728 x 90

ای‌یو ریپورتر: قانونگذاران ارشد آمریکایی در دیدار با پرزیدنت شورای ملی مقاومت خواستار تحریمهای جامع علیه تهران شدند

دیدار قانونگذاران آمریکایی با مریم رجوی
دیدار قانونگذاران آمریکایی با مریم رجوی

ای‌یو ریپورتر  نوشت: نمایندگان دینا روهرا باکر، و قاضی تد پو، با خانم مریم رجوی پرزیدنت منتخب شورای ملی مقاومت ایران در پاریس روز شنبه 5 اسفند ملاقات  کردند و در خلال ملاقات فراخوان دادند.

در خلال ملاقات، طرفین قیام مردم ایران را که در اواخر دسامبر و ژانویه شروع شد و به سرعت به شهرها و شهرک‌های ایران گسترش یافت مورد بحث قرار دادند. تظاهراتها و اقدامات اعتراضی در ماه فوریه هم ادامه داشت. در خلال تظاهراتها مردم خواست خود برای تغییر رژیم را به نمایش گذاشتند.

تعداد ۵۰تظاهر کننده به ضرب گلوله بنا‌ به گفته شبکه سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور کشته شده و ۸۰۰۰نفر تظاهر کننده دستگیر شدند. دست کم ۱۲نفر بازداشتی زیرشکنجه کشته شدند.

قانونگذاران ارشد آمریکا، رژیم ایران را به‌دلیل سرکوب بی‌رحمانه  تظاهر کنندگان محکوم کرده و تأکید کردند که جامعه بین‌المللی باید سکوت و بی‌عملی خود را در برابر جنایاتی که رژیم علیه شهروندان خود مرتکب شده است، بشکند.

آنها همچنین از دولت آمریکا خواستار اعمال تحریمهای جامع از جمله مالی و تحریمهای بانکی علیه مقامات و نهادهای رژیم ایران  شدند به‌ویژه کسانی که در سرکوب تظاهر کنندگان شرکت داشتند.

آنها همچنین خواستار اقداماتی شدند که مردم ایران را قادر سازد بر بسته شدن اینترنت غلبه کرده و به آنها اجازه دسترسی به سیستمهای ارتباطی بدهد.

خبرگزاری ای‌یو ریپورتر  افزود:‌ این ملاقات در زمانی انجام شد که نگرانیها در رابطه با برنامه موشکهای بالستیکی رژیم  ایران و دخالتهای آن در امور کشورهای این منطقه و حمایت آن از گروه‌های افراطی به موضوعاتی نگران‌کننده در هر دو سوی آتلانتیک تبدیل شده است.

قانونگذاران آمریکایی همچنین از دولت آمریکا خواستار اخراج اجباری سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان نیابتی آن از کشورهای این منطقه شدند.

کنگره آمریکا چندین قطعنامه دو حزبی تحریمها علیه سپاه پاسداران و اعمال شرورانه منطقه‌یی تهران و برنامه موشک بالستیکی در ماههای اخیر تصویب کرده است. چندین لایحه قانونی دیگر در کنگره آمریکا در دست بررسی است.

نماینده روهرا باکر گفت:«دولت ایالات متحده نیاز دارد رسماًًًً این واقعیت را به‌رسمیت بشناسد که مردم ایران رژیم ملایان فاسد و سرکوبگر را نفی می‌کنند. ما در کنگره و دولت آمریکا باید روشن کنیم که در طرف مردم ایران هستیم و نه متحدان اسلامی و افراط‌گرا و فاسدشان که مردم ایران را سرکوب می‌کنند».

نماینده تد پو تأکید کرد که  جامعه جهانی باید مقامات رژیم ایران را به‌خاطر جنایاتشان مورد حسابرسی قرار داده و به مردم ایران در مبارزه مقدسشان برای نیل به آزادی و دموکراسی یاری رساند.

خانم رجوی گفت« این قیام  نقطه عطفی را در مبارزه مردم ایران در دستیابی به آزادی و دموکراسی برجسته کرد».

بنا‌ به گفته پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران  شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر روحانی» و «اصلاح طلب اصول‌گرا دیگه تمام ماجرا» آشکارا روشن ساخت که مردم ایران خواستار سرنگونی این رژیم هستند».

رجوی تأکید کرد که این قیام تا سرنگونی رژیم آخوندی  ادامه خواهد یافت زیرا عوامل بنیادینی که منجر به این قیام شد، اساساً سوء مدیریت اقتصادی،  افزایش فساد دولتی، افزایش فقر و تورم و افزایش سرکوب و بسیاری از مشکلات اجتماعی و سیاسی بودند که دیگر نمی‌توانند حل شوند و حل نخواهند شد.

مریم رجوی افزود:« با قیام مردم ایران رژیم آخوندی وارد فاز پایانی خود شده است  و در نتیجه هر نوع سرمایه‌گذاری بر روی این رژیم محکوم به شکست است. زمان آن است که جامعه بین‌المللی در کنار مردم ایران و نه رژیم آخوندی بایستد».

خانم رجوی همچنین از جامعه بین‌المللی خواستار اعمال فشار بیشتر بر رژیم آخوندی شد تا که آزادی سریع تمامی تظاهر کنندگان را تضمین نماید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e936c59c-2069-4a78-874f-eef8362bc08a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات