728 x 90

۱۶سناتور آمریکایی خواهان اخراج رژیم ایران از سوئیفت شدند

نمایندگان کنگره آمریکا خواهان اخراج رژیم ایران از سوئیفت شدند
نمایندگان کنگره آمریکا خواهان اخراج رژیم ایران از سوئیفت شدند

۱۶ سناتور آمریکایی طی نامه‌یی به استیون منوچین وزیر خزانه‌داری این کشور خواستار قطع رژیم ایران از سوئیفت شدند. سوئیفت سیستم نظارت بر نقل و انتقالات بین‌المللی بانکی است.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس  ۱ شهریور۹۷

قانونگذاران آمریکا خواستار اخراج رژیم ایران از شبکه بانکی سوئیفتSWIFT شدند

نمایندگان جمهوریخواه سنای آمریکا برای اخراج رژیم ایران از سیستم اصلی مالی که بر کلیه نقل و انتقالات بانکی بین‌المللی نظارت دارد فراخوان دادند. این در حالی است که دولت ترامپ به‌طور پیوسته تحریمها علیه رژیم ایران را به‌دنبال خروج آمریکا از توافق اتمی اعمال کرده است.

سناتور تد کروز که مبتکر این نامه است از وزیر خزانه‌داری استیون منوچین خواستار برداشتن قدمهای ضروری برای قطع رژیم ایران از شبکه سوئیفت شد.

سوئیفت اجازه ارسال و دریافت اطلاعات درباره نقل و انتقال بانکی را می‌دهد.

 

ضرورت حداکثر فشار بر رژیم ایران

سناتورهای آمریکایی نوشتند: اجرای سریع برای دستیابی و موفقیت استراتژی ماکزیمم فشار دولت، هم برای تخلیه فوری منابع رژیم ایران به‌خاطر رفتار مداخله‌جویانه و هم به‌عنوان نشانه‌ای از تعهد آمریکا برای حفظ تمامیت ساختار تحریم‌ها، حیاتی است.  &#۳۹;کارزار حداکثر فشار دولت تا زمانیکه رژیم ایران به سوئیفت وصل است موفق نخواهد شد."...

این اقدام سناتورهای آمریکایی یک روز بعد از اظهارات وزیر خارجه آلمان است که خواستار ایجاد سیستم مستقل مالی برای ادامه معامله با رژیم ایران شده بود.


کمپانیهای اروپایی نمی‌توانند تجارت با آمریکا را به‌خاطر رژیم ایران به خطر بیاندازند

مارک فیتزپاتریک، مدیر اجرایی مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک، در مصاحبه با رسانه حکومتی انگلیسی زبان تهران تایمز ۳۰مرداد ۹۷ در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند که قوانین اتحادیه اروپا برای محافظت از ایران در برابر تحریمهای ایالات متحده، تأثیری ندارد. به‌نظر شما، چقدر این قانون برای محافظت از ایران در برابر تحریمهای ایالات متحده، مؤثر است؟ گفت:

مجوز مسدود کردن اتحادیه اروپا نمی‌تواند بخودی خود، از ایران در برابر تأثیرات تحریمهای ایالات متحده محافظت کند، زیرا هر شرکتی که با ایالات متحده تجارت می‌کند، باید تصمیم بگیرد، که آیا ارزش آن را دارد که به‌خاطر تجارت با ایران، تجارت با آمریکا را به خطر انداخت.

سپس وی نتیجه گرفت که: «با توجه به حجم عظیمِ بازار ایالات متحده، احتمالاً بیشتر(شرکت ها) جوابشان نه می‌باشد».

وی در مورد شرکتهای کوچک و متوسط اروپایی که در بازار آمریکا حضور ندارند گفت: قانون مسدود سازی اتحادیه اروپا ممکن است به این دست شرکتها کمک کند، اما در عین‌حال افزود، «با این وجود، بهتر است که اگر بتوانند تجارت با ایران را به‌صورتی پیش ببرند که با دلار آمریکا، تعریف نشده باشد». چرا که نقل و انتقالات مالی، خود مقوله‌ای است که شامل تحریمها است و پیدا کردن بانکهایی که حاضر به چنین کاری باشند کار ساده‌ای نخواهد بود لذا مارک فیتزپاتریک ادامه داد: «همچنین اگر بانکهای مرکزی اروپا، کانال‌های خدمات مستقیم بانکی را ایجاد کنند، کمک کننده خواهد بود».

 

اتحادیه اروپا قادر به مقاومت در برابر تحریمها علیه رژیم ایران نیست

مدیر اجرایی مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک، در پاسخ به این سؤال که آیا اروپا، هنوز قادر به مقاومت، در برابر تحریمهای ایالات متحده علیه رژیم ایران (همان‌طور که در برابر تحریم کوبا در سال ۱۹۹۶ کرد) خواهد بود؟جواب منفی داد. وی گفت: «وضعیت در مقایسه با سال ۱۹۹۶ متفاوت است، زیرا تحریمهای ثانویه از آن زمان به بعد قوی‌تر شده است.علاوه بر این، دولت ترامپ در اجرای تحریم‌ها، تهاجمی‌تر است»

 

اتحادیه اروپا نمی‌تواند کمپانیهای اروپایی را مجبور به معامله با رژیم ایران بکند

همچنین مارک فیتزپاتریک در پاسخ به این سؤال تهران تایمز که آیا اتحادیه اروپا می‌تواند، شرکتها را مجبور به (تجارت) با رژیم ایران بکند؟ چگونه اتحادیه اروپا می‌تواند شرکتها را مجبور به همکاری با رژیم ایران کند؟ پاسخ منفی داد. وی گفت: «شرکتهای اروپایی تصمیم خود را در مورد تجارت می‌گیرند». و تأکید کرد «دولتهای اروپایی می‌توانند به (شرکتهای تجاری) مشاوره بدهند و کمک کنند، اما نمی‌توانند آنها را مجبور به انجام کاری، با هر طرفی بکنند».

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef0c4f5f-7bdd-4750-a349-6bed1fe24c32"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات