728 x 90

کمپانی تأمین کننده خودرو آلمانی دی‌یوئر Duerr معاملات خود با ایران را متوقف می‌کند

کمپانی تامین کننده خودرو آلمانی Duerr بعلت تحریم‌ها معاملات خود با ایران را متوقف میکند
کمپانی تامین کننده خودرو آلمانی Duerr بعلت تحریم‌ها معاملات خود با ایران را متوقف میکند

بنا‌به گزارش رویتر کمپانی آلمانی دی‌یوئر تأمین کننده خودرو فعالیتهای تجاری خود در ایران را متوقف کرده است، این اقدام به‌علت شروع دوباره تحریم‌های ایالات متحده علیه رژیم ایران در این هفته است. شروع تحریمها با تهدید واشنگتن به لیست‌گذاری هر کمپانی که با رژیم معامله نماید همراه بوده است.

مدیر ارشد مالی این کمپانی گفت «معاملات تجاری در ایران طی سال گذشته افزایش یافته بود. در حال حاضر ما فعالیتهایمان را متوقف کرده‌ایم،»...

 

بیشتر بخوانید:

توقف معاملات با رژیم ایران از ترس تحریمهای آمریکا

بسیاری از شرکتهای اروپایی تهدید تحریم آمریکا در برجام را جدی می‌گیرند و به تدریج تسلیم تهدیدهای آمریکا می‌شوند.

بنا‌ به این گزارش که روز ۱۰خرداد ۹۷ منتشر شده است دو حوزه سیاست و اقتصاد اروپا می‌روند که به تدریج تهدیدهای ایالات متحده را جدی بگیرند که به‌گفته وزیر خارجه‌ آمریکا مایک پومپئو، می‌خواهد "شدیدترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ" را علیه رژیم ایران به اجرا گذارد.

این تهدید بدان معناست که تمامی شرکتها و نهادهای اقتصادی که وارد "معاملات ممنوعه" با رژیم ایران شده‌اند نیز باید هزینه پیامدهای آن را بپردازند.

روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه تسایتونگ" به همراه مجله سیاسی "پانوراما" گزارش دادند: هم‌اکنون بسیاری شرکتهای اروپایی از تعاملات اقتصادی خود با رژیم ایران به‌شدت کاسته‌اند و یا در کل به آن پایان داده‌اند؛ و سرمایه‌گذاریهای برنامه‌ریزی شده فعال نخواهند شد.

 

خروج سه شرکت بزرگ اقتصادی از ایران

شاخص‌‌ترین نمونه که تحت تأثیر فشار تحریم آمریکا هستند شرکت آلمانی زیمنس، شرکت نفتی فرانسوی توتال و شرکت دانمارکی حمل‌‌ و نقل لجستیک مرسک است. همچنین بانک DZ که بانک مادر بیش از یکهزار بانک تعاونی اعتباری در آلمان است، از معاملات خود با رژیم ایران عقب‌نشینی کرده است.

بانک DZ در نامه‌یی خطاب به مشتریان خود نوشته است که از ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ کلیه معاملات در رابطه با رژیم ایران قطع خواهند شد. این بانک علت اصلی این اقدام خود را "حفظ خوش‌نامی گروه مالی تعاونی ما و فولکس‌ بانکها و بانکهای رایف‌آیزن" عنوان کرده است.

 

نایکی بزرگترین تولیدکننده وسائل ورزشی به تحریم کنندگان رژیم ایران پیوست

تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران هر روز گسترده‌تر می‌شود. این بار این تحریم به حوزه ورزش هم کشیده شد.

نایکی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل، کفش و لباس ورزشی، تأیید کرد به‌دلیل تحریمهای آمریکا علیه رژیم، به‌عنوان یک شرکت آمریکایی نمی‌تواند به باز یکنان تیم ملی فوتبال کفش ورزشی ارائه کند.

خبرگزاری رویتر۱۵خرداد ۹۷ گفت: عواقب ناشی از تصمیم آمریکا به خروج از برجام و برقراری تحریمها به حوزه ورزش نیز کشیده شد.

محصولات نایکی و گستردگی فعالیتهای آن

نایکی که در فارسی نایک تلفظ می‌شود یک شرکت آمریکایی چندملیتی می‌باشد که در زمینه طراحی، تولید، توسعه و عرضه محصولاتی نظیر کفش، پوشاک، لوازم و ابزار ورزشی به بازار جهانی فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بیورتون ایالت اورگان واقع در شمال باختری ایالت متحده آمریکا است. با درآمدی بالغ بر ۲۴٫۱بیلیون دلار در سال مالی سال ۲۰۱۲ و به کارگیری بیش از ۴۴۰۰۰نیروی کار در سراسر دنیا، نایکی یکی از چند شرکت بزرگ در زمینه تولید کفش‌های ورزشی، لباسها و پوشاک، لوازم و ابزار ورزشی محسوب می‌گردد. ارزش این شرکت در سال ۲۰۱۰ به تنهایی بالغ بر ۱۰٫۷بیلیون دلار برآورد شده که این شرکت را در این سال برترین تولیدکننده محصولات ورزشی نموده‌ است.. شرکت نایکی در ابتدا با نام Blue Ribbon sports به‌معنای محصولات ورزشی روبان آبی در ۲۵ژوئن سال ۱۹۶۴ توسط بیل بُوِرمن و فیل نایت آغاز به کار نمود و در ۳۰می ۱۹۷۱ به‌صورت رسمی به نام NIKE تغییر نام داد.

شرکت نایک دارای زیرمجموعه‌هایی از جمله آمبرو و کانورس (تولیدکننده کفش‌های آل استار) و همچنین کول هان و هارلی اینترنشنال است.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b71c123f-ae95-480d-b088-26c30b3af83f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات