728 x 90

مایک پمپئو، نیکی هیلی و جان بولتون: فشار بر رژیم ایران برای توقف حمایت از تروریسم

نیکی هیلی - مایک پمپئو - جان بولتون
نیکی هیلی - مایک پمپئو - جان بولتون

مقامات بلندپایه سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ یک روز قبل از سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در سخنانی بر سیاست‌های دونالد ترامپ تأکید کردند و گفتند هدف از فشار بر رژیم ایران تغییر رفتار این رژیم و توقف حمایت از تروریسم است.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه ۲مهر ۹۷در نیویورک در یک نشست خبری شرکت کردند.

 

مایک پمپئو از جمله گفت رژیم ایران بزرگترین رژیم حامی تروریسم در جهان است و هدف ما فشار بر تهران برای توقف این اقدامات است. آمریکا از همه کشورها می‌خواهد به ما پیوندند تا مانع حمایت رژیم ایران از تروریسم شویم.

 

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در سخنان کوتاهی گفت ما می‌خواهیم رژیم ایران رفتار خود را تغییر دهد.

 

توقف حمایت از تروریسم

وزیر خارجه ایالات متحده در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل روز یکشنبه گفت ما خواستار آن هستیم که ایران به‌عنوان بزرگترین کشور حامی تروریسم، اقداماتش در این زمینه را متوقف کند.

 

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل ‌متحد طی مصاحبه‌یی با شبکه سی.ان.ان در روز اول مهر نقش مخرب رژیم ایران در منطقه و ضرورت افزایش بر آن را مورد تأکید قرار داد.

نیکی هیلی گفت:

در آمریکا هیچ علاقه‌یی به رژیم ایران وجود ندارد. ما می‌گوییم توافق وحشتناکی با این رژیم وجود داشته است. در جریان این توافق رژیم ایران صدها میلیارد دلار به‌دست آورد. این رژیم هم‌چنان آزمایشات موشکهای بالستیکی انجام می‌دهد، از تروریسم حمایت می‌کند، تسلیحات می‌فروشد و هر جنگی که بوده آثار انگشت رژیم ایران را می‌بینیم خواه در یمن باشد خواه در عراق و خواه در سوریه. ما می‌خواهیم مطمئن شویم رژیم ایران مورد حسابرسی قرار می‌گیرد.

 

رژیم ایران باید مورد حسابرسی قرار بگیرد

نیکی هیلی در مصاحبه با سی.ان.ان افزود: کارشناسان ممکن است موضوعات مختلفی مطرح کنند ولی در ته خط همه متفق هستند که رژیم ایران بازیگر خوبی نیست. آنها قرار است تحقیقات بسیاری انجام دهند و جامعه بین‌المللی باید این رژیم را مورد حسابرسی قرار دهد.

دونالد ترامپ در مورد ایران بسیار قوی عمل کرده. او با قدرت گفته است ما نمی‌توانیم از رفتار این رژیم چشم‌پوشی کنیم آنها بازیگران بدی هستند.

در حال حاضر اقتصاد ایران به‌خاطر بیرون کشیدن ما از توافق اتمی سقوط کرده است. آنها مستاصل شده‌اند.

 

فعالیت بی‌ثبات کننده رژیم ایران

نیکی هیلی سفیر دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد روز ۳۰شهریور۹۷در اجلاس شورای امنیت گفت:‌

رژیم ایران هم‌چنان یک مشکل است و در هر نقطه خطرناکی از جهان اثر انگشت این رژیم وجود دارد، برای همین صحبت در مورد رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن و صحبت در مورد سایر کارهایی که برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه انجام می‌دهد قطعاً از موضوعات شورای امنیت خواهد بود.

نیکی هیلی افزود: هیچ رژیمی به اندازه جمهوری اسلامی منبع بی‌ثباتی نیست.

ما بحث در شورای امنیت در جلسه چهارشنبه را گسترش دادیم و به موضوع تکثیر هسته‌یی هم می‌پردازیم. قطعاً وقتی که ما از تسلیحات کشتار جمعی صحبت می‌کنیم رژیم ایران بخشی از بحثها خواهد بود.

 

چهل سال است رژیم ایران رفتار غیرقانونی دارد

نیکی هیلی گفت: بیش از چهل سال است که رژیم ایران خارج از قانون رفتار می‌کند و بسیار سخت است که نام یک درگیری در خاورمیانه را بدون اشاره به ردپای ایران ببریم.

وی افزود: رژیم ایران از دیکتاتورهایی حمایت کرده که علیه مردم خودشان از گاز شیمیایی استفاده کرده‌اند. تهران به شبه‌نظامیان موشک می‌دهد، برای شبه‌نظامیان و تروریستهای خارجی پول تأمین می‌کند و علیه منافع و سیاست‌های شورای امنیت فعالیت دارد. در سراسر خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران حاکمیت همسایگان خود را به خطر می‌اندازد. در لبنان، سوریه و یمن به‌طور کامل به حاکمیت آنها بی‌توجه است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل افزود:‌ در ماههای اخیر تجاوزات رژیم ایران افزایش یافته و به‌طور آشکار نیروهای نیابتی با پول، آموزش و تجهیزات تهیه شده از سوی تهران در عراق فعالیت دارند.

 

رژیم ایران می‌خواهد فعالیت تروریستی در عراق را گسترش دهد

نیکی هیلی در پایان سخنان خود با اشاره به جزئیات فعالیتهای رژیم ایران در عراق گفت تهران می‌خواهد عراق ضعیف بماند تا فعالیتهای تروریستی خود را در آنجا توسعه بدهد. دخالتهای رژیم ایران نه تنها مانع پیشرفت مردم عراق نیست بلکه مایه درگیری و جنگ بیشتر در آنجاست. همه اعضای شورای امنیت باید نگران باشند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4c4270c-0583-4bcd-bace-400b7052abe6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات