728 x 90

کاهش شدید تولید و فروش نفت ایران

کاهش تولید و فروش نفت رژٰیم ایران بدلیل شروع تحریمهای شدید اقتصادی توسط آمریکا
کاهش تولید و فروش نفت رژٰیم ایران بدلیل شروع تحریمهای شدید اقتصادی توسط آمریکا

با نزدیک شدن پایان مهلت ۱۸۰روزه دولت ترامپ به شروع تحریمهای شدید اقتصادی علیه رژیم ایران کارشناسان نفتی خبر از سقوط قابل پیش‌بینی در تولید و فروش نفت این رژیم در بازارهای جهان می‌دهند. بر اساس پیش‌بینی‌ آژانس‌های بین‌المللی مستقر در پاریس، تولید نفت ایران تا پایان سال ۲۰۱۸به کمتر از یک میلیون و پانصد هزار بشکه در روز سقوط خواهد کرد. در صورت تحقق این پیش‌‌بینی، تولید نفت ایران به سختی نیازهای داخلی کشور را کفایت خواهد کرد.

در این رابطه خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: واردات نفت خام ایران به کره‌جنوبی از ۱میلیون و ۲۰۰هزار بشکه در روز به کمتر از ۱۸۰هزار بشکه در روز کاهش‌یافته است.

 

کاهش صادرات مشتقات نفتی ایرانی از اوایل سال۲۰۱۸، قبل از اعلام تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران شروع شده بود و همان‌طور انتظار که می‌رفت تولید نفت ایران پایین آمد و شکاف جدیدی هم در تولید مشتقات نفتی آغاز شد و به حدود ۳۳درصد معادل ۵.۴۵میلیون تن رسید.

 

بنظر می‌رسد که صادرات نفت خام ایران در ماههای آینده نیز شاهد کاهش شدیدی شود چرا که علاوه بر کاهش خریداران نفت ایران به‌دلیل تحریمهای اقتصادی آمریکا، شرکتهای بیمه نیز با پایان مهلت ۱۸۰روزه دولت ترامپ برای اعمال اولین دور از تحریمهای اقتصادی علیه این رژیم نفتکشهای حامل نفت خام ایران را بیمه نخواهند کرد.

 

کاهش محموله‌های ارسالی از ایران به اروپا

خبرگزاری بلومبرگ نیز طی گزارشی نوشت: محموله‌های ارسالی رژیم ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یک‌سوم کاهش یافته است. بلومبرگ با استناد به گزارش آژانس‌های اطلاعاتی اضافه می‌کند: بر طبق اطلاعاتی که از ردیابی تانکرهای نفتکش به‌دست آمده است، صادرات نفت ایران پس از تحریم‌های ترامپ کاهش می‌یابد. او می‌گوید صادرات نفت رژیم ایران در دو هفته اول ماه ژوئن به‌شدت کاهش یافته و این نشان می‌دهد که تحریم‌های مجدد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، ممکن است برخی از خریداران نفت ایران را دلسرد کرده باشد.

 

 

کاهش ۱۶درصدی تولید نفت ایران در دو هفته ژوئن

نویسنده بلومبرگ اضافه می‌کند بر طبق داده‌های ردیابی تانکرها که توسط بلومبرگ جمع‌آوری شده، میزان نفت خام و میعانات اضافی، که شکل سبکی از نفت استخراج‌شده از میدانهای گازی است، در دو هفته اول ژوئن، به میزان ۱۶درصد به ۲.۱۱۴میلیون بشکه در روز کاهش داشته است.

به عقیده سیستم ردیابی تانکرهای نفت بلومبرگ کاهش شدید فروش نفت توسط رژیم ایران، نگرانی‌هایی را در این رژیم که درآمدهایش تنها به فروش نفت متکی است ایجاد کرده است. البته این میزان کاهش فروش نفت برای دونالد ترامپ که خواهان برخوردی قاطعانه با رژیم ایران است تشویق‌آمیز خواهد بود.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ba68a33-214e-42c0-8606-c12f7adc7def"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات