728 x 90

هشدار کشورهای اروپایی به رژیم های ایران و اسد: آتش بس را حفظ کنید

هشدار کشورهای اروپایی به تهاجم رژیم اسد به ادلب
هشدار کشورهای اروپایی به تهاجم رژیم اسد به ادلب

در حالیکه مقاومت ایران نسبت به‌وقوع کشتاری دیگر در سوریه به فرمان خامنه‌ای هشدار می‌دهد، کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورا ی ملی مقاومت ایران در اطلاعیه‌ای از طراحی نظامی و زمینه‌سازی سیاسی برای حمله به ادلب به‌دستور خامنه‌ای پرده برداشت.

همزمان، ۸کشور اروپایی از سوریه و رژیم ایران خواسته‌اند تا آتش‌بس در ادلب را حفظ کنند.

بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد و انگلستان در بیانیه‌یی از رژیم اسد خواسته‌اند تا نسبت به هر تهاجم نظامی به استان ادلب خودداری کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۶سپتامبر۲۰۱۸نوشت: ۸کشور اروپایی یاد شده از روسیه و ایران متحدان سوریه می‌خواهند که آتش‌بس در ادلب آخرین استان تحت کنترل گروه‌های شورشی را حفظ کرده و از به خطر انداختن جان ۲میلیون بزرگسال و یک میلیون کودک اجتناب کنند.

روز پنجشنبه ۱۵شهریور۹۷در بیانیه‌یی که سران کشورهای اروپایی همزمان با دیدار سرا ن روسیه و ترکیه از تهران صادر کردند، هشدار دادند یک تهاجم نظامی به ادلب «پیامدهای فاجعه باری برای شهروندان خواهد داشت. »

این هشت کشور گفتند که « تنها یک روند سیاسی به رهبری سازمان ملل می‌تواند راه‌حلی برای این جنگ داشته باشد که به آزادی و کرامت تمامی مردم سوریه احترام می‌گذارد.»

موضع اعضای غیردائم شورای امنیت

پیش از این نیز اعضای غیردائم شورای امنیت ملل‌متحد نیز نسبت به یک کشتار دیگر توسط رژیم اسد که پاسداران و نیروی تروریستی قدس از آن حمایت می‌کند هشدار دادند.در این رابطه جوانا ورونسکا نماینده دائم لهستان در سازمان ملل به‌عنوان رئیس دوره‌ای گروه اعضای غیردائم شورای امنیت نسبت به وضعیت ادلب سوریه هشدار داد.

کشورهای اتیوپی، گینه استوایی، ساحل عاج، پرو، بولیوی، سوئد، هلند، سوئد، قزاقستان و کویت نیز به‌عنوان اعضای غیردائمی شورای امنیت تصریح کردند نسبت به شروع عملیات نظامی اسد در استان ادلب نگرانند و این تهاجم می‌تواند به فاجعه‌ای بزرگ منتهی شود.

موضع آمریکا

دولت آمریکا نیز نسبت به این تهاجم هشدار داد. رئیس‌جمهور این کشور در گفتگویی با تلویزیون فاکس‌نیوز به رژیم اسد هشدار داد و گفت: در ادلب وضعیت نگران‌کننده است و در حالی که سه میلیون نفر در این استان زندگی می‌کنند آمریکا با دقت مراقب وضعیت در این استان سوریه است. او تأکید کرد که در صورت شروع قتل‌عامی دیگر در سوریه جهان به خشم خواهد آمد و آمریکا نیز خشمگین خواهد شد

از طرف دیگر فرمانده ارتش فرانسه روز پنجشنبه ۱۵شهریور گفت نیروهایش آماده‌اند تا در صورت بکار گیری تسلیحات شیمیایی علیه ساکنان استان ادلب اهداف خود را مورد تهاجم قرار دهند.

جنگ سوریه

جنگ سوریه با حدود نیم میلیون کشته و حدود دوازده میلیون آواره، از سال ۲۰۱۱با سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم توسط ارتش بشار اسد آغاز شد.

رژیم ایران به‌عنوان اصلی‌ترین حامی مالی و نیرویی و تسلیحاتی رژیم اسد نقش فعالی در کشتار مردم سوریه را بازی کرد. این رژیم علاوه بر اعزام نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، شبه‌‌نظامیان عراقی، افغانی و پاکستانی‌اش را به همراه حزب‌الله لبنان به سوریه اعزام کرد تا بتواند توسعه‌طلبی‌هایش را در کشورهای عرب ادامه دهد.

مقاومت ایران با ارائه طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی، خواهان ایرانی آزاد و دموکراتیک به‌ دور از جنگ‌افروزیهای کنونی در کشورهای منطقه بوده است.

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2a306f5-7ab0-4256-844e-b854fe626521"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات