728 x 90

تظاهرات مردم عراق به ۱۰ استان گسترش یافت / قربانیان تظاهرات به ۹تن رسید

تظاهرات در عراق؛ تعداد قربانیان به ۹تن رسید

تظاهرات مردم در شهر بغداد و دیگر شهرها روز چهارشنبه ۱۰مهر گسترش یافت و با وجود تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور توسط نیروهای امنیتی، مردم به اعتراضات خود ادامه دادند. تعداد قربانیان تظاهرات عراق نیز به ۹نفر رسید. در نواحی جنوبی عراق میان معترضان و نیروهای امنیتی درگیری مسلحانه رخ داده است. افراد مسلح در شهر ناصریه با واحدهای ضدتروریسم درگیر شدند.یک مقام پلیس گفت، پیش از آن، کنترل وضعیت از دست نیروهای پلیس خارج شده بود.

تظاهرکنندگان به فساد دولتی، وضعیت بد خدمات عمومی و بیکاری اعتراض دارند.

 

روز چهارشنبه ۹مهرماه ۹۸ تظاهرات مردمی علیه فساد و خدمات عمومی نامناسب گسترش یافت. علاوه بر بغداد در شماری شهرها و استانهای دیگر مردم به جان آمده دست به تظاهرات‌ زده و علیه حکومت مرکزی شعار دادند.

 

به گزارش تلویزیون العربیه الحدث مردم ناصریه عراق، ساختمان استانداری را به تصرف خود درآوردند. آنان علیه فساد دولتی و جنایات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران تظاهرات کردند. بنا بر گزارشهای اولیه در درگیریهای ناصریه دست کم یک کشته و ۲۵مجروح گزارش‌شده است. حدود ۵تن از مجروحان از نیروهای امنیتی هستند.

 تظاهرات مردم عراق بطور گسترده در استانهای ذی قار- بغداد– دیوانیه - نجف – بصره – بابل – المثنی – کرکوک - دیالی - میسان جریان داشت.

تظاهرات مردم عراق از سوی نیروهای امنیتی که عمده آنها از حشدالشعبی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی هستند به رگبار بسته شد و تاکنون تعدادی کشته و مجروح شدند.

در بغداد مردم جاده تاجی در شمال بغداد را مسدود کردند. همچنین مسیرهای منتهی به فرودگاه بین‌المللی بغداد توسط معترضان مسدود شده است.

در حال حاضر علاوه بر بغداد در استانهای بابل، دیوانیه، بصره، نجف، المثنی، کرکوک، دیاله و میسان تظاهرات ادامه دارد. امروز علاوه بر نجف تظاهرات به شهر کربلا نیز سرایت کرده است.

به گزارش رسانه‌های عراقی مأموران امنیتی و ضدشورش با استفاده از باتون برقی جمع معترضان را متفرق کرده‌اند.

 

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز چهارشنبه در درگیری میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی عراقی یک کودک کشته شده است.

رویترز گزارش کرد:‌ تظاهرات های کوچکی در شهر شمالی کرکوک و استان شرقی دیالی برگزارشده است.

 

تظاهرکنندگان عراقی روز چهارشنبه علیه رژیم آخوندی و شبه‌نظامیان وابسته به آن شعار دادند  (ایران بره بره). تظاهرکنندگان خواستار استعفای دولت این کشور شدند.

 

 

 

تظاهرات در بغداد

تظاهرات در بغداد

تظاهرات در بغداد

تظاهرات در بغداد

 

تظاهرات در بغداد

تظاهرات در بغداد

تظاهرات در بغداد

تظاهرات در بغداد

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa3ad0ca-e515-4c3b-b6b7-c2e8398895c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات