728 x 90

محرومیت زندانیان سیاسی آرش صادقی و مجید اسدی از رسیدگیهای پزشکی

 زندانیان سیاسی آرش صادقی و مجید اسدی
زندانیان سیاسی آرش صادقی و مجید اسدی

دژخیمان خامنه‌ای به‌منظور فشار به زندانیان سیاسی آرش صادقی و مجید اسدی آنها را از رسیدگیهای پزشکی و درمانی محروم کرده‌اند.

آرش صادقی مبتلا به سرطان است شهریور ۹۷پس از یک عمل جراحی سنگین، به دستور دادستانی و سپاه به زندان باز گردانده شد. آرش برای ادامه درمان نیاز به انجام چند دوره شیمی درمانی و پرتو درمانی دارد که تا به امروز با انجام این کار مخالفت شده است.

همچنین بنا بر نظر پزشکان، زندانی سیاسی مجید اسدی، مبتلا به بیماریهای آنکیلوزاناسپونلدیلیت (AS) (یک بیماری روماتیسمی در ناحیه ستون فقرات است)، زخم معده و اثنی عشر و التهاب شبکیه چشم می‌باشد.

دردهای ناشی از بیماری گوارشی به‌دلیل ممانعت از دسترسی مناسب پزشکی و درمانی در خارج از زندان در وی مدتهاست که تشدید شده است.

آخرین بار در شهریور سال ۱۳۹۷ پس از انجام معاینات تشخیصی، معلوم شد که وی مبتلا به زخم معده، زخم اثنی عشر، کیست کبد و التهاب روده می‌باشد. پس از آن و طی یک‌سال اخیر با وجود دردهای فراوان و کاهش وزن، دسترسی این زندان سیاسی از معالجات پزشکی مناسب، به‌طور کامل قطع شده است.

مجید اسدی باید هر ۳ماه یکبار جهت کنترل بیماری AS که یک بیماری پیش رونده است، در بیمارستانی خارج از زندان ویزیت و چکاپ تخصصی شود که تاکنون به‌دلیل ممانعتهای خودسرانه قضاییه و دادستانی، محقق نشده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1861cc1e-573a-4e47-a3cb-6fd742ed8b99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات