728 x 90

واکنش هراس‌آلود مهره‌ها و رسانه‌های رژیم آخوندی در قبل تهاجم هوایی به دیکتاتور سوریه

حمله هوایی سه کشور به رژیم اسد
حمله هوایی سه کشور به رژیم اسد

به‌دنبال واکنش جنون آمیز ولی‌فقیه ارتجاع در قبال تهاجم هوایی سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلستان به دیکتاتور سوریه، مهره‌ها و رسانه‌های رژیم نیز بیش از هر طرفی هراسان شدهاند و هردو باند حاکمیت، رژیم آخوندی را نخستین بازنده پیامدهای استراتژیک و سیاسی این تحول ارزیابی می‌کنند.

 

گزارشی از واکنشهای رژیم آخوندی

خامنه‌ای -25فروردین 97

این حمله‌ی سحر دیشب به سوریه یک جنایت است! بنده صریحاً اعلام می‌کنم رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند و جنایت کردند!

 

روزنامه سپاه پاسداران(جوان 26فروردین) نسبت به تاثیر تهاجم هوایی به رزیم سوریه بر محاسبات حکومت آخوندی و این‌که صدای انفجارهای دمشق در تهران شنیده شود، هشدار می‌دهد و می‌نویسد یکی از اهداف این تهاجم تأثیرگذاری محاسباتی بر جمهوری اسلامی بوده است. یکی از جدی‌ترین چالش‌ها بر سر پایان کار یا تداوم برجام و تحمیل محدودیت‌های بیشتر در قالب برجام‌های سریالی در موضوعات فراهسته‌ای هستند... برای واشینگتن مطلوب آن است که صدای انفجارهای دمشق در تهران شنیده شود.

 

رسانه حکومتی جهان صنعت  26فروردین  از باند روحانی نیز در تحلیلی راجع به پیامدهای عملیات مشترک سه کشور بزرگ غربی برای رژیم می‌نویسد: برآیند تصمیمات آمریکا، انگلیس و فرانسه نشانگر آن است که هدف اصلی این حملات قدرت‌نمایی در مقابل جمهوری اسلامی است تا مواضع خود را در سوریه تغییر دهد. جدایی روسیه از ایران به تضعیف قدرت تهران در سوریه منجر خواهد شد و از آنجا که ترکیه دو پهلو بازی می‌کند... با توجه به این شرایط ایران در سوریه تنها کشوری خواهد بود که بناست به نفع بشار اسد قدم بردارد و دور از ذهن است که در این ماراتن بین‌المللی امکان بقاء خارج از دایره مذاکرات فراهم باشد. از همین رو است که تأکید بر رفتار هوشمندانه از سوی ایران است تا پیش از آن‌که همه امتیاز‌های خود را از دست دهد نتیجه مناسبی کسب کند.

 

روزنامه حکومتی آرمان نیز هشدار می‌دهد: جمهوری اسلامی متوجه باشد که نگاه غرب و خصوصاً آمریکا به روسیه کاملاً متفاوت با آن چیزی است که درباره (ما) وجود دارد... باید توجه داشته باشیم که به دام روسیه... برای رویارو کردن نظامی ایران و غرب نیفتیم.

 

خرم نماینده سابق رژیم در مقر اروپایی سازمان ملل‌متحد بر ضرورت درس گرفتن نظام آخوندی از این واقعه تأکید کرده و می‌گوید: روسیه هیچ واکنشی نظامی در قبال حمله غرب از خود نشان نداد و تنها سوریه و شاید به‌قول خبرگزاری‌ها، جمهوری اسلامی پای ضدموشک‌ها ایستادند و شانس خود را آزمایش کردند... درک شرایط روسیه و محدوده توانایی‌ها و قول‌های این کشور برای ایران بیش از همه باید درس‌‌آموز باشد که امنیت (نظام) را بر قول‌های غیرواقعی یا غیرعملی بنا نگذارد. (شرق  26فروردین)

 

قربان اوغلی مدیرکل پیشین وزارت‌خارجه رژیم نیز گفت: توافق پنهان ترامپ و پوتین اقدام نظامی محدود علیه سوریه را در پی داشت. (اعتماد آنلاین 26فروردین)

 

 

روزنامه حکومتی شرق، با استناد به سرمقاله نیویورک تایمز، حکومت آخوندی را هدف عمده این تهاجم دانسته و می‌نویسد: همان‌طور که روزنامه نیویورک‌تایمز در سرمقاله خود نوشته است، این حملات به‌گونه‌ای انجام شده که کرملین را عصبانی نکند. پس آن‌طور که مشخص است ترامپ با این دستور سریع تنها خواهان آن است که مسکو را وادار کند کمی به او نزدیک‌تر شود. در حقیقت ترامپ به‌دنبال راهی برای... حذف بشار اسد و کاهش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و به‌ویژه در سوریه است... (شرق 26فروردین)

 

کیهان خامنه‌ای  26فروردین  نیز تهاجم هوایی به رژیم اسد را دارای پیامدهایی فراتر از سوریه و دارای ابعادی استراتژیک علیه رژیم ولایت فقیه  ارزیابی کرده و نوشته است: اعمال فشار بر (نظام)ایران یک اقدام محدود علیه یکی از کشورهای مؤثر منطقه به حساب نمی‌آید بلکه باید آن را اقدامی در راستای تغییر استراتژیک نقشه منطقه به حساب آورد به عبارت دیگر تلاش برای کوتاه کردن دست یاری نظام در منطقه، مقدمه تلاش برای کوتاه کردن...دست حزب‌الله، از بین بردن دولت عراق، از میان برداشتن مقاومت (در)یمن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7df5103-99fb-442f-adf3-8880ca2a8d1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات