728 x 90

نمایشگاهی از تسلیحات مصادره شده رژیم ایران در یمن

ارتش ملی یمن
ارتش ملی یمن

ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن با برگزاری نمایشگاهی مجموعه‌یی از تسلیحات ساخت رژیم ایران را که در یمن مصادره شده به نمایش گذاشت. این مجموعه تسلیحات نشان می‌دهد رژیم ایران با ارسال تسلیحات قاچاق و تکنولوژی نظامی برای شبه‌‌نظامیان حوثی قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

ائتلاف عربی تسلیحاتی که بخش‌هایی از آنها یا تمامی آنها توسط رژیم ایران تولید شده را در این نمایشگاه در معرض دید خبرنگاران قرار داد.

 

تسلیحات و هواپیماهای بی‌سرنشینی برای جاسوسی و حمل بمب

یکی از افسران ائتلاف عربی فاش ساخت مجموعه‌ای از هواپیماهای بی‌سرنشین ویژه شناسایی مدل های ابابید ۲، راصد و هدهد مشابه پهپادهای ایرانی که برای اهداف نظامی و شناسایی بکار گرفته می‌شوند نیز در میان تسلیحات مصادره شده وجود داشته است. علاوه بر این یک تک تیر اتریشی که در ایران تکمیل شده در کنار تسلیحات ضد زره ساخت ایران در سال ۲۰۱۵، مشابه موشک‌های روسی کورنیت نیز مصادره شده است.

در ارتباط با مین‌هایی که بخش بزرگی از این تسلیحات را تشکیل می‌دهند مینهای دریایی، بسته‌های انفجاری با شکلهای مختلف که تشخیص آنها برای غیرنظامیان سخت است نیز مصادره شده و بسیاری از غیرنظامیان با تسلیحاتی مشابه آنها قربانی شده‌اند.

یک منبع نظامی گفت این بسته‌های انفجاری با سیستم‌های کنترل از راه دور کار می‌کنند و بسیاری از آنها در ایران ساخته شده است. او افزود این تسلیحات اثبات می‌کنند که رژیم ایران تکنولوژی نظامی پیشرفته خود را در اختیار شبه‌‌نظامیان حوثی قرار می‌دهد.

در نمایشگاه تسلیحات مصادره شده از رژیم ایران، عکس‌هایی از یک قایق تند رو نیز وجود دارد که به‌منظور تهاجم انتحاری ساخته شده بود و در کنار آن دستگاه ساخت سوخت موشک اس کاد نیز وجود دارد.

سخنگوی ائتلاف عربی افزود تمرکز نیروهای اماراتی بر روی بسته‌های انفجاری مصادره شده است به‌طوری‌که روزانه نزدیک به ۵۰۰تا ۱۰۰۰مین زمینی و دریایی حوثی‌ها را خنثی می‌کنند.

 

ائتلاف به رهبری عربستان: رژیم ایران در حال تسلیح شبه‌‌نظامیان حوثی

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۲۹خرداد ۹۷

مقامهای ائتلاف عربی فاش ساختند رژیم ایران در حال تسلیح شبه‌‌نظامیان حوثی است. آنها به خبرنگاران، تسلیحاتی را نشان دادند و گفتند آنها را در جبهه‌های جنگ مصادره کرده که نشان می‌دهد رژیم ایران در حال تسلیح شبه‌‌نظامیان است.

بنا‌به این گزارش، تسلیحاتی که روز سه‌شنبه در ابوظبی و بعد در یک تأسیسات نظامی اماراتی نشان داده شد، شامل پهپاد، یک سلاح تک تیرانداز، بمبهای کنار جاده‌یی بشکل سنگ و حتی یک «قایق پهپاد» پر از مواد منفجره بوده است.

 

نقش وزارت اطلاعات در قاچاق مواد مخدر در یمن

علاوه بر قاچاق سلاح و مهمات به یمن، اسکای نیوز ۱۱اردیبهشت ۹۷از نقش وزارت اطلاعات رژیم ایران در قاچاق مواد مخدر به این کشور خبر داد.

یکی از نظامیان یمنی گفت: حوثی‌ها در قاچاق حشیش دست دارند. این قاچاق توسط اطلاعات رژیم ایران از طریق دریای عرب و بندر حدیده تا استان الجوف صورت می‌گیرد.

بر اساس یک گزارش سازمان ملل که در ماه اوت گذشته منتشر شد سپاه پاسداران علاوه بر قاچاق سلاح، مواد مخدر را نیز به‌عنوان یک منبع مالی دیگر در اختیار حوثیها قرار می‌دهد.

 

در گذشته منابع یمنی فاش ساخته بودند شبه‌نظامیان حوثی شبکه‌ٔ خرید و فروش مواد مخدر را در استانهای صعده و حجه، صنعا و حدیده ایجاد کرده در ساحل غربی یمن فعالیتهای ممنوعه انجام می‌دهند. این فعالیتها تحت نظارت فرماندهان نظامی و امنیتی وابسته به شبه‌نظامیان حوثی است.

 

تجارت مواد مخدر یکی از راههای تأمین هزینه جنگ کودتاگران است. حوثی‌ها نیز مانند شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان از تجارت مواد مخدر برای تأمین هزینه‌های خود استفاده می‌کنند.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ade36cfa-1889-4b24-930a-24d861a66a1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات