728 x 90

کشف لیست ترور مخالفان ایرانی در سفارت رژیم ایران در دانمارک

پلیس دانمارک
پلیس دانمارک

دولت دانمارک به جزوه‌یی در سفارت رژیم ایران در این کشور دست یافته است که در آن اسم چندین مخالف رژیم ایران که در تبعید به‌سر می‌برند، به‌عنوان تروریست مشخص شده‌اند.

روزنامه‌ییلاند پوستن Jyllands-Posten دانمارک فاش ساخت دو رئیس پیشین آژانس اطلاعاتی دانمارک این جزوه را نوعی لیست ترور می‌دانند.

به‌دنبال این موضوع، دانمارک سفیر خود را از تهران به کشور فراخواند و سفیر رژیم ایران در دانمارک را احضار کرد تا که در مورد این وضعیت توضیح دهد.

مقامهای دانمارک خواستار تحقیق در مورد لیست ترور مخالفان توسط رژیم ایران شدند

به‌دنبال کشف لیست ترور در سفارت رژیم ایران در دانمارک، احزاب این کشور خواستار تحقیقات در این رابطه شدند که آیا سفارت رژیم ایران در کپنهاک ارتباطی با طرح احتمالی سوءقصد علیه ایرانیان تبعیدی داشته است یا خیر.

مایکل استراپ جنسن Michael Aastrup Jensen سخنگوی روابط خارجی (حزب لیبرال دانمارک) گفت: «من فکر می‌کنم دلایل روشنی در این رابطه وجود دارد».

تنها پاسخ این است که ما باید آنها را از کشور بیرون بیاندازیم زیرا این امر کاملاً غیرقابل قبول است»‌.

نام یکی از ترور شدگان در هلند در این لیست به چشم می‌خورد.

سه اسم دیگر در این جزوه ایرانیانی هستند که در تبعید در دانمارک زندگی می‌کنند.

 

رویترز: بازداشت مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران در دانمارک به اتهام طراحی تروریستی / دانمارک سفیرش را از تهران فراخواند

وزارت امور خارجه دانمارک عصر سه‌شنبه هشتم آبان اعلام کرد به‌دنبال بازداشت مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران در دانمارک، سفیرش را از تهران فراخوانده است.

اندرس ساموئلسن در یک نشست خبری گفت که کشورش در واکنش به اقدام (رژیم) ایران برای انجام این حمله، تلاش می‌کند تا اتحادیه اروپا را به اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران وادار کند.

وزیر خارجه دانمارک خبر داد مرتضی مرادیان، سفیر رژیم ایران در کپنهاگ، احضار و «خیلی شفاف» به او گفته شد که «این مسأله تا چه اندازه مهم و غیرقابل توصیف است».

 

مریم رجوی: قدردانی از دانمارک برای قاطعیت علیه تروریسم رژیم ایران

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت طی پیامی ضمن قدردانی از دولت دانمارک برای ایستادگی و قاطعیت در برابر تروریسم افسارگسیخته فاشیسم دینی حاکم بر ایران، تأکید کرد: اتحادیه اروپا باید بلادرنگ وزارت اطلاعات آخوندها را در لیست تروریستی بگذارد.

خانم رجوی: در حکومت آخوندها صدها عملیات تروریستی در خارج از مرزهای ایران انجام شده است. افسانه گروه‌های خودسر را باور نکنید. مردم ایران در قیامشان گفتند:‌ اصلاح طلب، اصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا.

 

 

 

رد تئوری اقدامات و تروریسم خودسرانه در استبداد دینی در ایران

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ۱۵آبان ۹۷:

وزیر خارجه آخوندها با صراحت عمل کردن خودسرانه را رد می‌کند

جواد ظریف، وزیر خارجه آخوندها، در جلسه ۱۴آبان مجلس رژیم در پاسخ به نماینده‌یی که او را درباره ضمایم محرمانه توافق اتمی به زیر علامت سؤال کشید با صراحت اعلام کرد که علاوه بر روحانی همه چیز با تمام جزییات با اطلاع و موافقت خامنه‌ای انجام شده است. ظریف گفت:

«ما یک دستگاهی نیستیم که سر خود عمل کنیم... مگر می‌توانیم ما تو این کشور کاری را بکنیم بدون این‌که گزارش بدهیم؟ » ظریف افزود: «اینطور نیست که ما خواسته باشیم خلاف منویات مقام معظم رهبری کاری بکنیم».

این در حالی است که پس از توطئه‌های تروریستی وزارت اطلاعات رژیم آخوندها در آلبانی و فرانسه و آمریکا و دانمارک، پشتیبانان رژیم برای سرپوش گذاشتن بر تروریسم دولتی و در بردن خامنه‌ای و روحانی تلاش می‌کنند پای محافل موهوم خودسر را به میان بکشند. اظهارات بی‌پرده و عاری از ابهام وزیر خارجه رژیم به‌روشنی این قبیل تئوری‌بافی‌ها درباره اقدامات خودسرانه و بدون اطلاع خامنه‌ای و روحانی را باطل می‌کند.

 

 

تبریک مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به‌خاطر دستگیری تروریست رژیم ایران در دانمارک

توئیتر وزیر خارجه آمریکا - ۳۰اکتبر ۲۰۱۸

ما به دولت دانمارک در خصوص دستگیری یک تروریست رژیم ایران تبریک می‌گوییم. به مدت نزدیک به ۴۰سال، اروپا هدف حملات تروریستی تحت حمایت مالی ایران بوده است. ما به متحدان و شرکایمان فراخوان می‌دهیم که با طیف کاملی از تهدیدات ایران برای صلح و امنیت مقابله کنند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی، رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک تأکید کرد، اندرسون گفت: رژیم ایران پیشتر از این هم علیه گروه‌های مخالف در خارج از کشور فعال بوده است. او به یک حمله بمب‌گذاری خنثی شده در گردهمایی که توسط گروه اپوزیسون ایران در نزدیکی پاریس در ماه ژوئن سازماندهی شده بود، اشاره کرد.

 

خبرگرازی آسوشیتدپرس در گزارشی از موضعگیری وزیر خارجه دانمارک در این زمینه گفت:‌

روز سه‌شنبه وزیر امور خارجه دانمارک، آندرس ساموئلسون Anders Samuelsen، این‌که رژیم ایران در حال برنامه‌ریزی برای حمله در دانمارک باشد"کاملا غیرقابل قبول" خواند.

وی گفت: «این کشور واکنش (لازم را) در رابطه با ایران نشان خواهد داد و با شرکای اروپایی درباره اقدامات بعدی صحبت خواهد کرد».

بورچ اندرسون رئیس سازمان اطلاعاتی کشور دانمارک نیز گفت: دانمارک با یک سری شرکای اروپایی کار کرده و در حال کار روی این پرونده است.

 

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2105ebe-1082-49f0-bc95-31b28be3b66c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات