728 x 90

از کنیا تا آرژانتین، بدبیاری پشت بدبیاری!

تلاش ناکام سفیر رژیم آخوندی در کنیا برای فراری دادن ۲عضو سپاه قدس از این کشور
تلاش ناکام سفیر رژیم آخوندی در کنیا برای فراری دادن ۲عضو سپاه قدس از این کشور

بازداشت سفیر خامنه‌ای در کنیا جدیدترین پرده از افتضاحات فاشیسم مذهبی حاکم بر تهران است.

دیپلمات تروریست مزبور به اتهام شرکت در فراری دادن ۲همکار دیگرش بازداشت شده است.

هادی فرج‌وند جدیدترین دیپلمات بازداشت شده آخوندها طی چندماه اخیر است.

پیش از او شماری از همکارانش! در آلمان و فرانسه و بلژیک و... بازداشت شده یا به‌عنوان عنصر نامطلوب، اخراج شده بودند.

همزمان شرکای جرم آخوندها در آرژانتین نیز به زندان و اخراج از خدمات دولتی محکوم شدند.

ــــــــــــــــــــــــــــــ

روز جمعه ۱۰اسفند ۹۷ خبر بازداشت سفیر خامنه‌ای در کنیا(هادی فرج‌وند) به اتهام شرکت در نقشه فراری دادن دو تروریست بازداشت شده رژیم، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی یافت.

خبرگزاریها عکسی را منتشر کرده‌اند که ظاهراً دیپلمات تروریست دستگیر شده توسط پلیس کنیا تحت‌الحفظ به زندان هدایت می‌شود. این خبر بلافاصله به یک بمب خبری در رسانه‌های جهان تبدیل شد! گویا وزارت‌خارجه درهمشکسته و آش و لاش آخوندها که روشن نیست چه تفاوتی با وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران دارد، این روزها به سختی دست‌اندرکار جبران شکست رژیم از مردم و مقاومتی است که تعادل‌قوای داخلی و خارجی را به‌شدت به ضرر رژیم به‌هم‌زده‌اند. اما به‌علت از دست دادن پشتوانه مماشات‌نشانش، دیگر از آن حریم امن قبلی برخوردار نیست و پشت‌سر هم، ضایعه بار می‌آورد!

 

سابقه خبر

پیش‌تر یعنی روز ۱۳تیر ۹۷ رسانه‌های کنیا گزارش کردند گروهی از تروریستهای رژیم ایران برای فراری دادن ۲تروریست دستگیر و محکوم شده خود در این کشور، مخفیانه به شرق آفریقا نفوذ کرده‌اند.

بعد از کشف یک طرح فرار برای ۲تروریست دستگیر شده رژیم ایران، به نیروهای امنیتی کنیا دستور آماده‌باش کامل داده شده است، این دو که به همراه خود مواد انفجاری داشتند در سال ۲۰۱۲ در نایروبی دستگیر و به ۱۵سال حبس محکوم شده بودند.

اکنون نیروهای امنیتی به شنودی از اتباع ایرانی دست پیدا کرده‌اند که حاکی از تلاش برای فراری دادن احمد محمد و سید موسوی، دو تروریست محکوم در کنیا دارد.

این دو تروریست علیه دادگاه کنیا، به‌خاطر ۱۵سال محکومیت برای طراحی حملات تروریستی در این کشور درخواست استیناف داده بودند.

 

تازه‌ترین خبر در این مورد

اینک خبرگزاریها خبر می‌دهند که دولت کنیا سفیر خامنه‌ای در کنیا را به جرم مشارکت در نقشه فرار تروریستها بازداشت و روانه زندان کرده است. این خبر گرچه چند روز پیش منتشر شده بود اما اکنون بازتاب آن، خود به یک «خبر» دیگر تبدیل شده است!

پس از وقایع تروریستی پاریس(ویلپنت)، آلمان، بروکسل، دانمارک و... این جدیدترین افتضاح تروریستی آخوندها در پوش دیپلماتیک در چند ماهه اخیر است. از سوی دیگر در همین روز یک خبر دیگر نیز به دست و پای آخوندها پیچید:

 

رسیدن پرونده انفجار تروریستی آرژانتین به مراحل نهایی

روز جمعه ۱۰اسفند ۹۷ رسانه‌های حکومتی خبری منتشر کردند مبنی بر محکومیت قاضی آرژانتینی «خوان خوزه گالینئو» که در یک مقطع، مسئول تحقیق درباره انفجار تروریستی آمیا بود. این قاضی به جرم پرده‌پوشی جنایت به ۶سال زندان محکوم شد.

کارلوس منم، رئیس‌جمهوری سابق آرژانتین از اتهام پنهان‌کاری در جریان بررسی آن جنایت تبرئه شد. اما متقابلاً برای «هوگو آنزورگوی»، رئیس سابق اطلاعات آرژانتین نیز که در جریان آن پرونده به پنهان‌کردن حقایق و مجرمان دولتی آن جنایت متهم بود، حکم زندان صادر شد.

انفجار مرکز فرهنگی یهودیان بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ به کشته شدن ۸۵نفر منجر شد.

 

اصل واقعه

عصر روز ۲۷تیر ۱۳۷۳(۱۸جولای ۱۹۹۴) ساختمان ۷طبقه مرکز فرهنگی یهودیان آرژانتین در پایتخت این کشور بوئنوس‌آیرس با یک اتوموبیل وانت رنوی بمب‌گذاری شده با ۲۷۵کیلو مواد منفجره هدف قرار گرفت که به تخریب تقریباً کامل ساختمان منجر گردید. تعداد نهایی کشته و زخمی این جنایت بزرگ بر اساس تحقیقات آلبرتو نیسمن ۸۸کشته و ۱۵۱زخمی بود. این عمل تروریستی بزرگترین عمل از این نوع در تاریخ آرژانتین و شاید بزرگترین آن در قاره آمریکا، قبل از جنایت ۱۱سپتامبر ۲۰۰۱ بود.

 

نقش قاضی گالینئو

در زمان وقوع انفجار، کشیک دادسرای بوئنوس‌آیرس یک قاضی به نام خوان خوزه گالینئو بود. به این ترتیب به‌صورت طبیعی این قاضی مسئول پیگیری کیس شد و تا سال ۲۰۰۳ نیز این کار را ادامه داد. قاضی گالینئو با وجود این‌که اطلاعات مربوط به دخالت مقامات رژیم آخوندی را در این کیس جمع‌آوری نمود و شهود متعددی را استماع کرد و در واقع پرونده را به‌لحاظ قضایی نسبتاً کامل کرده بود اما ابتدا انگشت اتهام را متوجه حدود ۲۰تن از افراد پلیس مرکزی بوئنوس‌آیرس نمود و بعد هم ۱۲تن از اعضای سفارت رژیم ایران در آنجا را تحت پیگیرد قرارداد و علیه همه آنها حکم جلب بین‌المللی صادر نمود.

در پیآمد ماجرا، به عللی که اعلام نشد، رد‌های مربوط به عوامل سفارت رژیم از پرونده پاک شد! این همان نقطه‌ای است که اینک به محکومیت آن قاضی منجر شده است.

 

صدور حکم پیگرد بین‌المللی برای آخوندها

در جریان پیگیری جنایت، ردپایی از عوامل تروریستی رژیم آخوندها به دست آمد و نهایتاً کار به صدور حکم بین‌المللی بازداشت برای شماری از سران حکومت آخوندی کشیده شد.

علی خامنه‌ای، اکبر هاشمی رفسنجانی، علی‌اکبر ولایتی، آخوند جنایتکار علی فلاحیان وزیر اطلاعات آخوندها، پاسدار محسن رضایی، پاسدار وحیدی رئیس وقت نیروی تروریستی قدس و شماری از دیگر آخوندها همراه با تروریست بدنام لبنانی عماد مغنیه نیز در لیست پیگرد اینترپل قرار گرفتند.

 

احکام صادره ۲۰۱۹

اکنون روشن شده که ۱۳متهم ۴سال است در این دادگاه پر فراز و نشیب با اتهاماتی متفاوت از جمله جلوگیری از اجرای عدالت و فساد محاکمه می‌شوند.

به گزارش رسانه‌های بین‌المللی قاضی گالینئو که در دادگاه اعلام بی‌گناهی کرده بود در از میان بردن شواهد و بریز و بپاش مالی مجرم شناخته شده و حکم ۶سال زندان دریافت کرد.

رئیس سابق اطلاعات کشور به ۴سال و نیم زندان محکوم شده است.

ایمان مولن و خوزه بارباسیا، دو دادستان سابق آرژانتینی، به جرم سستی در انجام وظیفه به ۲سال حبس تعلیقی محکوم شده‌اند.

بر اساس اظهارات مطرح شده در دادگاه قاضی گالینئو، برای این‌که چند افسر پلیس را در این انفجار متهم وانمود کند به یک دادستان سابق رشوه داده است.

اکنون قاضی مجرم گالینئو گفته است این کار به دستور رئیس جمهوری سابق آرژانتین انجام نشده است.

 

نقش قاضی نیسمن

در گام بعد، یک قاضی معروف آرژانتینی به اسم آلبرتو نیسمن مسئول رسیدگی به آن پرونده جنجالی شد. وی به شواهد و اسنادی دست یافته بود که ثابت می‌کرد برخی از بالاترین رهبران آرژانتینی در لاپوشانی آن جنایت و پاک کردن رد‌های مربوط به نقش رژیم آخوندها در آن جنایت دست دارند.

قاضی نیسمن این قضیه را افشا کرد اما درست چند ساعت قبل از رفتن به جلسه غیرعلنی پارلمان و اثبات جرم رئیس‌جمهور آرژانتین و مقامات قضایی کشورش در همدستی با آخوندهای حاکم بر ایران، در آپارتمانش به‌قتل رسید.

این واقعه در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد و نیسمن دادستان ویژه‌ از صورت‌مسأله آن دادرسی حذف گردید.

نیسمن، رئیس جمهوری وقت آرژانتین "کریستینا فرناندز دو کرشنر" را به تلاش برای لاپوشانی در این انفجار به دلایل اقتصادی و مالی متهم کرده بود.

 

ورود شورای ملی مقاومت به پرونده

پس از قتل قاضی نیسمن که خانم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران او را «شهید صلح و بشریت» نامید، اکنون ۳کیس مهم به‌هم‌پیوسته وجود دارد که باید بررسی و به نتیجه برسد:

قبل از همه کیس انفجار جنایتکارانه و تروریستی سال ۱۹۹۴، اعلام جرمی که قاضی مقتول علیه رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و مقامات کشورش کرده که برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت با تروریستهای رژیم ایران توطئه کرده‌اند و بالاخره قتل خود قاضی. اینجاست که دستگاه قضایی آرژانتین در برابر یک آزمایش تاریخی قرار دارد که یا استقلال خود را حفظ کرده و با تحقیقات بیطرفانه این ۳کیس را به سرانجام برساند یا این‌که در برابر سیاست و تجارت سر فرودآورد.

کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت نیز با انتشار اطلاعیه‌ای به تاریخ ۲۴بهمن ۱۳۹۳ اعلام کرد: «از آنجا که قتل قاضی در این مرحله و با این شرایط یک نمونه شگفت در ترورهای سیاسی در جهان است و از آنجا که بی‌تردید یک جنایت تروریستی دودرجه‌ای تلقی می‌شود ضروری است تا برخی وجوه و زمینه‌های آن مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد».

اکنون ظاهراً پرده‌ها یکی‌یکی کنار می‌روند و این برای آخوندها به‌شدت نگران‌کننده و حتی رعب‌آور است چرا که اینک آخوندها سپر حفاظتی «مماشات»شان را نیز از دست داده‌اند و پیگردشان آسان‌تر از هر زمان دیگر است!

 

آنچه آخوندها «درو» می‌کنند!

اکنون چندماهی است که آخوندها مستمراً در حال «درو»کردن محصولات تروریستی خود هستند که در گوشه و کنار جهان کاشته‌اند!

روزگاری بود که جهان از هسته‌های تروریستی خفته آخوندها در وحشت بود و اینک با یتیم شدن آخوندها در قفای خانه‌نشینی پدر سیاست مماشات! همه چیز برعکس شده و این آخوندها و علی خامنه‌ای و روحانی و وزارت‌خانه‌های دوقلوی اطلاعات و خارجه هستند که مثل بید می‌لرزند چرا که روزی نیست که یکی از عوامل دیپلمات تروریست‌شان در گوشه و کنار جهان بازداشت نشود!

براستی که شرایطی رویایی برای ایرانیانی است که کمر به سرنگونی فاشیسم مذهبی حاکم بر میهنشان بسته‌اند. فرصتی که نباید از دستش داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1f4d323-1702-4ebb-bc96-ab6e087045df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات