728 x 90

معاون خزانه‌داری آمریکا: تحریمهای جدید علیه رژیم ایران قاطع‌تر و فراگیرتر خواهد بود

مارشال بیلینگس‌لی معاون وزیر خزانه داری آمریکا
مارشال بیلینگس‌لی معاون وزیر خزانه داری آمریکا

مارشال بیلینگس‌لی معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در زمینه مبارزه با تأمین مالی تروریسم که در رأس هیأتی به ترکیه سفر کرده است

با اشاره به مذاکرات با مقامات آنکارا درباره تحریمهای جدید علیه رژیم ایران اظهار داشت از تاثیرات این تحریمها بر اقتصاد ترکیه آگاه هستیم.

وی مذاکره با مقامات تُرک در آنکارا را مثبت ارزیابی کرد.

بیلینگس لی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: به ترکیه که متحد و همکار نزدیک ما در ناتو و موضوعات امنیتی است سیاست خود برای تشدید تحریم رژیم ایران را توضیح دادیم.

 

رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم

معاون خزانه‌داری آمریکا گفت:‌ "رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. ما در دیدار با مقامهای ترکیه تصمیمات دولت آمریکا علیه فعالیتهای مختلف رژیم ایران که تهدید مستقیمی برای ایالات متحده، ترکیه و دیگر اعضای ناتو است را مورد ارزیابی قراردادیم. منظور حمایتهای ایران از حزب‌الله، طالبان، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی است".

وی افزود: در این سفر درباره اقدامات رژیم ایران علیه عربستان سعودی، یمن و عراق نیز مذاکره کردیم. نگرانیها خود در مورد توافق هسته‌یی با ایران و این‌که چرا تصمیم به تحریم دوباره این کشور گرفتیم را به اطلاع مقامات ترکیه رساندیم.

ترکیه همسایه ایران و دارای روابط تجاری با این کشور است. بنابراین باید این موضوع را با ترکیه گفتگو کنیم. نسبت به تاثیر تحریمهای ایران در اقتصاد ترکیه حساس هستیم. بنابراین نگرانیهای هر دو کشور را با جزئیات کامل مورد بحث قراردادیم.

ما همه چیز را در چارچوب متحد ناتو بودن با ترکیه ارزیابی می‌کنیم. این موضوع بسیار مهم است. ایران همسایه ترکیه است، اما دوست ناتو نیست. ایالات متحده ترکیه را به‌عنوان دوست و متحد خود می‌بیند و پیوندهای عمیق اقتصادی و بانکی با آنکارا دارد.

 

زمان اندکی به پایان ضرب‌الاجل تحریم ایران باقی است

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با سفر هیأت آمریکایی به برخی کشورهای دیگر از جمله هند و احتمال معافیت برخی از کشورها از تحریمها علیه رژیم ایران گفت: صحبت درباره این موضوع زود است.

بیلینگسلی همچنین با اشاره به اعمال تحریمهای جدید علیه ایران در ماههای اوت و نوامبر اظهار داشت: زمان اندکی باقی مانده است. بنابراین برای این‌که شرکتها و بانکهای ترکیه‌ای پیش از آغاز تحریمها زمان کافی برای تنظیم امور لازم را داشته باشند، باید ۱۸۰روز تعیین شده را مد نظر قرار دهند. باید قدمهای عملی در این باره برداشته شود، این اقدامات بر تصمیمات ما مؤثراست.

 

فضای مثبت مقامهای ترکیه برای تشدید تحریم رژیم ایران

معاون خزانه‌داری آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره مواضع آنکارا درباره چگونگی اجرای تحریمها از طرف ترکیه گفت: ‌ دیدارهای مثبتی داشتیم و اختلافی در این خصوص نداریم. ما دلیل تصمیم خود درباره تحریمهای جدید علیه ایران را با مقامات ترکیه در میان گذاشتیم و به‌عنوان دو متحد درباره لزوم اقدامات مناسب در این باره به توافق رسیدیم.

 

تحریمهای جدید علیه رژیم ایران قاطع و فراگیر خواهد بود

بیلینگسلی با بیان این‌که تحریمهای جدید متفاوت از قبل خواهد بود گفت: تحریمها علیه رژیم ایران بسیار قاطع و فراگیرتر از تحریمهای قبلی خواهد بود. دلیل آن نیز نگرانی ما از خطر مواضع رژیم ایران برای ایجاد بحران جدید در خاورمیانه است. اگر یکی از این موشک ها ریاض را هدف بگیرد، چه اتفاقی می‌افتد؟ یا اگر شبه‌‌نظامیان تحت حمایت ایران اقدامات اشتباهی در سوریه انجام دهند؟ در وضعیت خطرناکی که ایران به وجود آورنده آن است قرار داریم. بنابراین فکر می‌کنیم که تحریمها بهترین راه برای پایان دادن به این مسائل است. به همین دلیل بسیار بیشتر از قبل فعال خواهیم بود. فکر می‌کنم که طرف ترکیه‌ای نیز این مواضع را درک می‌کند.

خرید و فروش طلا (که در فهرست تحریمها قرار دارد) با رژیم ایران را از نزدیک زیر نظر داریم. این‌که برخی فکر کنند با معامله طلا با ایران خواهند توانست تحریمها را دور بزنند، فکر بسیار بدی است.

وی همچنین با اشاره به اجرای تحریمها در ماه نوامبر اظهار داشت شرکتها باید گام با گام روابط خود با رژیم ایران را کاهش دهند. خود شرکتها باید تصمیم‌گیری کنند. ما نمی‌خواهیم که چیزی را به شرکتهای تُرک دیکته کنیم، اما باید تصمیم آگاهانه‌ای را بگیرند و این را بدانند که اگر به روابط اقتصادی خود با ایران ادامه دهند، دیگر جایی در بازار آمریکا و سیستم مالی آن نخواهند داشت.

 

مطالب مرتبط

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3cd7813-64ad-41ac-8890-fb8987cfa147"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات