728 x 90

افشای دو سیاست فاجعه بار رژیم آخوندی در جنگ قدرت باندها در مجلس ارتجاع

کوچ اجباری ‌ساکنان مرزهای شرق خراسان / انباشت میلیونها تن زباله در جنگلهای شمال

کوچ اجباری ساکنان مرزهای شرق خراسان
کوچ اجباری ساکنان مرزهای شرق خراسان

در جلسه روز سه‌شنبه ۳۱اردیبهشت مجلس ارتجاع گوشه‌هایی از ابعاد تکان‌دهنده دو پرونده از جنایتها و سیاست‌های مهین برباد ده رژیم آخوندی برملا شد.

در این جلسه باندهای رژیم در ادامه تشدید جنگ قدرت درونی خود رحمانی فضلی وزیر کشور آخوند روحانی را به مجلس کشانده بودند تا از طریق رو کردن برخی از پرونده‌ها و طرح مجموعه‌یی از سؤالات در صحن علنی مجلس، باند روحانی را در معرض حملات خود قرار دهند.

کوچ اجباری ساکنان مرزهای شرق خراسان

در این جلسه اعضای مجلس ارتجاع نخست پرونده کوچ اجباری ساکنان مناطق مرز شرقی کشور را برملا کردند. ۱۴عضو مجلس ارتجاع به‌طور کتبی از وزیر کشور روحانی درباره «بلاتکلیفی زمینهای مردم در منطقه مرزی شرق کشور – خراسان رضوی، تربت جام، صالح‌آباد و تایباد و عدم دسترسی مردم به زمینهای کشاورزی، وضعیت جبران خسارات، حقابه و بی‌توجهی به حق مالکیت مردم» پرسیدند. در ادامه یکی از اعضای مجلس ارتجاع طی سخنانی منظور از این سؤال را صریح‌تر برملا کرد و روشن کرد که از سال ۸۷رژیم به بهانه‌های امنیتی و تحت طرحی با عنوان «حریم امنیتی»‌ در طول ۴۳۰کیلومتر مرز شرقی خراسان رضوی ساکنان را به اجبار کوچ داده، زمینهای آنها را با این ترفند تصرف کرده و به نیروی انتظامی داده است و با پرداخت خسارتهای ناچیزی که حتی همان مبلغ ناچیز را هم هنوز به همه ساکنان کوچ داده شده پرداخت نکرده است این هموطنان را آواره و حاشیه‌نشین شهرهای استان خراسان کرده است.

جلیل رحیمی عضو مجلس ارتجاع گفت: تعدادی از روستاهای ما را تخلیه کردند. اینها را رها کردند. حاشیه‌نشین شهر شدند. کار اینها کشاورزی و دامپروری بود. مراتع اینها را گرفته‌اند. روانه حاشیه شهرها شدند. چه در مشهد، چه در تربت‌جام یا تایباد. کشاورزی که تنها راه امرار معاش آنها بود دامپروری سنتی را رها کردند. از وزارت کشور سؤال دارم. چند روستا را تخلیه کردند؟ چند هزار هکتار را تصرف کردند؟

این عضو مجلس ارتجاع تأکید کرد رژیم فقط ۵میلیارد تومان خسارات برای ۹۴۰خانوار کوچ داده شده در نظر گرفته است. یعنی برای هر خانوار حدود۵میلیون تومان خسارت در نظر گرفته است و از این میزان خسارت هنوز ۱میلیارد تومان آن پرداخت نشده است. جلیل رحیمی این ترفند باند رقیب مبنی بر پرداخت خسارت را هم برملا کرد و گفت:‌ «به هر خانواری چقدر رسیده است؟ کو مراتع دامداری اینها؟ کو کشاورزی سنتی اینها؟ کو امرار معاش اینها؟ اینها نه کارخانه‌یی دارند. نه درآمدی دارند. نه امکاناتی دارند. اینها رها شده‌اند به امان خدا. شهروند شما اگر گرسنه است؛ شهروند شما اگر بی‌پناه است؛ شهروند شما اگر اشتغال ندارد؛ کوچش داده اید؛ روستایش را خراب کرده‌اید؛ چه جوری می‌خواهید در کنار مرز امنیت برقرار کنید؟ چرا زمین مردم را گرفته‌اید؟»

واگذار کردن زمینهای غارت شده به باندهای پاسداران نیروی انتظامی

این عضو مجلس ارتجاع سپس یک لایه دیگر از گنداب غارت و فساد آخوندی را کنار زد و به‌طور سربسته فاش کرد زمینهای تصاحب شده به باندهای غارتگر پاسداران در نیروی انتظامی داده شده است. او گفت: «زمینی را که در هشتادان و دوقارون تایباد از مردم بی‌پناه کشاورز و دامپرور گرفته‌اند داده‌اند به تعاونیهای ناجا و تعاونیهای که متعلق به دیگران است. از دهه هفتاد تا الآن که ۹۸است».

جلیل رحیمی در قسمت دیگری از حملات خود به وزیر کشور روحانی به وضعیت عشایر و ساکنان کوچ داده شده پرداخت و گفت:‌ بروید و ببینید وضعیت عشایر چگونه است. الآن فصل بهار است و دامهای اینها جو ندارند. خوراک ندارند. آذوقه ندارند با این وضعیت قیمت. ولی از مراتع سرسبز خودشان بخواهند استفاده کنند. مرزبانی نمی‌گذازد. حقوق مردم ما در مرز صالح آباد،‌ تربت جام، تایباد و مناطق مرزی خراسان پایمال شده، زمین اینها تصرف شده، مراتع اینها تصرف شده، خسارت ناکافی به اینها داده‌اند،‌ خسارت اینها پرداخت نشده، تبدیل به زاغه نشین و حاشیه‌نشین شده‌اند».

رحمانی فضلی وزیر کشور روحانی که در مجلس ارتجاع حضور داشت در پاسخ به این سؤالات توپ را در زمین باندهای رقیب انداخت و فاش کرد این طرحی بوده که در بالای حاکمیت و توسط تمام باندها تصمیم‌گیری شده و از خود سلب مسئولیت کرد و گفت اصلاً آن موقع وزیر کشور نبوده‌ام. رحمانی فضلی گفت:‌«حریم امنیتی تصمیم وزارت کشور نیست شورای عالی امنیت ملی مجموعه‌یی از دستگاهها را که نیروهای نظامی،‌ انتظامی و امنیتی هستند،‌مسئول این کار می‌کند و این تصمیم را می‌گیرند. این تصمیمها سال ۸۷گرفته شد که بنده نبودم».

انباشت میلیونها تن زباله! در جنگلهای شمال

پرونده دیگری که در جنگ قدرت، باندهای رقیب از یک دیگر رو کردند مسأله تکان‌دهنده انباشت میلیونها تن زباله در جنگلهای شمال بود که شیر آبه‌های آنها باعث آلودگی رودخانه‌ها، انقراض نسلی از ماهیان، آلودگی دریای خزر، بوی تعفن شدید در مناطق گسترده و به خطر انداختن سلامت ساکنان این مناطق شده است.

در این پرونده نیز باز ۱۳تن از اعضای مجلس ارتجاع سؤالی کتبی در مورد انباشت زباله در جنگلهای شمال از وزیر کشور روحانی پرسیدند و سپس یکی از این اعضا به نام ولی‌الله نانوا کناری گزارشی را خواند و همراه با آن فیلمهایی را در صحن مجلس پخش کرد که ابعاد دهشتناک این فاجعه زیست محیطی را برملا می‌کرد. نانوا کناری در حالی که در برخی از نقاط خواندن این گزارش تمام نمایندگان هم باندش دور او جمع شده بودند گفت:‌

‌ «بیش از یک دهه شمال کشور خصوصاً مازندران سر سبز با بحران زباله روبه‌روست. امروزه میلیون ها تن زباله در مناطق ساحلی، جنگلها و اطراف رودخانه‌ها رها شده که متأسفانه شیرابه‌های آن وارد زمینهای کشاورزی می‌شود و کیفیت و انواع تولید محصولات کشاورزی دامی و آبزیان را بخطر جدی مواجه می‌سازد».

وی هشدار داد که این مسأله منجر به افزایش ابتلا به سرطان در بین ساکنان شده است و گفت:

«صدمات ناشی از انباشت زباله بحدی ست که سلامت هموطنان در استانهای ساحلی و اقصی نقاط کشور مان را به خطر جدی ابتلا به انواع بیماریها از جمله بیماری سرطان تهدید می‌کند. حجم انبوه تولید، رهاسازی و دفن غیراصولی پسماندها در استانهای شمالی به یک معضل عظیم محیط‌ زیستی تبدیل شده است».

بمب شیمیایی در مازندران

نانوا کناری عضو مجلس ارتجاع هشدار داد به عقیده کارشناسان انباشت زباله در این ابعاد در شمال کشور بدتر از انفجار یک بمب شیمیایی است و گفت:‌

«بیراهه نیست که برخی فعالآن حفظ محیط‌زیست کشور در بیان میزان شدت و دامنه مسأله پسماند براین باور هستند که اگر چاره اندیشی نشود در آینده از بمب شیمیایی که در حلبچه ریخته شد بدتر خواهد شد! تأکید می‌کنم اگر برای این پسماندهایی که در استان مازندران در ۲۷نقطه استان مازندران چاره اندیشی نشود بمب شیمیایی بدتر از حلبچه در استان مازندران خواهد بود...

ابتلا شهروندان به سرطان و سایر بیماریها بر اثر استفاده از آبهای آلوده به شیر آبه‌های زباله

وی در ادامه فیلمی را پخش کرد که برخی از شهروندان مازندران در مورد ابتلا ساکنان به سرطان و زخم معده می‌گفتند و این‌که به عقیده پزشکان علت این بیماریها استفاده از آبهای آلوده شده توسط شیر آبه‌ زبالها بوده است. این فیلم انبوه جنگلهای این مناطق را نشان می‌داد که درختهای آنها همه خشک شده‌اند و رودهایی از هزاران لیتر شیر آبه‌های زباله‌ که به سمت رودخانه‌های مازندران جاری هستند. در این فیلم یکی از شهروندان می‌گوید برخی از این زباله‌ها از ۲۰سال قبل در اینجا انباشته شده‌اند. و احشام که به کشتارگاه برده می‌شوند از همین آبهای آلوده می‌خورند.

دریغ از یک کیلو صادرات خاوریا!

عضو مجلس ارتجاع اعتراف کرد این فاجعه زیست محیطی باعث از بین رفتن گونه‌های بومی ماهی در رودخانه مازندران و انقراض برخی دیگر از گونه‌ها در دریای خزر شده است به‌طوری که صادرات خاویار کشور به صفر رسیده است. وی گفت:«دپوی زباله در کنار دریای خزر باعث انقراض ماهیهای کپور و سایر انواع ماهیها شده است. سؤال بکنید از سازمان شیلات که در طول سال چقدر خاویار صادر می‌کنند از دریای مازندران؟ دریغ از یک کیلو صادرات خاویار! مگر خاویار پشتوانه ارزی کشور نبود؟‌ مگر بعد از نفت و قالی،‌ خاویار به‌عنوان ارزآورترین منبع کشور نبود؟»

۹۰درصد زباله‌ها یا رها می شوند یا به شیوه غیراصولی دفن می شوند

نانوا کناری در ادامه گفت حجم زباله‌های تولید شده در روز در استان مازنداران ۳۱۵۰تن، در گیلان ۲۰۰۰تن و در استان گلستان ۱۰۰تن است و افزود شیوه دفع این زباله یا رهاسازی آنها در جنگلها و یا دفن غیراصولی و غیربهداشتی آنها است. او گفت ۹۰درصد زباله‌های مازنداران در ۲۷نقطه به شکل غیراصولی در کنار رودخانه‌ها، ساحل دریا، جنگل و مراتع دپو شده‌اند.

وی گفت: «در مازنداران ۱۳۷کیلومتر از جنگلها و مراتع محل دپوی زباله شده است. ‌ فرق استان شمالی کشور با استانهای دیگر در این است که در مسیر بعد از سلسله جبال البرز رودخانه‌های متعددی به دریای خزر سرازیر می‌شوند. همه دپوهای زباله در کنار رودخانه‌ها می‌باشد. دیدید در تصویر که تمام شیر آبه‌های این پسماندها در رودخانه‌ها جاری ست. تمام رودخانه‌ها به زمینهای کشاورزی متصل می‌شوند و از آنجا به دریای خزر. میلیونها ماهی در فصل صید به‌صورت فلج شده در ساحل افتاده هستند. میلیونها ماهی در رودخانه‌های فریدونکنار، بابلسر از بین رفته‌اند. این قتلهای نامیمونی را که ما در رودخانه‌ها و ساحل مشاهده می‌کنیم نگران‌کننده است. من تصورم بر این است که در آینده نزدیک بیماریهای واگیر دامن انسان‌هایی که به‌صورت مهمان در مازندران حضور پیدا می‌کنند را بگیرد. شیر آبه‌ها در حال نفوذ به منابع آبی زیر زمینی هستند. جنگلهای مازندران روزانه ۷۵۳هزار لیتر شیر آبه را در خود جا می‌دهند. این شیر آبه‌ها به سمت دریا می‌روند. در فریدونکنار فاصله دپو زباله تا ساحل ۱۵۰متر است. نگاه کنید ببینید چه فاجعه بزرگی بشریت را تهدید می‌کند».

رحمانی فضلی مسئولیت این فاجعه را به پای همه باندهای رژیم دانست

رحمانی فصلی هم در پاسخ باز تلاش کرد تک باند رقیب را دفع کند و ابتدا گفت جمع‌آوری زباله برعهده وزارت کشور نیست و به‌گفته او این یک مسأله «بین بخشی» است و به این ترتیب سایر ارگانهای تحت کنترل باندهای رقیب را در ایجاد این فاجعه شریک کرد. رحمانی فضلی همچنین گفت دولت روحانی برای حل مسأله انباشت زباله در جنگلهای شمال در سال ۹۶لایحه‌یی را به مجلس ارتجاع داده است اما این لایحه تاکنون در مجلس بررسی نشده است و به این ترتیب بخشی از گناه این فاجعه را به گردن مجلس ارتجاع انداخت. وزیر کشور روحانی همچنین گفت برای حل این مسأله باید پخش خصوصی مشارکت کند و منابع دولتی پاسخگو این معضل نیست. نکته قابل‌ توجه در حرفهای رحمانی این بود که این مسأله را فقط محدود به شمال کشور ندانست و گفت وضعیت اکثر کلان‌شهرها به همین شکل است. او تأکید کرد که شهرداریها بودجه کافی برای جمع‌آوری زباله‌ها ندارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b724493f-41d2-4489-969a-b88e8e97fc29"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات