728 x 90

کهکشان ایرانیان در واشنگتن

تظاهرات ایرانیان در واشنگتن
تظاهرات ایرانیان در واشنگتن

در حالی‌ که خبرهای ضدو نقیض پیرامون «مسئله ایران» تقریباً تمام جهان و آنتنهای خبری را فراگرفته و می‌توان گفت کمتر رسانه‌یی است که در این روزها به خبرهای ایران و تنشها و تشنج‌های سیاسی ایران به‌ویژه قضایای خلیج‌فارس و تنگه هرمز نپرداخته باشد، سلسله تظاهرات ایرانیان خارج‌ کشور که در حمایت از قیام و مقاومت مردم ایران برگزار می‌گردد،‌ هم‌چنان مهم‌ترین و اصیل‌ترین خبرهای ایرانی این روزها تلقی می‌شوند، تظاهر کنندگانی که در میان انبوه خبرها و اما و اگرهای مربوط به ایران، تنها راه ملی، مردمی و اصولی برای حل معضل ایران را به جهانیان نشان می‌دهند و می‌گویند:

تنها راه‌حل درست در مورد ایران، به‌رسمیت شناختن مقاومت انقلابی مردم ایران و حمایت از خواسته‌های دموکراتیک مردم بپا خاسته ایران است.

تظاهرات بزرگ ایرانیان آزاده در روز جمعه ۳۱خرداد ۹۸در واشنگتن که در ادامه سلسله تظاهرات سالیانه مقاومت ایران در سالگرد سی خرداد برگزار شد، جدیدترین و بزرگ‌ترین حرکت مردمی ایرانیان در روزهای اخیر بود که در اوج شلوغ‌بازیهای تروریستی و جنگ‌افروزانه آخوندها برگزار گردید.

صدای ایرانیان در واشنگتن در حقیقت بازتاب صدای هموطنان شریفی است که روز چهارشنبه ۲۹خرداد در تهران رو در روی پاسداران خطاب به خامنه‌ای و نظامش شعار دادند:

جنگ‌افروزی را رها کن، فکری به‌حال ما کن!

دشمن ما همین‌جاست دروغ می‌گن آمریکاست!

تظاهرات واشنگتن، در حقیقت امتداد صدای کانون‌های شورشی‌ای است که این روزها خواب از چشم خامنه‌ای و پاسدارانش ربوده‌اند، دختران و پسران جوانی که هم‌چون خونی تازه در رگ‌ شهرها و روستاهای میهن، طرحی نو و عاری از دیکتاتوری فاشیستی آخوندی موجود، برای ایران فردا در دست دارند.

تظاهرات ایرانیان آزاده و فداکار در واشنگتن، دومین حرکت بزرگ ملی در هفته اخیر بود که پس از تظاهرات بزرگ بروکسل برگزار می‌ شد.

 

خواسته‌های تظاهر کنندگان در واشنگتن

بنا بر آنچه که مسئولان تظاهرات اعلام کرده‌اند، خواسته‌های تظاهر کنندگان به شرح زیر بود:

  • همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران.
  • پشتیبانی از جایگزین دموکراتیک - شورای ملی مقاومت ایران.
  • حمایت از برنامه خانم مریم رجوی.

در تظاهرات واشنگتن سیاست‌های ضدمردمی، سرکوبگرانه و جنگ‌افروزانه خامنه‌ای و شرکایش محکوم شد.

افشای نقض حقوق‌بشر و جنایت‌های منطقه‌یی غاصبان حق حاکمیت مردم ایران از دیگر نکات مطرح شده در تظاهرات و راهپیمایی هموطنان در واشنگتن بود که توجه بسیاری از رسانه‌های جهان را به خود معطوف داشت.

 

حضور چشمگیر سیاست‌مداران برجسته آمریکایی

در تظاهرات واشنگتن شماری از برجسته‌ترین شخصیت‌های آمریکایی از جمله سناتور رابرت توریسلی، بیل ریچاردسون، ژنرال جک کین، برد شرمن، مک کلینتاک، حضور داشته و سخنانی ایراد کردند.

همچنین شمار دیگری از سیاستمداران معروف آمریکایی از جمله کولین آلرد، کنی مک‌کارتی، لی زلدین، لوئیز گومرت، سناتور باب منندز، سناتور جان کورنین، شیلا جکسون لی، ون تیلور تاس، و ون سان گونزالس پیام‌های در همبستگی با تظاهرات و مردم ایران فرستادند.

در این تظاهرات پیام ویدئویی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران نیز پخش شد و فراز‌هایی از آن توسط خبرگزاریها و رسانه‌های بین‌المللی به سراسر جهان مخابره گردید.

 

فرازهایی از پیام مریم رجوی به تظاهرات واشنگتن

  • راهپیمایی هموطنان، طنین عزم مردم ایران برای سرنگونی نظام آخوندی برقراری حاکمیت مردم و استقرار آزادی در ایران است
  • از بمب اتمی تا بمب‌گذاری در آلبانی و فرانسه، تا بمب‌گذاری و مین‌گذاری در بدنه کشتی‌ها در خلیج‌فارس و انفجارها و پهپاد و موشکها در عربستان و نشانه رفتن سفارت و نیروها و پرسنل آمریکا در بغداد و ساقط کردن پهپاد؛ چه کسی جنگ‌افروزی می‌کند؟چه کسی به اشرف و لیبرتی پیاپی موشک می‌زد؟
  • وقتی آخوندها قیمت نمی‌دهند جری‌تر می‌شوند و قدم به پیش می‌گذارند.
  • استمالت یا قاطعیت؟ صورت مسأله واقعی در برابر فاشیسم دینی در سیاست آمریکا و اروپا حاکم بر ایران.
  • هر قدر به پایان این رژیم نزدیک می‌شویم قطب‌بندی بین رژیم و ضد رژیم برجسته‌تر می‌شود.
  • محافل طرفدار رژیم و کسانی که در رژیم منفعت دارند جامعه جهانی را از هر گونه قاطعیت برحذر می‌دارند و استمالت از قاتلان حاکم بر ایران را تبلیغ می‌کنند.
  • قربانیان اصلی مردم ایران هستند؛ تجربه ۴۰سال گذشته نشان می‌دهد رژیم ولایت‌فقیه فاقد هر گونه ظرفیت رفرم و تغییر رفتار است.
  • صورت مسأله واقعی برای ما و مردم ما و مقاومت ماچیست؟ تسلیم یا نبرد آزادیبخش!
  • ما اعلام کرده و می‌کنیم که آنچه دنبالش هستیم سرنگونی رژیم ایران است، سرنگونی!سرنگونی!».
  •  

بازتاب تظاهرات در رسانه‌های بین‌المللی

این تظاهرات تا صبح روز بعد (شنبه اول تیر ۹۸) حداقل ۷۰بازتاب در رسانه‌های انگلیسی زبان، ۱۳بازتاب در رسانه‌های عرب‌زبان، و تعداد قابل توجهی در رسانه‌های فارسی زبان غیرحکومتی یافت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش نسبتاً مفصلی از تظاهرات از جمله نوشت: « حامیان یک گروه تبعیدی ایرانی با رابطه با برخی از مشاوران ارشد ترامپ، روز جمعه برای تغییر رژیم در ایران تجمع کردند و این در بحبوحه تنشهای تشدید یافته بین آمریکا و ایران می‌باشد. جلیقه زردها با پوستر ایران آزاد.... از اعضای مجاهدین خلق در مقابل وزارت‌خارجه آمریکا خواهان پایان حکومت دیکتاتوری مذهبی ایران شدند... بعد از این تجمع، تظاهر کنندگان تا کاخ سفید دست به تظاهرات زدند تا هدفشان را دنبال کنند».

واشنگتن پست، نیویورک تایمز،‌ خبرگزاری رویترز (انگلیسی) خبرگزاری ای پی آ(آژانس تصویری اروپا)، گتی ایمیج، سایت صدای آمریکا(فارسی) و.... نیز عکس‌ها و مصاحبه‌هایی از این مراسم منعکس کردند.

آسوشیتدپرس در گزارش دیگری نوشت: «رژیم ایران به مجاهدین به‌عنوان یک تهدید می‌نگرد و در سال گذشته یک گردهمایی این گروه در پاریس که در آن جولیانی شرکت کرده بود، هدف یک بمب‌گذاری حمایت شده از جانب رژیم ایران قرار گرفت. این توطئه بمب‌گذاری بعداً با دستگیریهایی که در پی داشت، خنثی گردید.

یک دیپلمات ایرانی مستقر در اتریش هم‌اکنون در بلژیک در بازداشت است. تجهیزات بمبی که قرار بود علیه گردهمایی فوق استفاده شود در بلژیک در خودرو یک زوج ایرانی کشف و توقیف شده بود».

 

برخی شعارها در جریان راهپیمایی به سوی کاخ سفید

تظاهر کنندگان که ابتدا در مقابل وزارت‌خارجه آمریکا تجمع کرده بودند،‌ پس از شنیدن سخنان سخنرانان و پیام‌های حمایت به سوی کاخ سفید راهپیمایی کردند.

  • دموکراسی آزادی با مریم رجوی
  • می‌جنگیم می‌رزمیم ایران رو پس می‌گیریم
  • خون شهیدانمان رنج اسیرانمان در تو گره می‌خورد رجوی قهرمان
  • پیام به جان جانان می‌جنگیم تا پایان
  • شیر همیشه بیدار رسیده وقت دیدار
  • فریاد هر ایرانی مرگ بر خامنه‌ای روحانی
  • خامنه‌ای بدونه به دست خلق ایران به‌زودی سرنگونه.

 

پایان مراسم با سخنان نماینده شورا در آمریکا

سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن در پایان مراسم ضمن درود به حاضران گفت: « امروز هم در اینجا حضور پیدا کرده اید تا به همه جهانیان بگوئید که تجربه مقاومت ما در این ۴۰سال نشان داده است، که ملایان و جلادان استبداد مذهبی حاکم بر ایران، تنها یک زبان می‌فهمند و آن زبان قاطعیت و زور است و لاغیر.». صمصامی در بخش دیگری از سخنانش باز هم خطاب به هموطنان گفت: «وقتی که خلقی اراده کند که برخیزد، و بهای آنرا هم بپردازد، دیگر هیچ چیزی یارای ایستادگی در مقابلش را ندارد و اگر دهها دولت هم علیه او توطئه کرده باشند، لاجرم سرفراز بیرون خواهد آمد و این است داستان حمایت گسترده بین‌المللی و فراحزبی این مقاومت که برای همگان خیره کننده است. و حالا زمان آن رسیده است که تهاجم خودمان را چندبرابر کنیم».

 

در حاشیه تظاهرات واشنگتن

تظاهرات واشنگتن دومین حرکت بزرگ ایرانیان خارج‌ کشور در یک هفته اخیر است که در حمایت از قیام مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته هموطنانشان برگزار می‌گردد.

حرکتی که اولینش در بروکسل و در مقابل مقر اتحادیه اروپا برگزار شد و مشابه آن در شماری از دیگر پایتخت‌های جهان ادامه خواهد یافت.

اکنون خامنه‌ای و باند جنایتکارش بدون ذره‌یی مشروعیت داخلی تنها به ریسمان سرکوب داخلی و تروریسم منطقه‌یی و جنگ‌افروزی آویزان هستند! درست مانند بنیانگذار دجالشان خمینی با این تفاوت که اکنون در صفوف یکپارچه مماشات‌گران شکافی عظیم ایجاد شده است، شکافی ناشی از تغییر سیاست آمریکا نسبت به دیکتاتوری حاکم بر ایران!

تغییری که به هر حال ناشی از ایستادگی ایرانیان و مقاومت ظفرنمو نشان است که در تمامی این سال‌ها مغلوب و مرعوب سیاست غالب جهانی (مماشات) نشدند، مقاومتی که در هیچ شرایطی از عزم خویش برای ساقط کردن قیصر و به‌زیر کشیدنش از یابوی قدرت نکاست. مقاومتی که بهای آزادیخواهی و استقلال طلبی‌اش را با خون شهدا و اسارت زندانیانش پرداخت کرد،

مقاومتی که نه خلع‌سلاح و نه حصرخانگی ۱۵ساله و نه کودتای ۱۷ژوئن و نه تهدید به استرداد رئیس‌جمهور برگزیده‌اش برای دوران انتقال و نه دهها بار حملات مرگبار سنگین موشکی و زمینی به قرارگاههایش هیچ‌ یک نتوانست ذره‌یی از عزم و رزمش برای آزادی بکاهد.

مقاومتی که اینک با یک قیام بزرگ میهنی در داخل کشور قدرتی مضاعف یافته است و با کانون‌های شورشی‌اش، می‌رود تا تعادل‌قوای موجود را در کف خیابان‌ها با پاسداران خونخوار رژیم اساساً دگرگون کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f0170d1-f235-4089-8f33-f14fb375a383"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات