728 x 90

کشتار وحشیانه مردم ماهشهر در جریان قیام سراسری / به همراه گزارش اختصاصی + فیلم

قیام سراسری ایران
قیام سراسری ایران

این خبر تکمیل می‌شود


 

بنا‌ به گزارشهای متعدد دریافتی رژیم آخوندی در جریان قیام سراسری مردم ایران در ماهشهر دست به کشتار وسیع تظاهر کنندگان زده است.

نیویورک تایمز با استناد به شاهدانی که با آنها صحبت کرده نوشت: «تنها در شهر ماهشهر، شاهدان و مقام‌های امدادگر از کشته‌شدن ۴۰تا ۱۰۰نفر به‌دست نیروهای سپاه خبر داده‌اند که بسیاری از آنها جوان بودند».

تلویزیون آخوندی نیز در مورد این کشتار گفت: «در ماهشهر هم شرایط متفاوت‌تر از مناطق دیگر بود. در ماهشهر برخی از عوامل گروه‌های تجزیه طلب با سلاح گرم و حتی سلاحهای نیمه سنگین و تیربار راه ارتباطی بندر ماهشهر با دیگر نقاط کشور و مسیر انتقال کالا را بسته بودند و هم‌چنین قصد تصرف پتروشیمی ماهشهر و انفجار در آن را داشتند؛ در ماهشهر عملاً برای ساعاتی، اغتشاشگران مسلح، جنگ مسلحانه به‌راه انداخته بودند. در چنین شرایطی، نیرو‌های حافظ امنیت برای نجات جان مردم ماهشهر وارد عمل شدند.»

نیروهای سرکوبگر با یورش به نیزاری که مردم در آن پناه گرفته بودند دست به کشتار وسیعی زده‌اند. یک شاهد عینی در این زمینه گفت:‌ این نیزار که «هور حمیدی» خوانده می‌شود در نقطه انتهایی شهرک چمران در شهرستان ماهشهر واقع شده و در واقع معترضان پس از تعقیب شدن توسط نیروهای امنیتی به این نیزار پناه برده بودند. مأموران امنیتی حدود ساعت ۱۰و نیم صبح روز ۲۷آذر به سمت معترضانی که به نیزار پناه برده بودند شلیک کردند.

این شاهد افزود: این نخستین بار بود که به معترضان در نیزار تیراندازی می‌شد و تیراندازی مرتبه دوم در شب صورت گرفت.

رضا پاپی، فرمانده نیروی انتظامی ماهشهر، در این زمینه مدعی شد که «گروه‌های معاند در این نیزارها پنهان شده و به مأموران شلیک می‌کردند».

محسن بیرانوند فرماندار ماهشهر در مصاحبه تلویزیونی گفت: «واردات کالاهای اصلی هم داشت به‌خطر می‌افتاد و تعداد کامیون‌هایی که این کالاها را از بندر امام به شهرهای سراسر ایران منتقل می‌کردند به کمتر از ۴۰۰دستگاه در روز رسیده بود.»

این کارگزار رژیم تأکید کرد که به همین دلیل «نیروهای امنیتی و نظامی وارد شدند و با نیروهای مسلحی که مقابل نظام ایستاده بودند، به‌شدت برخورد شد.»

 

بدین ترتیب رژیم آخوندی با قطع اینترنت و مسکوت گذاشتن جنایات گسترده‌یی که در شهرهای مختلف به اجرا گذاشته است هم‌چنان در حال سرپوش گذاشتن به استمرار جنایتهایش است.

 

گزارشی از تلویزیون رژیم: 

 

گزارش دریافتی اختصاصی از شهروندان ماهشهر در مورد درگیری خونین سه روزه در این شهر

به دستور استاندار، سپاه خوزستان یک تیپ ویژه تکاور به ماهشهر فرستاد به همراه  تانک و نفربر و کلی سلاح سنگین و نیمه سنگین و حتی هلیکوپتر نظامی! به‌محض ورود به ماهشهر ابتدا توی شهر چمران (جراحی) وارد شدند و مردم رو به گلوله بستن. با کلاشینکف، با تیربار دوشکا. دقیقاً با تیربار دوشکا. و از هلیکوپتر هم توی شهر چمران(جراحی) به مردم عادی تیراندازی کردند. حتی به سمت مردمی که توی خونه بودن و حتی توی راهپیمایی اعتراضی شرکت نکرده بودند. و در همون ساعت اول حدود ۱۷نفر از جمله دو کودک ۴و ۸ساله و یک پیرزن هفتاد و چند ساله با تیر مستقیم پاسداران کشته شدند (آمار بقیه کشته‌ها به‌علت فرار جوانها به بیشه‌ها و تیراندازی کور پاسدارها به این بیشه و نیزارها هنوز مشخص نیست).

 

روز دوشنبه ۱۱آذر یک شهروند از ماهشهر گفت: «من اهل ماهشهرم و حتماً می‌دونید که در اعتراضات اخیر بعد از کرمانشاه، ماهشهر بیشترین تعداد کشته رو داشت. نمیدونم چقدر ماهشهر رو می‌شناسید. ماهشهر با داشتن بیش از ۲۰مجتمع پتروشیمی یکی از بزرگترین قطب‌های پتروشیمی ایران و حتی خاورمیانه است و هم‌چنین با داشتن بندر خمینی دارای یکی از بزرگترین بنادر تجاری در ایران و هم‌چنین یکی از بزرگترین بنادر صادرات نفت در کشوره (بیشتر نفت ایران و بیشتر محصولات تولیدی پالایشگاه آبادان از ماهشهر و خارک صادر میشه) و جالبتر این‌که ماهشهر بین دو رودخانه زهره و جراحی قرار گرفته و از لحاظ کشاورزی و صیادی هم جایگاه ویژه‌یی بین بقیه شهرهای خوزستان داره.

 

بزرگترین مخازن نگهداری و صادرات بنزین گازوییل و میعانات و غیره با فاصله پنج دقیقه‌ای خونه‌ هر کدوم از اهالی ماهشهره. حالا در کنار این شهر که از لحاظ جمعیت در رتبه دوم شهرهای خوزستان بعد از اهواز قرار داره، چند شهرک قرار گرفته که همه کارگرنشین و به‌شدت فقیر هستن.

شهر چمران(جراحی)، شهرک طالقانی (کوره)، شهرک رجایی (زنجیر)، شهرک مدنی و دهکده گاما. توی این شهرک‌ها به‌دلیل بیکاری و فقر گسترده انواع بزه رواج داره. در مورد دهکده گاما جالب اینه که در فاصله هزار متری مجتمع‌های پتروشیمی قرار داره اما حتی ساکنینش به حمام ساده دسترسی ندارند.

 

حالا با گفتن اینا میخوام به اینجا برسم که اهالی ماهشهر درست کردن راه‌بندان و بستن جاده‌های دسترسی به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (مجتمع های پتروشیمی) و بستن راه دسترسی به بندر خمینی ملعون را انجام دادند. اونم با آتش زدن چند حلقه لاستیک و قرار دادن چند تا سنگ توی جاده و خاموش کردن چند تا کمپرسی و کامیون در جاده. حالا فکر می‌کنید چه اتفاقی افتاد؟ به دستور استاندار، سپاه خوزستان یک تیپ ویژه تکاور به ماهشهر فرستاد به همراه تانک و نفربر و کلی سلاح سنگین و نیمه سنگین و حتی هلیکوپتر نظامی! به‌محض ورود به ماهشهر ابتدا توی شهر چمران (جراحی) وارد شدند و مردم رو به گلوله بستن. با کلاشینکف، با تیربار دوشکا. دقیقاً با تیربار دوشکا. و از هلیکوپتر هم توی شهر چمران(جراحی) به مردم عادی تیراندازی کردند. حتی به سمت مردمی که توی خونه بودن و حتی توی راهپیمایی اعتراضی شرکت نکرده بودند. و در همون ساعت اول حدود ۱۷نفر از جمله دو کودک ۴و ۸ساله و یک پیرزن هفتاد و چند ساله با تیر مستقیم پاسداران کشته شدند (آمار بقیه کشته‌ها به‌علت فرار جوانها به بیشه‌ها و تیراندازی کور پاسدارها به این بیشه و نیزارها هنوز مشخص نیست).

 

چند کشته از بین زخمی‌هایی بودند که بیمارستان شهر به دستور پاسداران از پذیرششون امتناع کرد. عصر همون روز وارد شهرک‌های رجایی و دهکده گاما و شهرک مدنی شدند و اونجا رو هم از کشتار بی‌ نصیب نگذاشتند.

درگیری به شهرک طالقانی(کوره) کشیده شد و چون مردم این شهرک به‌دلیل مسلح بودن، مقابله به مثل کردن، از ساعت شش هفت عصر سه‌شنبه تا ساعت یک بامداد چهارشنبه حتی یک ثانیه صدای رگبار قطع نشد.

با تانک وارد شهرک شدند اما با مقابله مردمی در این شهرک‌ها، درگیری جمع نشد و پاسداران هم کشته و زخمی زیادی داشتند که با وساطت شیوخ و ریش سفیدان و بزرگان منطقه تیراندازی قطع شد و شهرک طالقانی محاصره شد.

تا سه روز بعد از اون از این شهرک‌ها جوانها رو دستگیر می‌کردند. و فعلاً درگیری متوقف شده ولی نمیشه گفت آرامه.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb895434-df2f-442f-a90b-98030a43ed25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات