728 x 90

هدر نائورت: جهان باید برای متوقف کردن تروریسم و نقض حقوق‌بشر رژیم ایران متحد شود

هدر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
هدر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

هدر نائورت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا طی پیامی گفت: ما نیازمند اقدام شدید برای متوقف کردن تروریسم رژیم ایران و خشونت آن در خارج و بهبود وضعیت پرونده حقوق‌بشری در داخل کشور هستیم.

 

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: ما به حمایتمان از صدای مردم ایران و برانگیختن حمایت بین‌المللی از تلاشهایمان ادامه خواهیم داد. جهان باید در گفتن نه به خشونتهای رژیم ایران متحد شود.

 

سفیر آمریکا در انگلستان:‌ جهان باید در گفتن نه به خشونت رژیم ایران متحد شود

هدر نائورت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در رابطه با توییت سفیر آمریکا در انگلستان گفت: نکات مهمی در سخنان سفیر آمریکا در انگلستان در مورد تحریمها علیه رژیم ایران بود که گفت:«این هرگز سیاست آمریکا نبوده است که بازرگانی انسان‌دوستانه را هدف قرار دهد. تحریمهای ما قصد تغییر رفتار نابود کننده و سرکوب کننده رژیم ایران را دارد».

رابرت وود جانسون ـ سفیر آمریکا برای انگلستان در پیامی گفت: «ما معتقدیم که این نوع فشار مستمر و هدفمند مؤثرترین شیوه برای تغییر رفتار بد رژیم ایران است.... جهان باید در گفتن نه به خشونت رژیم ایران متحد شود».

 

مقام‌های آمریکایی از جمله وزیر خارجه آمریکا و برایان هوک در رابطه با تحریمهای رژیم ایران گفته بودند: این سیاست‌های رژیم ایران، به‌ویژه هزینه کردن پول‌های کشور در خارج از مرزها برای گروه‌های شبه نظامی است که مشکلات را به وجود آورده و نه تحریم‌های آمریکا.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران، گفته‌ است هدف از تحریم‌های آمریکا، تحت‌الشعاع قرار دادن تجارت در زمینه‌های بشردوستانه، از جمله غذا و دارو نیست و رژیم ایران در این زمینه به مردم اطلاعات غلط می‌دهد.

برایان هوک گفته است استثناهایی که آمریکا در نظر گرفته، به نفع مردم ایران است، اما حکومت ایران که مسئول مشکلات اقتصادی، مشکلات مربوط به تأمین نیازهای اولیه و نیز کمبود آب است، در این باره به مردم ایران اطلاعاتی غلط می‌دهد.

 

برایان هوک: شاهد سنگین‌ترین تحریم در تاریخ علیه رژیم ایران هستیم

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات وزارت‌خارجه آمریکا علیه رژیم آخوندی روز ۳۰آبان ۹۷با اشاره به ابعاد تحریمهای گسترده علیه رژیم آخوندی گفت: تحریم‌ها در فعالیت‌های رژیم ایران اخلال ایجاد می‌کند. این رژیمی است که از سال ۲۰۱۳میلادی حدود ۱۶میلیارد دلار در عراق، سوریه و یمن – به‌منظور حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی مختلف، تولید موشک، و همه گونه تهدید علیه صلح و امنیت – هزینه کرده است. بنابراین تحریمهای ما به جا هستند.

 

رئیس گروه اقدام ایران افزود: فکر می‌کنم مردم ایران از این رژیم خسته شده‌اند. رژیمی که ۳۹سال است از شهروندان خود و رفاه اقتصادی آنها می‌دزدد و حقوق‌بشر و کرامت انسانی آنها را نادیده می‌گیرد. ما از مردم ایران و اشتیاق آنها برای یک حکومت بهتر بسیار حمایت می‌کنیم. آینده کشور ایران در دستان مردم ایران است. با این حال ما از تمایل آنها برای برخورداری از یک زندگی بهتر، اصلاحات قوی در مورد این دیکتاتوری ظالم و تاریک مذهبی با قدرت حمایت می‌کنیم.

 

برایان هوک افزود: این تحریم‌ها سنگین‌ترین تحریم‌هایی در تاریخ هستند که علیه ایران اعمال شده است و ما این کار را به‌عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری اقتصادی با هدف تغییر رفتار رژیم (ایران) انجام می‌دهیم.

 

لازم به یادآوری است که برایان هوک دو ماه پیش از سوی مایک پمپئو به‌عنوان رئیس گروه اقدام ایران منصوب شد. او با اشاره به تصمیم پرزیدنت ترامپ و تاثیر آن بر اقتصاد ایران گفت: همان‌طور که رئیس‌جمهوری گفته است، خواهیم دید گام بعدی چه خواهد بود. این را می‌دانیم که ریال ایران در سال جاری ۷۵درصد از ارزش خود را از دست داده است. بیش از ۱۰۰شرکت عمده جهان به تجارت خود با ایران پایان داده‌اند، شبکه مالی سوئیفت دسترسی ۵۰بانک ایرانی را قطع کرده است، تحریم‌های نفتی به اجرا در آمده‌اند و ایران با توفانی از مشکلات اقتصادی مواجه است، اما بسیاری از این مشکلات به این دلیل است که آنها در مسائل منطقه‌یی زیادی درگیر هستند و این هزینه‌ای است که شما برای یک رژیم غیرقانونی بودن پرداخت می‌کنید.

وی همچنین درباره تاثیر‌گذاری تحریمهای آمریکا و کاهش شدید تجارت جهانی با رژیم ایران گفت: اگر شما یک شرکت عمده اروپایی باشید که در سطح جهانی تجارت می‌کنید، شما هرگز بازار ایران را به آمریکا ترجیح نمی‌دهید. بنابراین از نظر اقتصادی به نفع چنین شرکتهایی نیست که رژیم تحریم‌های ما را نقض کنند و به همین دلیل است ما پیش‌بینی نمی‌کنیم که شرکت عمده‌یی تحریم شود. با این حال این را می‌توانم بگویم که ما هر گونه فعالیتی که قابل تحریم باشد را تحریم خواهیم کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c6035c4-d3c3-45de-b4ee-5124e84c919f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات