک تاجر ۵۶ساله ایرانی را به تلاش برای قاچاق لوازم مورد استفاده در صنعت موشک‌سازی که تحت قوانین عدم تکثیر سلاحهای هسته‌یی ممنوع شده است، از ایلینوی به ایران متهم می‌کند.

 

 

تحریم ارسال قطعات موشک به ایران

دادستان فدرال روز پنجشنبه اعلام کرد سعید ولدباقی در سال ۲۰۱۱ برای صادرات غیرقانونی لوله‌های آلومینیوم که هم در موشک‌سازی و هم صنایع هوافضا مورد استفاده قرار می‌گیرد، از ایلینوی به ایران از طریق بلژیک و مالزی توطئه کرده‌ است. این کیفرخواست هشت مرتبه‌ای در سال ۲۰۱۶ برگردانده شد اما تنها در این هفته بود که پروندهٔ آن گشوده شد. ولدباقی به‌عنوان فراری از سوی مقامات آمریکایی شناخته می‌شود. دادستانها در مورد محل احتمالی او جزئیاتی ارائه نکرده‌اند.

اتهامات علیه ولدباقی شامل کلاهبرداری و تلاش برای نقض قانون قدرتهای اقتصادی اضطراری بین‌المللی است. تنها یک اتهام کلاهبرداری که در کیفرخواست آمده است، حداکثر ۲۰سال زندان دارد.

در پرونده‌های این دادگاه هیچ وکیلی برای ولدباقی مشخص نکرده است.

 

بیشتر بدانید:

عوامل رژیم ایران در کشورهای مختلف به‌دلیل ارسال قطعاتی که در ساخت موشک به کار برده می‌شود دستگیر و در دادگاه‌های آن کشورها محکوم شده‌اند که در گزارشاتی به نمونه‌هایی از نقض تحریمها توسط این عوامل رژیم اشاره شده است.

 

قاچاق قطعات غیرقانونی و نقض تحریمها توسط ایران

در خبری سازمان اطلاعات اوکراین اعلام کرده است، دو دلال رژیم ایران را به‌دلیل تلاش برای قاچاق قطعات موشک «خا -۳۱» و کتب فنی این موشک از کشور اخراج کرده است.

به گزارش «دیلی بیست»، مأموران مخفی اوکراین با متوقف کردن خودروی این دو دلال رژیم ایران و تفتیش آن، قطعات موشک «خا -۳۱» را در آن پیدا کردند و آنها را اخراج کرده است.

 

قاچاق قطعات و محکومیت دو تن از دلالان تسلیحاتی رژیم آخوندی در آمریکا

دادگاهی در لسآنجلس در آمریکا دو تن از دلالان تسلیحاتی رژیم آخوندی که به‌دنبال قاچاق قطعات هواپیماهای نظامی به ایران بودند را محکوم کرد.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، زاویک زرگریان ۵۴ساله در سال ۲۰۱۷ در دادگاهی در لس‌آنجلس به اتهام نقض قانون بین‌المللی و مقررات تحریم و تبادلات، مجرم شناخته شد.

تشکیل این پرونده ناشی از یک تحقیق مخفیانه طولانی است که بر اساس آن هنری ترمیناسیان با زرگریان از خارج از کشور تماس گرفت تا برای به‌دست آوردن قطعات هواپیماهای نظامی از جمله استفاده از جت‌های جنگنده اف -۱۸، از وی کمک گیرد. زرگریان به‌دنبال خرید این قطعات از یک مأمور مخفی اداره مهاجرت آمریکا و اداره امنیت داخلی به‌عنوان تامین‌کننده قطعات خواست استفاده کند و ترمیناسیان به آمریکا سفر کرد تا با هر دوی آنها در مورد این معامله ملاقات کند.

بنا‌ به گفته دادستانها این دو نفر می‌خواستند بین ۱۰ تا ۳۰قطعه خریداری کنند که هزینه کل آن به‌طور بالقوه بیش از سه میلیون و ۶۰۰میلیون دلار بود.

قاچاق قطعات موشک پیشرفته ضد کشتی

سرویس اطلاعاتی اوکراین از شکست تلاش رژیم آخوندی برای قاچاق اجزای موشک پیشرفته ضد کشتی از این کشور به ایران، پرده برداشت.

دیلی بیست گزارش داد: «به گفته یک سخنگوی اطلاعات اوکراین، در چهارمین روز سال ۲۰۱۸، دو فرد ایرانی تلاش کردند اجزای یک موشک پیشرفته را از کیف خریداری کنند. به‌نظر می‌رسد این تلاش، تحریم تسلیحاتی (رژیم) ایران را نقض کرده باشد».

بنا‌ به این گزارش، پلیس مخفی اوکراین با دستگیری دو مأمور رژیم ایران، در خودروی آنها اجزای موشک را کشف کرد. دو فرد مذکور سپس به ایران مسترد شده‌اند.

به گفته دیلی بیست، رئیس اطلاعات اوکراین در سفر اخیر خود به واشنگتن، به مقامهای آمریکایی گفته است، (رژیم) ایران تلاش داشته است اجزای موشک ضد کشتی X-۳۱ را که در اوکراین تولید می‌شود، به‌دست بیاورد.

وی گفت که یکی از افراد ذکر شده، وابستهٔ نظامی سفارت رژیم ایران در کیف بوده است.

مطالب مرتبط:

دستگیری یک دلال کانادایی بهدلیل قاچاق تجهیزات نفتی به ایران

محکومیت یک دلال سپاه پاسداران در آمریکا به جرم قاچاق تجهیزات نظامی

۵۷ماه زندان برای یک دلال رژیم ایران در نیویورک

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6a46d31-1771-4c1f-8d6b-9e956af02a8b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات