728 x 90

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، نمودار اعتراضات مردم ایران

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی، نموداری منتشر کرده که روند رو به رشد اعتراضها در ایران را نشان می‌دهد.

در نمودار منتشر شده در روز چهارشنبه ۳۱خرداد ۹۷ توسط پومپئو، ماه‌های دسامبر و ژانویه گذشته، بیشترین اعتراضها در ایران روی داده است. در این ماه بسیاری از شهرهای ایران، شاهد اعتراضهای خیابانی بود که به «قیام سراسری دی ماه» شهرت یافت.

تظاهرات در این ماه با اعتراضهایی علیه وضعیت اقتصادی آغاز شد اما به سرعت شعارهای معترضان به سمت درخواست برای سرنگونی رژیم آخوندی پیش رفت و شعارهایی علیه خامنه‌ای سر داده شد.

 

حمایت دونالد ترامپ از قیام مردم ایران

۲۹دسامبر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام از اعتراضات مردمی در ایران حمایت کرد و گفت مردم ایران از فساد رژیم ایران و تلف‌کردن سرمایه‌های این کشور در حمایت از تروریسم به جان آمده‌اند. وی در این توئیت افزود حکومت ایران بایستی به حقوق مردم ایران از جمله آزادی بیان احترام بگذارد.

 

دونالد ترامپ ۲ژانویه نیز طی پیامی گفت: مردم ایران نهایتاً علیه رژیم بیرحم و فاسد ایران عمل می‌کنند. تمامی پولی که اوباما، به طرزی احمقانه به آنها داد برای تروریسم هزینه شد و به جیب آنها رفت.

 

حمایت مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا از قیام ایران

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا ۱ ژانویه بار دیگر حمایت خود را از قیام مردم ایران ابراز کرد.

وی در توئیتر خود نوشت:‌ مقاومت جسورانه و فزاینده مردم ایران امروز به همه کسانی که برای آزادی مبارزه می‌کنند امید و ایمان می‌بخشد.

ما آنها را تنها نباید بگذاریم و نخواهیم گذاشت. مادامی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و من معاون رئیس‌جمهور هستم، ایالات متحده آمریکا اشتباه شرم‌آور گذشته را که کناری ایستادند و مقاومت قهرمانانه مردم ایران را که با رژیم بیرحمشان می‌جنگیدند، نادیده گرفتند تکرار نمی‌کنیم.

 

قطعنامه کنگره آمریکا در حمایت از قیام ایران

 

در کنگرهٔ آمریکا، جیم بنکس عضو کمیتهٔ قوای مسلح مجلس نمایندگان، قطعنامه ۶۷۵ را در حمایت از قیام مردم ایران و در محکومیت اعمال خشونت‌بار رژیم آخوندی علیه قیام‌کنندگان ارائه کرد.

 

جیم بنکس طی بیانیه‌یی، گفت: «در این زمان حساس، حیاتی است که ما از مردم ایران در تلاششان برای رسیدن به آزادی، حمایت کنیم. ایالات متحده متعهد به دفاع از حقوق‌بشر بین‌المللی، به‌خصوص آزادی بیان و آزادی تجمع است».

وی تأکید کرد که مردم ایران در تلاششان برای دستیابی به یک حکومت دموکراتیک، شایستهٔ حمایت دوحزبی در آمریکا هستند.

 

قطعنامه ۶۷۵ کنگرهٔ آمریکا با اشاره به گستردگی قیام در شهرهای سراسر ایران و کشتن و دستگیری شماری از قیام‌کنندگان توسط رژیم، تأکید می‌کند: «شهروندان ایران، شایستهٔ حمایت از سوی جامعه جهانی، در تلاششان برای (دستیابی به) یک حکومت دموکراتیک هستند که به حقوق‌بشر و آزادی‌ها احترام بگذارد».

 

قطعنامه سپس خواسته‌های خود را از جمله به این ترتیب اعلام می‌کند:

- محکومیت رژیم به‌خاطر تأمین مالی گروهها و فعالیت‌های تروریستی، استمرار سرکوب مردم ایران و اقدامات سرکوبگرانه ارتباطاتی از طریق دخالت در برنامه‌های اینترنتی

- تأکید بر حمایت آمریکا از مردم ایران برای برقراری نظامی که آزادانه انتخاب شده و دموکراتیک باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cafd786-1b53-4f6e-8ed3-773b7b8bcd38"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات