728 x 90

واشنگتن تایمز: اژدهای هفت سر حکومت مافیایی در ایران

اژدهای هفت سر حکومت مافیایی در ایران
اژدهای هفت سر حکومت مافیایی در ایران

روزنامه واشنگتن تایمز طی مقاله‌یی به بررسی فساد در رژیم ایران و پیامدهای آن پرداخته است.

واشنگتن تایمز

خامنه‌ای چندی پیش گفت: فساد به‌عنوان یک اژدهای هفت سر است که اگر شما یک سر را قطع کنید هنوز شش سر دیگر باقیست.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید: رهبران رژیم ـ به‌ویژه آنهایی که در بالای سپاه پاسداران و نیروی قدس مانند قاسم سلیمانی قرار دارند ـ باید عواقب دردناک تصمیم‌گیری بد خود را تحمل کنند.

”سطح فساد و ثروت در میان رهبران ایران نشان می‌دهد که ایران با چیزی بیشتر شبیه مافیا تا یک دولت اداره می‌شود.“

وود نویسنده مقاله واشنگتن تایمز با اشاره به آمار سازمان شفافیت که ایران را بین ۱۸۰کشور رده ۱۳۰ارزیابی کرد و اعلام کرد رژیم دارای شفافیت پایین و فساد بالا است نوشته خود را ادامه می‌دهد.

محمود صادقی عضو مجلس ارتجاع و احمد توکلی عضو سابق مجلس می‌گویند: ” فساد را به‌عنوان یک ”معضل جدی سیستماتیک“ تعریف کرد و احمد توکلی گفت فساد یک مشکل ”سیستماتیک“ است.

 

۱۵۰هزار میلیارد تومان جریان مالی زیرزمینی

پدرام سلطانی، معاون رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ” من فکر می‌کنم که بیش از ۱۵۰هزار میلیارد تومان از جریان مالی کشور زیرزمینی است و این خارج از نظارت مالیاتی است و عملاً پولشویی است.“

درجای دیگر به نوشته روزنامه کیهان استناد می‌کند که نوشت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد،” در ماههای پایانی سال ۲۰۱۷، ۳۰میلیارد دلار ارز ایران از کشور خارج شد“سپس موضوع دلار ۶۴.۰۰۰ریال پیش آمد چونکه روحانی تنها ۳میلیارد دلار از سرمایه خارجی را از برجام جذب کرد، چگونه او موفق به جمع‌آوری ده برابر آن مقدار شد؟...

و یا به رسانه دیگری اشاره دارد که، پرونده فساد شدید ۲۵سال گذشته. در اوایل دهه ۷۰، یک توطئه ۱۲۳میلیارد تومان کشف شد که به‌عنوان یک شوک برای همه بود، کمی بعد، یک پرونده فساد دیگری از چند سال بعد، از ۳۰۰۰میلیارد تومان، یک رکورد جدید دیگر بود.

رکود برای تقلب که هنوز شکسته نشده است، در سال ۲۰۱۳ برای حمل‌‌ و نقل نفت به ارزش ۲.۷میلیارد یورو رخ داده است.

در سال ۲۰۱۵، یک دکل نفتی گم شده بود که ارزش ۱۲۴میلیون دلار داشت که به لیست فساد اضافه شد. باز هم در سال ۲۰۱۶، فساد از صندوق سرمایه‌گذاری معلمان و بانک سرمایه‌ای به ارزش ۸هزار میلیارد تومان کشف شد.

وی در پایان می‌نویسد طبل رسوایی جمهوری اسلامی به‌شدت بصدا در آمده و به یک معضل بین‌المللی تبدیل شده است. اژدهای هفت سر عملیات تررویستی، همچنین جاسوسی را در منطقه و در سراسر جهان انجام می‌دهد. وقت آن رسیده که این سابقه شیادی و دزدی برای جامعه جهانی شناخته شود.

 

بیشتر بخوانید:

نماینده مجلس ارتجاع: سهام عدالت با مافیای ۲۵۰نفره اداره می‌شود

محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مجلس ارتجاع روز یکشنبه ‌۲۱آذر ۹۵، که در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای رژیم در مورد سهام عدالت صحبت می‌کرد گفت: «امروز یک دارایی بلاتکلیف در اقتصاد ایران شکل گرفته و نه مردم از آن خبر دارند و نه دولت نظارت جدی بر این مجموعه [سهام عدالت] دارد».

پور ابراهیمی در همین مصاحبه صحبت از طرحی می‌کند که دو سال با عنوان «آزادسازی سهام عدالت» در مجلس رژیم تهیه شده بود ولی دولت با آن مخالفت کرد و تصویب نشد و عملاً تهیه کرده بودند که «بلاتکلیفی وضعیت سهام عدالت ادامه یافت».

این نماینده مجلس رژیم در همین رابطه اضافه کرد که به‌دلیل همین بلاتکلیفی در حال حاضر «مردم برگه‌هایی در دست دارند که نه خاصیت، نه رنگ و نه بو دارد و نه مجمع می‌روند و نه سود می‌گیرند».

پور ابراهیمی سپس به فساد در این پروژه پرداخت و گفت: «تعدادی در کشور به نام سهام عدالت بخش عظیمی از اقتصاد ایران را به‌طور غیرشفاف اداره می‌کنند و این اصلی‌ترین موضوع ماست....
مجموع دارایی که حدود ۹۶هزار میلیارد تومان ارزش پرتفوی [سبد سهام] آنها در اقتصاد کشور است، توسط یک مافیای ۲۵۰نفره در اقتصاد اداره می‌شود».

به گفته وی «این مافیا در اقتصاد کشور به‌شدت با یک وضعیت اسفباری این مجموعه را اداره می‌کند و بخشی از فسادهایی که در حوزه اقتصاد در شرکتها شکل می‌گیرد ناشی از عدم نظارت بر همین مجموعه سهام عدالت است».

او اضافه کرد که که «مردم هیچ نقشی در سهام عدالت ندارند به‌طوری که نه در مجمع حضور پیدا می‌کنند، نه سود سهم دریافت می‌کنند و نه اختیار انتخاب هیأت مدیره و مدیرعامل را دارند».

به گفته وی «حدود ۴۵میلیون نفر سهامدار» سهام عدالت هستند، «ولی اگر از آنها بپرسید که به کدام مجمع رفتند و در کدام رأی‌گیری شرکت کردند و کدام سود را دریافت کردند، هیچ خبری ندارند».

لازم به توضیح است که قانون واگذاری سهام عدالت در سال ۱۳۸۴ تصویب شد و تا کنون این سهام به ۴۵میلیون نفر در ایران واگذار شده است.

 

مافیای برنج و سفره‌های خالی مردم

این روزها شاهد گرانی مجدد قیمت مواد غذایی به‌خصوص برنج هستیم، برنجی که تقریباً غذای اصلی مردم ایران است، با وجود واردات بی‌رویه و نابودی تولید داخلی اما حتی برنجهای نامرغوب و آلوده هم با قیمت گزاف به دست مردم می‌رسد.

گرانی و بالارفتن قیمت برنج، باعث شده که این مادهٔ غذایی در سفره‌های مردم کم رنگ شود. بر اساس آمارهای رسمی مصرف سرانه برنج در ایران ۳۴تا ۴۰کیلو گرم در سال است. این در حالی است که در اروپا مصرف سرانه برنج تنها ۵کیلو گرم در سال یعنی یک هفتم ایران است. علت آن نیز ناتوانی مردم ایران در تأمین هزینه‌های سایر مواد غذایی و پروتئینی است. با این همه ببینیم برای غارت مردم محروم ایران چگونه برنج را به چند برابر قیمت می‌فروشند.

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۴آذر ۹۵ نوشت: «طی هفت ماهه‌ٔ نخست امسال بیش از ۲۷۹هزار تن برنج به کشور وارد شده است که قیمت هر کیلوگرم از این محصول به‌طور میانگین از کیلویی ۸۵۸تومان به بیش از ۲۵۰۰تومان رسیده... اما قیمت برنج هندی، آلوده و کیفیت پایین در بازار کیلویی ۴۰۰۰هزار تومان است، این در حالی است که قیمت جهانی برنج کاهش یافته است».

خبرگزاری حکومتی قدس آنلاین ۲۳آبان ۹۵ از قول جمیل علیزاده دبیر انجمن برنج ایران نوشت: «قیمت برنج باسماتی پاکستان از ۸۳۶دلار در سال ۲۰۱۵ به ۸۲۵دلار در سال جاری میلادی رسیده و در تایلند نیز قیمت هر تن برنج از ۷۷۰دلار به ۷۳۹دلار کاهش یافته است».

رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ارتجاع در مصاحبه با تلویزیون رژیم آخوندی به این مسأله پرداخته است:
مجری تلویزیون رژیم: «شما این ۸۲۰۰۰تن برنجی که ما گفتیم که فروخته شده به فرد ح پ تأیید می‌کنید؟»

رجایی: «بله من تأیید می‌کنم من حتی مکتوب دارم که در نامه نوشته شده برنج تاریخ گذشته ببینید چه جوری می‌تونیم این رو توضیح...... درخواست داده شده که به من این‌قدر برنج بدید تاریخ گذشته باشه برنجش هم ۱۱۲۱هندی باشه»

البته این ح-پ، علی حسین پناه است که درگذشته معاون سیاسی استانداری استان کهکیلویه و بویر احمد بوده است.

این کارگزاران جنایتکار رژیم رسماً از مبدأ، برنج آلوده خریداری و وارد می‌کنند. به‌عنوان مثال واردات برنج ثانی ۲ ممنوع است اما هم‌چنان ادامه دارد.

در ادامه رجایی در پاسخ به مجری تلویزیون رژیم این‌طور پاسخ می‌دهد:
مجری رژیم: «گفته می‌شود که تنها ۴واردکننده برنج در کشور وجود دارد؟ آیا این عدد رو تأیید می‌کنید؟........ »

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ارتجاع: «البته ۴تا بیشتر هست اما بهرحال محدود است»

مجری: «چند تاس مثلاً، ۵تا»
رجایی: «حالا کمتر از ۱۰تا»
اگر حداقل ۷۰۰هزار تن واردات برنج را در نظر بگیریم که حداقل در هر کیلو گرم ۲۰۰۰تومان سود وجود دارد این شرکتها و نفرات محدود سالانه حداقل ۱۴۰۰میلیارد تومان سود می‌کنند و قیمت آن را مردم با جان خودشان می‌دهند و برنجکاران زحمتکش هم با ورشکستگی و ناتوانی در برابر واردات کمرشان باز هم بیشتر خم خواهد شد و مجبورند زیر بار ورشکستگی، شالیزارها را ترک کنند.

 

محیط‌زیست، بی‌آبی و مافیای آب

نقش «مافیای ثروت و قدرت» در قاچاق کالا

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/389ff077-ffc8-4237-a3e7-1b47fc0f1abb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات